וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי בביקור היסטורי בקייב, אוקראינה הטביעה מעבורת רוסית

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 14:21

ראש ממשלת הודו, שעורר את זעמם של האוקראינים כשהתחבק עם פוטין במוסקבה בחודש שעבר, נפגש עם זלנסקי בניסיון להציג מדיניות מאוזנת. רוסיה טוענת שהפילה כטב"ם אוקראיני בסמוך לכור הגרעיני בקורסק, בקייב רושמים עוד הישג: "הטבענו מעבורת שהעבירה נשק ודלק לקרים"

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בביקור בקייב, אוקראינה, 23 באוגוסט 2024. רויטרס
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בביקור בקייב, אוקראינה, 23 באוגוסט 2024/רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הגיע היום (שישי) לביקור היסטורי בקייב, ונפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מודי - ראש הממשלה ההודי הראשון שמבקר באוקראינה מאז עצמאותה מברית המועצות ב-1991 - מגיע למדינה מוכת המלחמה בהמשך לביקור שקיים במוסקבה בחודש שעבר.

מודי, המנסה להציג מדיניות חוץ מאוזנת חרף יחסיו הטובים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כתב בחשבון ה-X שלו שהוא "הגיע לקייב הבוקר, עם קבלת פנים חמה של הקהילה ההודית". חברת הרכבות האוקראינית פרסמה תיעוד של מודי יורד מקרון ומתקבל על ידיהם של בכירים אוקראינים.

לפני הגעתו, אמר מודי כי הוא מצפה לחלוק "נקודות מבט על פתרון בדרכי שלום למשבר המתמשך באוקראינה". קייב, מצדה, מנסה לחזק את יחסיה עם מדינות "הדרום הגלובלי", בנוסף לתמיכת מדינות המערב בה.

מעבורת רוסית עולה באש אחרי התקפה אוקראינית/טלגרם

למרות הביקור ההיסטורי של מודי, הוא לא צפוי להביא לפריצת דרך במאמצים לסיום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הגדולה ביותר שידעה אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. זו חוותה הסלמה החודש, בעקבות מתקפת הפתע של אוקראינה בשטח רוסיה, והשתלטותה על חלקים ממחוז קורסק הגובל בה, כשבמקביל הכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם במזרח אוקראינה.

מוסקבה הודיעה שלא יהיו שיחות משא ומתן בשלב זה, ובכירים רוסים מאשימים את ארצות הברית בתמיכה בפלישה הראשונה לשטח המדינה מאז מלחמת העולם השנייה. וושינגטון, ספקית הנשק והמימון העיקרית של קייב, מכחישה שהיא הייתה בסוד העניינים. זלנסקי עצמו אמר שאוקראינה לא שיתפתה את בעלות בריתה בתכניתה להכות ברוסיה בשטחה שלה.

רוסיה, שמתקשה להדוף את הכוחות האוקראיניים מקורסק, מזהירה בימים האחרונים מפני איום על תחנת הכוח הגרעינית במחוז. גורם רוסי שצוטט היום על ידי סוכנות הידיעות במדינה טען שכטב"ם אוקראיני הופל בסמוך לתחנה, ימים ספורים לפני ביקור מתוכנן במקום של יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

זו הפעם השנייה שבה מוסקבה מאשימה את קייב בניסיון לפגוע בתחנה מאז תחילת הפלישה שלה לקורסק, במה שהיא מתארת כ"טרור גרעיני". אוקראינה לא הגיבה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כוחות אוקראיניים מתאמנים במחוז סומי ליד הגבול עם רוסיה, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
כוחות אוקראיניים מתאמנים במחוז סומי ליד הגבול עם רוסיה, 17 באוגוסט 2024/רויטרס

בינתיים, אוקראינה ממשיכה לרשום הצלחות בפגיעה בנכסים אסטרטגיים של רוסיה. הצי האוקראיני אמר היום שהוא הטביע מעבורת רוסית בנמל קווקז במחוז קרסונדר, אחד מנמליה המרכזיים של מוסקבה לחופי הים השחור. בקייב אמרו שהמעבורת שימשה להעברת דלק וכלי נשק לחצי האי קרים, שאותו כבשה רוסיה ב-2014.

בעקבות ההתקפה, שגרמה לשריפת ענק בנמל שמשתוללת גם היום, השעתה רוסיה את שירותי המעבורות בין דרום המדינה לקרים. לפי משרד התחבורה הרוסי, המעבורת הייתה עמוסה בקרונות עם דלק. עד לפתיחה מחודשת של הנתיב הימי, תעביר רוסיה אספקה לקרים דרך היבשה. לפי המשרד למצבי חירום של רוסיה, 17 בני אדם חולצו אחרי ההתקפה ואדם אחד עוד מוגדר נעדר.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully