וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבסורד בלתי נתפס": חודשים עברו מפיגוע הדריסה בו נהרגו שני לוחמים - והמחבל עדיין חופשי

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 16:00

המחבל, שדרס למוות במאי את אליה הלל ודייגו הרסאג', זכה למחסה במפקדת של הרשות הפלסטינית בשכם - ולאחר כמה ימים הוברח למקום מסתור. "העובדה שהמחבל עדיין חי צורבת ואימתנית", אמרו במשפחת הלל. "לא ייתכן שהרשות תעניק מקלט למחבלים ותקיים 'תיאום ביטחוני' עם ישראל"

בווידאו: 2 מבוקשים שהתצברו בשכם הסגירו את עצמם/יוסף מזרחי/TPS וטוויטר

שלושה חודשים לפיגוע הדריסה בשכם בו נהרגו שני לוחמי צה"ל, והמחבל עדיין חופשי: היום (שני) משפחתו של סמ"ר אליה הלל, לוחם כפיר שנפל בפיגוע יחד עם חברו ליחידה סמ"ר דייגו הרסאג', בביקורת נוקבת על מערכת הביטחון והרשות הפלסטינית. "זה אבסורד בלתי נתפס", הם טוענים.

לאחר הפיגוע זכה המחבל למחסה והגנה במפקדתו של מושל שכם רסאן דגלאס מטעם הרש"פ בה שוכנים גם משרדי המנגנונים הפלסטינים, אולם לאחר כמה ימים בהם זכה לשמירה בהוראתו של יו"ר המודיעין הכללי מג'ד פרג' שאחראי על התיאום הביטחוני עם ישראל, הוברח למקום מסתור אחר ולא נתפס עד היום.

"אובדן בננו שנפל בהגנה על המולדת הוא כואבת ובלתי נסבלת אך העובדה שהמחבל עדיין חי ומסתובב חופשי מבלי שנתן דין וחשבון היא צורבת ואימתנית", אומרים במשפחת הלל. "לא ייתכן שהרש"פ תעניק מקלט למחבלים ובו-זמנית תקיים 'תיאום ביטחוני' עם ישראל. דם בנינו אינו הפקר, ולא ניתן להתעלם מהמצב הקיים. המציאות בה רוצח מסתובב חופשי תחת חסות הרש"פ, תוך מצג שווא של שיתוף פעולה עם ישראל, היא שערורייה בלתי נתפסת".

אליה הלל ודייגו שוישה הרסאג'. 30 במאי 2024. דובר צה"ל
אליה הלל ודייגו שוישה הרסאג'. 30 במאי 2024/דובר צה"ל

"אתמול היה אמור להיות יום הולדתו ה-21 של אליה", הוסיפו וסיפרו בכאב ההורים השכולים. "במקום לחגוג איתו, אנחנו עמדנו ליד קברו עם בלונים ועוגה עם לב מרוסק ועיניים נפוחות מדמעות, ובאותה שעה, הרוצח שלקח ממנו את החיים ומאיתנו את בננו, ממשיך להסתובב חופשי ואולי חוגג או חגג כבר יומולדת לעצמו. זהו אבסורד בלתי נתפס ועלבון צורב לזכרו של אליה ולכל מי שאיבד את יקיריו בפעולות טרור רצחניות".

"אנו דורשים שינוי מיידי במדיניות מערכת הביטחון ופעולה תקיפה לחיסול המחבל", מדגישים בני המשפחות. "מדיניות ההכלה הנוכחית מסכנת חיי אדם ומעודדת את המשך הטרור", קראו.

הלל, בן 20 מתל ציון והרסאג', בן 20 מתל אביב, נהרגו בפיגוע הדריסה סמוך לשכם בשומרון. השניים, לוחמים מגדוד נחשון של כפיר, נפלו לאחר מחבל פלסטיני שנהג ברכב מסחרי גדול הגיע לצומת 'חווה 6' באזור החטיבה המרחבית שומרון, פגע בהם עם רכבו וגרם תחילה לפציעתם באורח אנוש. לאחר מכן, נקבע מותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully