וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרוע יותר: השקרים של נסראללה או האמת של דובר צה"ל?

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 9:38

חסן נסראללה משקר, אבל מה בקשר לדובר צה"ל? אם הוא משקר זה חמור ואם הוא אומר את האמת - ורוב הטילים שסוכלו בתקיפת צה"ל נועדו לירי לצפון, הרי שזה גרוע עוד יותר. ממשלת ישראל, בשיתוף צה"ל, דוחה עימות בלתי נמנע, וכולנו נשלם ביוקר. כמו בדרום

בניגוד למה שחיזבאללה טוען- לא נפגעו בסיסי צה"ל/דובר צה"ל

רבים מאזרחי ישראל צפו בחדשות מהצפון ותחושת הגאווה שככל הנראה הציפה רבים מהם, עת התעוררו לבוקר שאחרי פעולה מוצלחת של צה"ל בלבנון, התחלפה באי נוחות קלה.

נתחיל דווקא באויב ובמה שברור שלא קרה: לא היו פגיעות של טילים או כטב"מים בגלילות או בעין שמר. לא רק בגלל מערכות ההגנה היעילות של חיל האוויר, אלא בעיקר כי ישראל היא מדינה קטנה, עדיין דמוקרטית - ולא תיתכן פגיעה, אפילו קלה, בלב אזור מיושב, מבלי שתצולם, תתועד ותופץ ממאות זוויות שונות.

מכאן שנסראללה, שעם כל הסלידה מקנאותו הדתית החשוכה ומדיניותו הרצחנית, נחשב לאחד המנהיגים האמינים באזור, משקר במצח נחושה - די חריג עבורו.

את החלק השני של נאומו, אחרי דברי הרהב אודות מתקפה מוצלחת על בסיסי צבא בישראל, הקדיש נסראללה כדי להפחית את הרושם שישראל הצליחה בסיכול איום בדמות אלפי טילים, משגרים וכלי טיס זעירים. לדבריו ישראל תקפה מטרות סרק, שכן הטילים הועברו ממקומם. האמנם?

אפשר כמובן שנסראללה משקר במצח נחושה גם בנוגע לזה. מצד שני, מה נגיד על דובר צה"ל? הוא מתפאר בהשמדה של כ-6,000 אובייקטים, שהם - על פי הערכות - כ-4% מהארסנל שבידי חיזבאללה. האם אכן כך היה?

האם אפשר שפעולה כה נרחבת, תתואם מראש, לא רק עם האמריקאים אלא גם (כך נראה) עם חלק מאמצעי התקשורת בישראל - ופרטיה לא ידלפו לאויב? ואולי הם כן דלפו, מה שמסביר את מספר האבדות בנפש, הנמוך באופן כמעט בלתי פרופורציונלי לגודל המתקפה?

רוצה לומר, לא צריך להיות אדם שמאמץ בקלות תיאוריות קונספירציה, כדי להרגיש שלא בנוח מול הביצוע החלק של חיל האוויר, התגובה הרפה (יחסית) של חיזבאללה על חיסול מי שנחשב לשר המלחמה שלהם - ושביעות הרצון הגדולה בשני הצדדים.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
תקיפת צה"ל בדרום לבנון. אם אכן היה ידוע על אלפי טילים מוכנים לשיגור לצפון, מה עיכב את חיל האוויר עד עכשיו?/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יובהר: אין בדברים משום ידיעה מוחלטת שמישהו פה מסתיר מהציבור מידע חשוב, אבל עצם ההרהור בערעור על דברי דובר צה"ל, בקרב רבים מאזרחי ישראל מלמד שלא רק המשק או הצבא הישראלי נשחקו לאורך כמעט 11 חודשי לחימה, אלא גם האמינות של דובר צה"ל, זה שפעם האמנו שכל מילה שלו היא בסלע.

אם לאזרחי ישראל לקח כמה שעות כדי לעבור ממצב של אופוריה למצב של חשדנות, הרי שאצל תושבי הצפון היה זה מעבר חד הרבה יותר: מעבר מתקווה שמא ישראל סוף סוף עושה את הדבר הנכון ופועלת בצורה משמעותית הרבה יותר כדי לחדול את הירי על יישובי הצפון (כבר לא רק צפון רחוק, כבר לא רק בקרבת הגבול. הבוקר הזה נפתח עם אזעקות סביב הכנרת, שהיא באותו קו רוחב של חיפה) למפח נפש לאמור: "סוכלה התכנית לירות למרכז, אתם תמשיכו לסבול".

הזעם שלהם אינו רק מובן, אלא גם מוצדק - והוא גובר עוד יותר כאשר מאזינים ברוב קשב לדובר צה"ל שרוב האמצעים שסוכלו בפעולת חיל האוויר היו מיועדים לירי לטווח קצר, כלומר - לעבר הצפון. האזנה למשפט הזה מעלה את התהייה מה כבר עדיף - לחשוב שתא"ל הגרי אומר אמת, או שהוא משקר?

הרי אם כדברי דובר צה"ל סוכלו אלפי אמצעי ירי לטווח הקרוב (ורק מיעוטם מהסוג שמאיים גם על מרכז הארץ) מדוע לא פעל צה"ל קודם לכן? מודע הוא מניח לבתי הצפון הריקים וגרוע מכך - לתושבי הצפון שלא פונו מבתיהם, להיכתש במשך חודשים ארוכים ביודעו בדיוק היכן מצויים האמצעים שנועדו להשמדתם?

הרי זה כבר כמעט חולני - ומזכיר את התייחסות צה"ל למערך מנהרות חמאס ברצועה: אם ידעתם, למה שתקתם? למה לא דפקתם על השולחן, לא יצאתם אל הציבור, לא הבהרתם שאתם ערוכים להשמדתן - ורק הדרג המדיני הוא שכובל את ידיכם?

הנה כי כן מתברר שצה"ל אינו רק האחראי הבלעדי למחדל המודיעיני והצבאי של 7 באוקטובר, אלא שיש לו חלק גם בקונספציה שהובילה אליו ושמיוחסת באופן בלעדי לדרג המדיני (ושלא יובן מכך חלילה שמא האחריות לאסון מוסרת מהדרג המדיני).

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רונן בר,ראש השב"כ, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
ראש השב"כ רונן בר. על הכוונת של בן גביר, בעידוד "סביבת" נתניהו/ראובן קסטרו

אם יש צה"ל, יופיע מיד

בנסיבות האלה לא פלא שתושבי הצפון זועמים - והגיע הזמן שכל עם ישראל יזעם אתם. לא רק מפני שיש כאן אי צדק משווע שמוכיח שלא למדנו כלום מההפקרה ארוכת השנים של תושבי הדרום ל"סבבים" חוזרים ונשנים מול חמאס, אלא שאנו בעיקר טיפשים.

למה? כי ברור שמי שמנסה להימנע בכל מחיר מהסלמה, כדי שלא להידרש למלחמה כוללת שמשמעותה פגיעה גם בעורף הישראלי, ימצא שהיא מחכה לו בסיבוב - אחרי שצה"ל הותש, אחרי שהכלכלה נפגעה באופן שבו יתקשה המשק לתמוך במאמץ המלחמתי ובעיתוי שאותו יבחר האויב. שיהיה ברור שכפל הקנס הזה, למי שאינו מוכן לשלם את המינימום הנדרש במזומן, יהיה מחיר הדחיינות.

הדברים מכתבים עתה לא מפני שמצופה מצה"ל שיפעל, חלילה, בניגוד לדרג המדיני. אלא כדי שמפקדיו יפנימו שאינם יכולים עוד לעמוד בגבול הצפון, כסוס הבוטש ברגליו בקרקע וכל מאודו קורא "תחזיקו אותי". אם הם רוצים להינקות מוועדת החקירה שתבדוק יום אחד גם את המחדל המתמשך בצפון, הם חייבים לגרום לדרג המדיני, מבלי לערער על סמכותו, לחשוף את האמת מול הציבור.

בינתיים זו נחשפת לא באופן ישיר אלא רק בהודעות פחדניות לתקשורת, הודעות עלומות שם כמו זו שיצאה מפי "גורם מדיני" ומגנה את דובר צה"ל על דבריו שמהם ניתן להסיק שמטרת המלחמה העליונה היא השבת החטופים.

האזנתי שוב לדברי תא"ל הגרי ולא היא - הדברים נוסחו כך שהתמקדו בהשבת החטופים כמטרת על של הלחימה בעזה, אבל לא כמטרה היחידה. כלומר - יש פה כשל בהבנת הנשמע עוד לפני שיש פה פחדנות של "גורם מדיני" בשם בנימין נתניהו.

אבל אולי טוב שכך, שכן למדנו דבר חשוב: אם לשכת ראש הממשלה מתדרכת נגד הגדרת השבת החטופים כמטרה ראשונה במעלה, אזי זה רק מפני שיודעים בה שהחטופים לא ישובו... שזה די הגיוני, נוכח העובדה ש"מקורבים ללשכת ראש הממשלה" משתמשים במספרם ההולך ופוחת כנימוק נגד בעסקה. השאלה היא רק מדוע אנחנו צריכים להסיק את כל זה בדרכים עקלקלות?

נאומו של חסן נסראללה 1 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חסן נסראללה. לפחות בזכותו נזכרנו בימי התום של קיבוץ עין שמר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבוך של שקרים

בהיעדר ראש ממשלה אמיץ שמסוגל להתייצב מול עמו - ולא רק כשהוא מתרברב ב"הנחיתי והוריתי", אנחנו נאלצים להסיק כלפיו ממה שנאמר על ידי גורמים אחרים הסרים למרותו, או מהדלפות.

למשל השיחה שלא תיאמן בינו לבין משפחות החטופים ופדויות השבי (משהו בנוסח: כן, אונסים את הילדות שלכם, זה באמת חמור יותר מהמכות שחטפתי בסדרת השבי בסיירת. או לחילופין - כן, זה נורא מה שקורה לכן, המשפחות, אבל בשואה סבלו יותר!).

הייתה זו שיחה שכולה מופת של סוציופתיות. עוד משהו שממנו אפשר ללמוד על הלך הרוח של ראש הממשלה בעת הזו, שבה הכל מסביב בוער.

עוד על מה שחושב נתניהו באמת, יכולנו ללמוד מההתייחסות שלו לקמפיין שמימן בן גביר נגד רונן בר, ראש השב"כ: "לא זו הדרך" גינה ברפיון כזה שכמוהו כעידוד, ובשביל שנבין היטב מה הוא באמת חושב, הצטרף לבן גביר, במקתפה נגד השב"כ, גם שר התקשורת שלמה קרעי, איש שלא פוצה פה בלי אישור מפורש מסביבת ראש הממשלה (ואם למישהו יש ספק באשר לעמדת "סביבת ראש הממשלה" הוא מוזמן לחשבון הטוויטר של יאיר נתניהו, בו מוצג בר כ"מלך הקונספציה".

הצפון עולה באש, צה"ל מאדיר את הישגיו כאילו היה "קול הרע"ם מקהיר", ראש הממשלה מתדרך נגד הצבא, תומך בעקיפין בקמפיין נגד השב"כ ומשוכנע באמת ובתמים שייסוריו בסדרת השבי בסיירת פחותים אך במעט מאונס שעוברות חיילות חטופות בשבי.

הנה כי כן באווירה כזאת לא נותר אלא לחזור לדברי נסראללה על עין שמר - לא מפני שהוא הצליח חלילה, כדבריו - לפגוע במערך הצה"לי, אלא לעין שמר הקיבוץ, שבתחומיו ממוקמת "חצר הראשונים" מוזיאון צנוע שמצדיע לימי ראשית הקיבוץ, הוקרה לדור שנאחז בציפורניו בקרקע והוריש לנו נחלה ומדינה.

היה זה דור שהדיבר הראשון מעשרת הדיברות שלו (הכוונה לשומר הצעיר) הייתה: "השומר הוא איש אמת ועומד על משמרה". כל כך הפוך מההוויה הישראלית בת זמננו שבה עלינו לגלות את האמת המרה מבעד למבוך של שקרים - ממנהיג חיזבאללה, דרך דובר צה"ל ועד לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully