וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: הפיצוץ ליד בית הכנסת - פיגוע טרור; המפגע - עם דגל פלסטין

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 19:42

מבצע הפיגוע בעיירה שליד מונפלייה תועד עם כפייה לראשו, שני בקבוקי תבערה מאולתרים ואקדח. האבטחה בבתי כנסת ובבתי ספר יהודיים תתוגבר בכל רחבי המדינה. נשיא צרפת: "המלחמה באנטישמיות היא מאבק יום יומי". מתחילת השנה בוצעו בצרפת 887 מעשים אנטישמיים

רוסיה: חמושים פתחו באש על בית כנסת ברפובליקת דגסטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוטר נפצע היום (שבת) מפיצוץ מיכל גז במכונית מחוץ לבית כנסת בעיירת החוף לה גרנד מוט, הסמוכה למונפילייה שבדרום צרפת. בשלב זה, לאחר חקירה ראשונית, הרשויות מתייחסות לאירוע כפיגוע, שבמהלכו הוצתו גם דלתות בית הכנסת, שהיה ריק באותה שעה. החשוד במעשה תועד במצלמות האבטחה עם דגל פלסטין, כפייה על ראשו, שני בקבוקי תבערה מאולתרים ואקדח. לפי הדיווחים בתקשורת הצרפתית, חייו של השוטר לא בסכנה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בטוויטר: "מדובר באירוע טרור. המלחמה באנטישמיות היא מאבק יום יומי". עוד אמר מקרון: "אנחנו עושים הכול כדי לאתר את האדם שביצע את מעשה הטרור, ולהגן על מקומות פולחן".

החשוד בפיגוע מחוץ לבית הכנסת בצרפת. 24 באוגוסט 2024. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החשוד בפיגוע מחוץ לבית הכנסת בצרפת. 24 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא
חשד לפיגוע סמוך לבית כנסת בדרום צרפת, 24 באוגוסט 2024. ללא, רויטרס
חשד לפיגוע סמוך לבית כנסת בדרום צרפת, 24 באוגוסט 2024/רויטרס, ללא

ראש הממשלה גבריאל אטל אמר שהחקירה מנוהלת על ידי תובעים ללוחמה בטרור. אטאל הוסיף: "זאת התקפה אנטישמית. פעם נוספת, בני ארצנו היהודים מותקפים. אנחנו לא נוותר. אל מול האנטישמיות, אל מול האלימות, לעולם לא נאפשר להטיל עלינו אימה".

יונתן ארפי, ראש ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת CRIF כתב: "מדובר בהתפוצצות מכל גז במכונית לפני בית הכנסת בגרנד מוט, בשעה היעודה להגעת מתפללים. זו לא סתם מתקפה על מקום פולחן, זה ניסיון להרוג יהודים".

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות אמר: "פיגוע הטרור בדרום צרפת, שמצטרף למקרים מזעזעים רבים שנרשמו ברחבי העולם מאז 7 באוקטובר, הוא עדות כואבת נוספת להקצנה ברמת האנטישמיות ובחומרת פשעי השנאה נגד יהודים. המעשים הללו מהווים תזכורת לסיבה בגללה כולנו צריכים להילחם באופן יומיומי כנגד כל גורם המבצע, מצדיק או מגבה מעשי טרור, אלימות או רצח כלפי יהודים, במישרין או בעקיפין. אנו מקווים ששלטונות החוק במדינות השונות ידעו להגן על היהודים החיים בקרבם - ולא יותירו אותם להתמודד לבד במערכה האנטישמית האלימה".

חשד לפיגוע סמוך לבית כנסת בדרום צרפת, 24 באוגוסט 2024. ללא, רויטרס
חשד לפיגוע סמוך לבית כנסת בדרום צרפת, 24 באוגוסט 2024/רויטרס, ללא

ראש הממשלה, ביחד עם שר הפנים ז'רלד דרמנן מתוכננים להגיע לביקור בבית הכנסת היום. דרמנן אמר שההגנה על בתי כנסת, בתי ספר יהודיים וחנויות של יהודים תתוגבר בכל רחבי צרפת. שר הפנים הבטיח שהמשטרה "משתמשת בכל האמצעים שלרשותה" כדי לאתר את המפגע. שר הפנים אמר במהלך החודש שבצרפת בוצעו 887 מעשים אנטישמיים מתחילת השנה, מספר גדול פי שלושה מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

צרפת: שוטר נפצע מפיצוץ מחוץ לבית כנסת; דלתות במתחם הוצתו. ללא, אתר רשמי
צרפת: שוטר נפצע מפיצוץ מחוץ לבית כנסת; דלתות במתחם הוצתו/אתר רשמי, ללא

בחודש שעבר, פתחו מחבלים באש לעבר בתי כנסת, כנסיות וכוחות משטרה במתקפה משולבת באזור הקווקז הרוסי, והרגו כומר ושוטרים רבים. מושל המחוז, סרגיי מליקוב, אמר שהשוטרים "נפלו קורבן" במתקפת הטרור שאירעה בשתי ערים ברפובליקה.

"זהו יום של טרגדיה עבור דגסטן והמדינה כולה", אמר המושל, שהכריז על שלושה ימי אבל ברפובליקה. "אנחנו יודעים מי עומד מאחורי הארגון של פעולות הטרור ומה המטרה שלהם", הוסיף המושל, מבלי לפרט. מליקוב אמר כי בין ההרוגים, בנוסף לשוטרים, היו כמה אזרחים, בהם כומר אורתודוקסי שעבד בדרבנט במשך יותר מ-40 שנה.

דובר הכנסייה הרוסית האורתודוקסית אמר שהכומר, ניקולאי קוטלניקוב, "נרצח באכזריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully