וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: ישראל ומצרים צמצמו את הפערים ביניהן בנוגע לפריסת כוחות צה"ל לאורך ציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 17:44

הבכיר ישראלי ציין כי חלה התקדמות מול המצרים, שצפויים להעביר מחר את המפות הישראליות לחמאס כדי לקבל את תגובת הארגון. ההתנגדות המצרית החריפה עד כה גרמה לכך שלא היה לא ניתן להתקדם במו"מ מול חמאס. בישראל מקווים שחמאס יגיב למפות הישראליות ויסכים להצטרף למו"מ

פעילות צה"ל בציר פילדלפי/דובר צה"ל

במהלך השיחות בקהיר אמש ישראל ומצרים צמצמו את הפערים ביניהן בנוגע לסוגיית פריסת כוחות צה"ל לאורך ציר פילדלפי, כך אמר בכיר ישראלי.

למה זה חשוב:

  • דרישתו של ראש הממשלה נתניהו כי כוחות צה"ל ימשיכו להיות פרוסים לכל אורך ציר פילדלפי הפכה להיות אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות והאחרונות בדרך לעסקת לשחרור החטופים.
  • המצרים התנגדו בחריפות להמשך פריסת כוחות צה"ל לכל אורך ציר פילדלפי. לאור ההתנגדות המצרית לא ניתן היה להתקדם במו"מ מול חמאס.
ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
המצרים התנגדו בחריפות להמשך פריסת כוחות צה״ל לכל אורך הציר. ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

מאחורי הקלעים:

אתמול נפגשו בקהיר ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע וראש האגף האסטרטגי בצה"ל האלוף אליעזר טולדנו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ובכירים מצרים נוספים.

בשיחות השתתף גם יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברק מקגרק.

בכיר ישראלי אמר כי במהלך השיחות נמסרו למצרים המפות של פריסת כוחות צה"ל ברצועת עזה בשלב הראשון של עסקת החטופים, ובמיוחד בציר לאורך ציר פילדלפי.

הבכיר הישראלי ציין כי חלה התקדמות מול המצרים, שצפויים להעביר מחר את המפות הישראליות לחמאס, כדי לקבל את תגובת הארגון.

רונן בר,ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
נפגשו בקהיר עם ראש המודיעין המצרי. רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד/ראובן קסטרו

מה הלאה:

ביום ראשון צפויה להתכנס בקהיר פסגת מו"מ בהשתתפות ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן על-תאני ובכירים מישראל ומצרים.

בכיר ישראלי אמר כי בישראל מקווים שחמאס יגיב למפות הישראליות ויסכים להצטרף ביום ראשון למו"מ כדי שהמתווכות יוכלו לבצע ודילוגים בין הצדדים בזמן אמת ולהתקדם בדרך לעסקה.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
ראש ה-CIA ביל ברנס/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

מה הם אומרים

  • דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום שראש ה-CIA ביל ברנס הגיע היום לקהיר והצטרף לשיחות על עסקת החטופים והפסקת האש. "התהליך נע קדימה. חשוב שכולם ישתתפו ושהצדדים ימשיכו לעבוד לקראת יישום וסיכום הפרטים. יש סימנים ראשונים שהשיחות אתמול היו קונסטרטקטיביות", אמר קירבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully