וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: יישוב לא יכול להכריח משפחה שלא עברה ועדת קבלה למכור את ביתה

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 14:39

פסק דין קבע כי בכפר אדומים לא יוכלו להכריח משפחה שלא עברה את ועדת הקבלה למכור את ביתה. לפי הפסיקה, היישוב פעל נגד התקנון שלו עצמו ובכך לא ניתן לחייב את המשפחה לעזוב את המקום. בשנת 2011 תיקון לחוק קבע כי כי יישוב קהילתי יוכל להתנות מגורים בכפוף לאישור ועדה

סוכל פיגוע בכפר אדומים- כוח מג"ב פצע פלסטינית שניסתה לבצע פיגוע דקירה באמצעות מספריים בתחנת דלק ביישוב/עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט השלום בירושלים קבע היום (שני) כי היישוב כפר אדומים לא יכול להכריח משפחה שלא עברה את ועדת הקבלה למכור את ביתה ולעזוב את היישוב. השופט אלעד לנג דחה בפסק הדין שכתב את התביעה שהגיש היישוב כפר אדומים, שבמסגרתה ביקש שבית המשפט יורה על אכיפת החוזה שעליו חתמה המשפחה בזמן שהיא רכשה את הבית. לפי פסיקתו, היישוב לא פעל לפי התקנון שלו עצמו שמחייב קודם כל שועדת הקבלה תקבל את המשפחה ורק אחר כך יהיה אפשר למכור לה בית ביישוב.

מפסק הדין עולה כי המשפחה רכשה את ביתה ביישוב בשנת 2017. שנה לאחר מכן הם חתמו על כתב התחייבות, שהוא מעין חוזה בינם לבין היישוב, שקובע שאם המשפחה לא תתקבל על ידי ועדת הקבלה ליישוב - יאלצו למכור את הבית.

בשנת 2020 נערכה אסיפה כללית של חברי היישוב שבה הוחלט שלא לקבל את המשפחה ליישוב. המשפחה סירבה לקבל את ההחלטה והיישוב עתר לבית המשפט השלום בירושלים שדחה את התביעה ואף השית על היישוב תשלום של 12 אלף שקלים.

כפר אדומים. בעז שחם, החברה להגנת הטבע
למרות שהחליטו כי המשפחה לא התקבלה - בית המשפט פסק נגדם. כפר אדומים/החברה להגנת הטבע, בעז שחם

קבלה ליישובים על ידי ועדות קבלה הוא נשוא מורכב ושנוי במחלוקת בחברה הישראלית. בשנת 2011 נכנס תיקון לחוק שקבע כי כי יישוב קהילתי המונה עד 400 בתי אב יוכלו להתנות את המגורים של דיירים חדשים בכפוף לאישור ועדת קבלה. התיקון עצמו במקור חל על יישובי הנגב והגליל אך הוא הורחב והוא גם חל על יישובים כמו כפר אדומים שנמצאים באזור יהודה ושומרון מחוץ לקו הירוק.

בהחלטתו לדחות את התביעה של היישוב כפר אדומים כתב השופט לנג כי היישוב לא פעל לפי התקנון. "יש לתת משקל כבד לשיקול בו היישוב לא פעל לפי התקנון המקום, בו ענייננו בקבלת החלטה לה השלכה דרמטית על חייהם של בני משפחת הנתבעים, בנסיבות בהן הנתבעים כבר רכשו את דירת המגורים מהמוכר, שילמו את מלוא תמורתה והשקיעו בה כספים רבים נוספים, כמו גם התגוררו בבית המגורים כ-3 שנים נכון למועד קבלת ההחלטה בעניינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully