וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקרנת סרט ההמשך ל"ג'נין ג'נין" - המשטרה סגרה את סניף חד"ש בחיפה

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 19:02

מפקד תחנת המשטרה תירץ את הסגירה, שנכנסה לתוקפה בתום שימוע שנערך למזכירת הסניף, בחומרים חסויים. "המשך פעילות המקום מסכנת את שלום הציבור וביטחונו", טען. עם זאת, במפלגה טענו כי יערערו לביהמ"ש - וזעמו: "נגד אנשי ימין לא היו עושים דבר"

בווידאו: מהומה בביהמ"ש במשפט תביעת לשון הרע בגין הסרט "ג'נין ג'נין"/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המשטרה סגרה בצו את משרד מפלגת חד"ש בחיפה. בתום שימוע שערך (שני) מפקד תחנת חיפה סגן ניצב אייל שחר למזכירת סניף חד"ש בחיפה רים חזאן, הוא הוציא צו סגירה למשרדים ברח' יוחנן הקדוש בשכונת ואדי ניסנס בעיר, וזאת למשך 10 שעות. הצו נכנס לתוקף ב-19:00, אז היו אמורים להתחיל להתכנס באי אירוע הקרנת סרטו של מוחמד בכרי "ג'נין ג'נין 2", שתוכנן לשעה לאחר מכן.

מפקד תחנת המשטרה תירץ את הסגירה בחומרים חסויים, "על פי חומרי חקירה, ומודיעין שנאסף בידי המשטרה, אשר לא ניתן לפרטו בשלב זה". הוא ציין "סיכון ממשי הנשקף מעריכת האירוע במקום" והודיע כי החליט כי בנסיבות אלו המתוארות, "המשך פעילות המקום מסכנת את שלום הציבור וביטחונו".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", שקרא למשטרה לעצור את האירוע - טען כי "הקרנת הבכורה" של הסרט החדש הינה "אירוע מסית וקיצוני שאסור שיקרה בישראל ועוד בעיר ציונית ולאומית כמו חיפה".

לדבריו, "רק בימים האחרונים התבשרנו בבשורות איוב של נפילת חיילים רבים מידי האויב בעזה. הקרנת סרט זה ואיסוף כספים לטובתם הינה תקיעת סכין בלב חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל בכלל והעיר חיפה בפרט".

הוא אמר כי "הסרט מסית ופוגע במדינת ישראל וחיילי צה"ל ובנוסף איסוף כספים לתושבי האויב שככל הנראה יגיעו לחמאס וישמשו לרצח יהודים הינה תמיכה בטרור ויש לעצור את האירוע ההזוי והבזוי באופן מידי".

מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015/אדריאן הרבשטיין

גליק כאמור, דרש ממשטרת ישראל "להוציא צו סגירה למועדון חד"ש ולאסור על קיום אירוע תומך הטרור". הוא גם פנה לראש העיר יונה יהב "להודיע באופן מידי על הדחתו של המסית זעתרה מהקואליציה". הוא מסר "אני מברך את הכוחות השפויים בעיר חיפה ואת ראש העיר יונה יהב על ביטול האירוע. חיפה הוכיחה שוב שהיא עיר ציונית שגאה בחיילי צה"ל ואזרחי ישראל. אני קורא לראש העיר להבהיר לחברי המועצה שמי שיארגן אירועים מסיתים יעוף מהקואליציה".

"מדובר בשערורייה על גבי שערורייה", אמרה לוואלה חברת הכנסת עאידה תומא שהמתינה מחוץ לתחנת המשטרה עם יו"ר הסיעה ח"כ אימן עודה, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול וחבר מועצת העיר רג'א זעאתרה, "מדובר בשימוע חסר תקדים וחסר בסיס חוקי לפני הקרנת סרט בסניף המפלגה והודעתו של גליק מעידה כי לכאורה המשטרה מדווחת לו עוד טרם הסתיים, או שהיא בכלל מקבלת את ההוראות ממנו. טוענים כי כנגד האירוע כי הוא עלול להביא חשש לשלום הציבור וכנגד אנשי ימין קיצוני המאיימים להגיע לסביבת מועדון המפלגה ולסכל את האירוע לא עושים דבר. אולי רוצים בכך לומר לנו שאנחנו לא חלק מהציבור".

ממרכז מוסאוא נמסר כי הם שוקלים לערער על החלטת המשטרה: "לראשונה מאז ימי המשטר הצבאי קצין משטרה סוגר סניף של מפלגה פוליטית (חד"ש ) כדי למנוע הקרנת סרט שמבקר את הממשלה. מרכז מוסאוא דורש מהיועצת המשפטית לבטל את הצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully