וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב המו"מ בקהיר הסתיים ללא פריצת דרך

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 23:47

ראש המוסד, ראש השב"כ והאלוף ניצן אלון שבו לישראל אחרי כמה שעות של דיונים. בכיר ישראלי אמר כי צוותי עבודה נשארו בקהיר לנסות לצמצם את הפערים. בכיר חמאס עיזת רישק טען כי חברי המשלחת של הארגון ביקשו מהמתווכות ללחוץ על ישראל

הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין/רני גרף

סבב השיחות על עסקת החטופים שהתקיים היום (ראשון) בקהיר הסתיים ללא פריצת דרך. בכיר ישראלי אמר כי למרות שהשיחות היו חיוביות הפערים בין הצדדים נותרו על כנם.

צוות המו"מ הישראלי - ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון שבו לישראל מקהיר ביום ראשון בערב. בכיר חמאס, עיזת רישק, אמר כי גם משלחת חמאס עזבה גם היא את קהיר ביום ראשון אחרי יומיים של שיחות עם המתווכים ממצרים וקטאר.

בכיר ישראלי אמר כי בקהיר נשארו צוותי עבודה מישראל, ארה"ב, מצרים, קטאר וחמאס להמשיך את השיחות ולפעול לצמצום הפערים וסגירת סוגיות שונות שעדיין פתוחות במתווה עסקת החטופים. "יש עוד דרך לעשות לפני הגעה להסכם", אמר הבכיר הישראלי.

רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"בכיר ישראלי אמר כי למרות שהשיחות היו חיוביות הפערים בין הצדדים נותרו על כנם". ברנע ובר/פלאש 90, חיים גולדברג

בכיר חמאס רישק טען כי חברי המשלחת של חמאס ביקשו מהמתווכות ללחוץ על ישראל והדגישו כי חמאס דורשת שבכל הסכם תהיה נסיגה מלאה של ישראל מעזה, הפסקת אש קבועה, חופש תנועה לתושבים פלסטינים לצפון הרצועה, סיוע הומניטארי, שיקום ועסקת חילופי אסירים.

בכיר אמריקני אמר כי סבב המו"מ על עסקת החטופים בקהיר ביום ראשון היה "קונסטרוקטיבי". לדבריו, כל הצדדים הגיעו לשיחות מתוך רצון להגיע להסכם בר יישום. "בימים הקרובים ימשיך המו"מ בקבוצות עבודה כדי לדון בנושאים ובפרטים שנותרו", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully