וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "אם צריך לפעול נגד תשתיות של מדינת לבנון כדי שהמצב ישתנה - כך נעשה"

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 16:14

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס למתקפת המנע בעת שביקר ביישובי הצפון. "המצב יכול להשתנות בטוב - אבל אם צריך, נוכל לשנות אותו בכוח", אמר לוואלה. בהצהרה במהלך הביקור הוסיף כי "ישראל הייתה צריכה להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון עד ל-1 בספטמבר. די להפקרות"

הצהרת בני גנץ ומשה דוידוביץ במטה אשר/לשכת בני גנץ

"מה שראינו היום זה מאוחר מדי ועלול להיות מעט מדי": יו"ר המחנה הממלכתי התייחס היום (ראשון) למתקפת המנע בלבנון, בעת ביקור שערך ביישובי הצפון. "אני מבקש לחזק את צה"ל וגם את הממשלה על מהלך המנע הבוקר. אבל חשוב להזכיר שמדינת ישראל הייתה צריכה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון עד ל-1 בספטמבר".

"הגיע הזמן לעבור ממשוואות - לתוצאות. מתגובה - ליוזמה. חייבים לנצל את המהלך היזום להגברת הלחץ גם מדינית וגם צבאית. כדי להרחיק את חיזבאללה, ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון", הוסיף גנץ, שנפגש עם ראשי העיר של נהריה ועכו, ועם ראש המועצה האזורית מטה אשר.

"אסור להמשיך את ההפקרות בצפון. אני קורא לכם חברי הממשלה, תתעוררו. בואו לגור כאן בצפון ותרגישו על בשרכם את כאב התושבים כאן, את המציאות בשטח שחייבים לשנות".

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו - פעם אחת, תהיה אמיץ". ללא, מערכת וואלה
גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו - פעם אחת, תהיה אמיץ"/מערכת וואלה, ללא

"אנחנו לא יכולים לתת לאויב להתמקם בצמידות לגבולות שלנו וצריך להרחיק אותו. זה מה שצה"ל עשה ב-11 חודשים האחרונים", אמר גנץ בתשובה לוואלה, "אני מניח שיש חוליות שחודרות לתוך המרחב, ואותן צה"ל מסכל. אני לא מסתפק בכותרת של החלטה 1701, ואני דורש את המימוש של הדברים האלה הלכה למעשה בשטח. אם מדינת ישראל, באמצעות צה"ל בשטח, יראו שהדברים מופרים ויפעלו נגד המפרים - הרי זו מציאות שונה לעומת המצב שקדם ל-7 באוקטובר. עם מי הסכם? עם ממשלת לבנון ובגיבוי בינלאומי. הם צריכים לנקוט באחריות מדינתית. ואם צריך לפעול נגד מדינת לבנון ונגד התשתיות שלה בשביל שהדבר הזה יקרה, אז זה מה שצריך לקרות".

לדברי גנץ, "ממשלת לבנון הפרה את החלטת האו"ם, חיזבאללה הפרה את החלטת האו"ם, ממשלת לבנון לא אכפה - והסיפור הזה נגמר ב-7 באוקטובר. זה חייב להשתנות. אם אפשר בטוב, טוב. אם אי אפשר בטוב וצריך בכוח, אז כך יהיה. לצה"ל יש יכולת לממש את זה".

במהלך מתקפת המנע שאירעה הבוקר נגד חיזבאללה בלבנון, צה"ל פגע באלפי רקטות, כטב"מים רחפנים וכו'. בשלב זה אין אימות שחיזבאללה התכוון לפגוע בת"א, כפי שדווח מוקדם יותר היום בניו יורק טיימס, אם כי בצה"ל אומרים שחלק מהאיומים כוונו למרכז. כמו כן, גורמים בצבא טוענים כי ארגון הטרור הופתע מהתגובה הישראלית, בה לקחו חלק יותר מ-100 מטוסים ונפגעו אלפי כני שיגור לאזור הצפון. האיום שסוכל: יורטו כטב"מים שיכלו להגיע לגוש דן.

כאמור, גורם מודיעין מערבי אמר הבוקר לעיתון הניו יורק טיימס האמריקני כי בתקיפה המקדימה שביצע צה"ל בלבנון הושמדו משגרים של חיזבאללה, שכיוונו לירות לעבר תל אביב בשעה 5:00. לפי הדיווח, כל המשגרים הושמדו וישראל מצפה לתגובה קשה מצד חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully