וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המצב הביטחוני - בוטלו דיונים בבתי הדין הצבאיים

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 15:01

בהודעה שקיבלו היום כמה עורכי דין, צוין כי דיונים לא דחופים לא יתקיימו היום - וזאת על רקע מתקפת המנע בלבנון וירי חיזבאללה לישראל. עם זאת דיוני מעצרים יתקיימו כסדרם. "לנוכח ההנחיות של פיקוד העורף, בתי הדין הצבאיים פועלים לצמצום דיונים"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

המצב הבטחוני נותן את אותותיו גם בבתי הדין הצבאיים, וסנגורים פליליים שמייצגים בבתי הדין הצבאיים קיבלו היום (ראשון) הודעה שהדיונים בבתי הדין הצבאיים מבוטלים. "בשלב זה, לנוכח ההנחיות של פיקוד העורף בתי הדין הצבאיים פועלים לצמצום דיונים, לא חל כמובן על דיוני מעצר", כך הייתה לשון ההודעה הראשונה.

הודעה נוספת שקיבלו אותם סנגורים ציינה: "היום בבית הדין לא יתקיימו דיוני דן יחיד בעקבות המצב הביטחוני - ולכן נצטרך לדחות את הדיונים הקיימים בדן יחיד".

מדובר בדיונים שאינם דחופים ודיוני המצער כן מתקיימים, עם זאת יש בכך כדי לאותת על המצב בו ישראל שרויה.

עו"ד עדן זינו, מומחית לזכויות חיילים, שדיוניה בבית הדין נדחו, מסרה: "אין מניעה לקיים את הדיונים, כמו שבבתי המשפט בכל רחבי הארץ מתקיימים דיונים. מדובר בפגיעה בחיילים ובזכויותיהם שאסור להשלים אותה. אם שולחים את החיילים להילחם, נדרשת גם לאפשר להם להביע את קולם, וכל דיון כזה שמתבטל מביא לעיכוב בניהול התיק של אותו חייל".

בתי הדין הצבאיים, בית ליד. מרים אלסטר, פלאש 90
בתי הדין הצבאיים, בית ליד/פלאש 90, מרים אלסטר

במהלך מתקפת המנע שאירעה הבוקר נגד חיזבאללה בלבנון, צה"ל פגע באלפי פריטים (רקטות, כטב"מים רחפנים וכו'). בשלב זה אין אימות שחיזבאללה התכוון לפגוע בת"א, כפי שדווח מוקדם יותר היום בניו יורק טיימס, ובצה"ל אומרים שחלק מהאיומים כוונו למרכז. כמו כן, גורמים בצבא טוענים כי ארגון הטרור הופתע מהתגובה הישראלית, בה לקחו חלק יותר מ-100 מטוסים ונפגעו אלפי כני שיגור לאזור הצפון. האיום שסוכל: יורטו כטב"מים שיכלו להגיע לגוש דן.

כאמור, גורם מודיעין מערבי אמר הבוקר לעיתון הניו יורק טיימס האמריקני כי בתקיפה המקדימה שביצע צה"ל בלבנון הושמדו משגרים של חיזבאללה, שכיוונו לירות לעבר תל אביב בשעה 5:00. לפי הדיווח, כל המשגרים הושמדו וישראל מצפה לתגובה קשה מצד חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully