וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עדכן את בג"ץ שישיב להורי התצפיתניות רק בתחילת החודש הבא

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 10:26

הודעת עדכון ששלחה הפרקליטות בשם צה"ל לבג"ץ, הודיע הצבא כי הוא יענה לפניית הורי התצפיתניות בתחילת החודש הבא. מדובר בעתירה שהגישו הורים לתצפיתניות המשרתות בשלושה בסיסים המצויים בגזרה הצפונית, שמבקשים שיעבירו אותם לבסיס עורפי בזמן שהם יושבות על הגבול

הרמטכ״ל לתצפיתניות בגבול עזה: סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה/דובר צה"ל

צה"ל הודיע אמש (ראשון) לבג"ץ כי הוא ישיב לפניית הורי התצפיתניות המשרתות בגזרה הצפונית בתחילת החודש הבא. מדובר בפניות ששלחו 72 הורים לצה"ל, בבקשה שיעבירו את החיילות לבסיס עורפי במרכז הארץ.

קבוצת ההורים שפנתה לצה"ל עתרה לבג"ץ לאחר שהם לא קיבלו שום מענה מצה"ל. באמצע החודש הנוכחי, מספר ימים לאחר שהעתירה הוגשה, קבע שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, כי על צה"ל להתייחס עד סוף השבוע הקודם לשאלה מתי הם יענו לפניית ההורים בעניין העברת התצפיתניות לבסיס במרכז הארץ, אך בצה"ל ביקשו ארכה, ואמש הודיעו באמצעות הפרקליטות כי הם ישיבו לפניית ההורים עד לתחילת החודש הבא.

חיילת תצפיתנית. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"אין לתת יד לאסון נוסף לתצפיתניות וכלל אזרחי המדינה"/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

בעתירה טענו ההורים כי "עתירה זו מוגשת בדחיפות רבה נוכח האירועים הביטחוניים הרבים עימם מתמודדות התצפיתניות ונוכח ההיערכות המתגברת מול איומי האויב והחשש מפני מלחמה שתחל בגזרה הצפונית, העותרים מתריעים הכתובת על הקיר, אין לתת יד לאסון נוסף לתצפיתניות וכלל אזרחי המדינה. ההחלטה שלא לפנות את התצפיתניות שנותרו בצפון אינה סבירה, בלתי מידתית ומתעלמת ממסקנות אירועי 7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully