וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת חזירי הבר בחיפה מצטמצמת: פי 3 פחות "היתקלויות" עם בעלי החיים

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 11:48

לפי סקר חדש של אוניברסיטת חיפה, שיעור התושבים שכלל לא נתקלו בחזירי בר הכפיל את עצמו מאז נכנס ראש העיר יונה יהב לתפקידו. פרופ' איתי בארי שערך את הסקר ציין כי המספרים בירידה בשל מדיניות המתה של חזירי בר ופעולות נוספות כמו גידור וריקון פחי אשפה

בווידאו: תיעוד של חזיר בר שפרץ את החלון ונכנס לביתה של תושבת חיפה/מערכת וואלה!

תדירות המפגשים ותחושת הפגיעה מחזירי בר בעיר חיפה הצטמצמה משמעותית כארבעה חודשים מאז נכנס יונה יהב לתפקידו כראש העיר הצפונית. סקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה במהלך המחצית הראשונה של חודש אוגוסט העלה ששיעור התושבים שכלל לא נתקלו בחזירי בר עלה מ-10 אחוזים ל-31 אחוזים - יותר מפי שלושה.

עוד עולה מהסקר כי שיעור התושבים שפגשו חזירי בר בין פעמיים לשלוש בשבוע או יותר ירד מאז פברואר ועד אוגוסט מ-27 אחוזים ל-10 אחוזים. שיעור התושבים שפגשו חזיר בר פעם בשבוע או יותר ירד מ-52 אחוזים ל-34 אחוזים.

"ככל הנראה, הירידה נובעת ממדיניות העירייה שכלל בראש ובראשונה המתה של חזירי בר בכמות גדולה וכן פעולות נוספות כמו גידור, ריקון תכוף של פחי אשפה וקמפיין ציבורי למניעת האכלת חזירי בר", ציין עורך הסקר פרופ' איתי בארי, ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

חזיר בר, חיפה. שיר טורם, פלאש 90
חזיר בר בחיפה/פלאש 90, שיר טורם

בסקר שנערך במסגרת מחקר רב שנתי השתתפו 406 תושבי חיפה. עוד עולה ממנו כי חזירי הבר עדיין ניצבים במקום הראשון מבחינת הסוגייה הדחופה ביותר. עוד עולה כי תחושת הפגיעה האישית ירדה מ-2.7 בסולם של בין 1 עד 5 ל-1.8.

באשר לתמיכה במדיניות העירונית, בכל הקשור להתמודדות עם מאכילי חזירי הבר עולה מהסקר כי 86% מהאזרחים סבורים שיש להגביר את הפיקוח, את הקנסות, את הדיווח למוקד 106 ואת ההסברה נגד מאכילי חזירי הבר. לצד נתונים אלה, מיעוט לא מבוטל של 19-11 אחוזים גילה התנגדות למדיניות שייעודה צמצום האכלת חזירי הבר. 78% מהתושבים תומכים בפעולות של לכידה-סירוס-החזרה לוואדיות של החזירים (שאינה בשימוש כיום) בעוד ש-17-16 אחוזים מהתושבים הביעו התנגדות לפרקטיקה זו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יונה יהב מתמנה לראשות העיר חיפה 31 במרץ 2024. ראובן קסטרו
ראש העיר חיפה יונה יהב/ראובן קסטרו

עוד עולה מהסקר כי 84% מהתושבים תומכים בהמתה של חזירי בר בוגרים וסוררים שנכנסים למרחב העירוני, גם לאחר הביקורת שנשמעה לגבי השימוש הנרחב במדיניות עירונית זו. אולם, כאשר מדובר בגורי חזירים, בחזירות בהיריון או בחזירות במהלך הנקה התמיכה בהמתה יורדת ל-47%. במקרים של גורי חזירים, חזירות בהריון וחזירות במהלך הנקה, מתגלה ההתנגדות חריפה יחסית: 45% מהאזרחים מתנגדים להמתה במקרים אלו.

"היקף השימוש בהמתת חזירי בר בפברואר 2024 היה נמוך יחסית ולכן גרר פחות ביקורת והתנגדות מצד האזרחים. בנוסף, בחודשים מרץ עד אוגוסט 2024, על אף שהציבור 'נהנה' מפירות המדיניות העירונית שהפחיתה את החיכוך עם חזירי הבר, הוא נחשף למראות ודיווחים שהגבירו את הביקורת כלפי מדיניות העירייה. בבחינת, הציבור החיפאי מעדיף 'ללכת עם ולהרגיש בלי', סיכם פרופ' בארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully