וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורדות השבי בפגישה עם נתניהו: "תגיע לעסקה שתשיב את כל החטופים"; רה"מ השיב: "איזו עסקה?"

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 22:21

החטופות ששוחררו בעסקת החטופים נפגשו עם ראש הממשלה במשרדו בירושלים. הבנו שהוא בקיא בפרטים ושבאמת מתנהל מו"מ. אבל התחושה שלנו שזה לא יקרה בקרוב", סיפרה אלה בן עמי, שאביה מוחזק בעזה. "רק אחרי שהאנסים והשוחטים והבוזזים סיימו את העבודה - צה"ל הגיע"

הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט/אורי סלע

שורדות שבי שיקיריהן עוד נמצאים בשבי חמאס נפגשו היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו בירושלים. בין המשתתפות בפגישה, לנה טרופנוב, אמו של החטוף סשה טרופנוב. "סיפרנו על כל הכאב שלנו, דיברנו", סיפרה. אני מקווה שמצאנו אוזן קשבת. מר בנימין נתניהו הסתכל לי בעיניים ואמר שיעשה הכל כדי להביא את הבן שלי הביתה ואת כל הילדים שלנו בחיים. ואני כולי תקווה ותפילה שזה יקרה. הוא לא מיהר לשום מקום, השיחה לקחה כמה שעות. יצאתי מהפגישה הזאת עם קצת יותר תקוות ממה שנכנסתי לשם ואני מקווה שאני אראה את הבן שלי ואת כל בני הערובה חוזרים הביתה בקרוב, כמה שאפשר".

לצדה השתתפו בפגישה אילנה גריצ'בסקי, בת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר, רז בן עמי ואלה בן עמי, אשתו ובתו של החטוף אוהד בן עמי, אביבה סיגל ושיר סיגל, אשתו ובתו של החטוף קית' סיגל, יוכבד ליפשיץ ויזהר ליפשיץ, אשתו ובנו של החטוף עודד ליפשיץ ועדי שהם, אשתו של החטוף טל שהם ועוד.

שורדת השבי יוכבד ליפשיץ התייחסה למחדל הצבאי ב-7 באוקטובר. "לא קיבלנו תשובה למה צה''ל הזניח אותנו ולא הגיע. רק אחרי שהאנסים והשוחטים והבוזזים סיימו את העבודה - צה"ל הגיע. לא קיבלתי על זה תשובה. אף אחד מנציג הממשלה לא הגיע לניר עוז עדיין".

שורדות השבי יוכבד ליפשיץ ולנה טרופנוב בהצהרה לתקשורת מחוץ למשרד ראש הממשלה

23 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
שורדות השבי יוכבד ליפשיץ ולנה טרופנוב/שלומי גבאי

אתמול נחשפו הקלטות מתוך השיחה הקשה, שערכה 3 שעות, בין ראש הממשלה לחטופות שחזרו, באולפן שישי בחדשות 12.

"אתה יכול להיזכר כמי שהנהיג את המדינה למקום טוב או כמי שעשה פה חורבן. אתה ראש הממשלה ואתה האחראי על החטופים, ולא חמאס ולא אף אחד", אמרה קרובת משפחה של אחד החטופים. "אתה אמור להגיע לעסקה שתביא את כל החטופים". נתניהו ענה לה בתגובה: "איזו עסקה? איזו עסקה יש על הפרק?"

"תגיד לנו אתה", השיבה לו. "תגיד כבר אם אבא שלי יחזור חי או מת! אתה יכול להיות המושיע והמציל ומי שנכתב בספרי ההיסטוריה כמי שהנהיג את המדינה הזאת למקום טוב או כמי שעשה פה חורבן וכרגע יש חורבן במדינה". נתניהו השיב: "אז מה ההצעה שלך?", והיא בתגובה: "ההצעה שלי היא שתחתום על העסקה שתחזיר את החטופים הביתה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
החטופה אביבה סיגל ובתה שיר סיגל. שלומי גבאי
אביבה סיגל ששוחררה מהשבי, מחכה לבעלה קית' שישוב, לצד ביתה שיר סיגל/שלומי גבאי

אחת החטופות שחזרו פנתה לראש הממשלה ושאלה אותו למה לא ביקש סליחה, הוא ענה לה "אני דווקא כן ביקשתי". היא השיבה לו: "אני לא קיבלתי סליחה, לא קיבלת אחריות. לא לקחת את האשמה".

בהמשך, שורדת שבי נוספת התעמתה עם ראש הממשלה כי הוא אינו יודע איפה נמצא קיבוץ ניר עוז על המפה. "אתה יודע אבל אתה רוצה לבוא איתי לסיור?", שאלה אותו. "אני אראה לך מאיפה נחטפנו? בזמן שכל השכנים צעקו ונשרף כל הקיבוץ, אף אחד לא הגיע. אתה רוצה לבוא איתי לסיור, אני אראה לך את הסבל שעברתי".

בתגובה הוא השיב לה: "אתם יכולים להתעלם ממה שתיארתי כאן, אני מנסה להגיע לעסקה שתמקסם את מספר החטופים, אני לא אעשה את זה בעבור 12 חטופים, כי אני משאיר פשוט אנשים שהם חולים, שהם מבוגרים, שהשד יודע מה. אתם הייתם עושים דבר כזה? אני לא עושה דבר כזה". היא בתגובה: "כנראה לא עשיתם מספיק כי עברו 10 חודשים והם לא פה".

אלה בן עמי, שאביה חטוף ברצועת עזה, בהצהרה לתקשורת מחוץ למשרד ראש הממשלה

23 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
אלה בן עמי, שאביה חטוף ברצועת עזה/שלומי גבאי

אלה בן עמי, שאבי נותר בשבי בעזה, אמרה כי אמה, שנחטפה והושבה, סיפרה בפגישה על חוויותיה בשבי. "ביקשתי ממנו שלא יוותר. קיבלנו ממנו הנהון ואישור. אנחנו דורשים מראש הממשלה לעמוד בהתחייבויות שלו ושיפעל להחזיר את החטופים. הבנו שהוא בקיא בפרטים ושבאמת מתנהל מו"מ. אבל התחושה שלנו שזה לא יקרה בקרוב ואני חוששת לחיי הבנות בשבי, והחטופים. חייבים להביא את העסקה בהקדם. צריך להיות במאבק הזה ב-200 אחוז".

שלשום הודיעה שורדת השבי מרגלית מוזס, שבן זוגה לשעבר גדי מוזס חטוף בעזה, כי לא תגיע לפגישה המיועדת. מוזס שלחה מכתב לראש הממשלה בו נימקה את החלטתה ואמרה כי "לא אקח חלק במפגש לצורכי צילום ויחסי ציבור בשעה שחברותיי וחבריי נמקים במנהרות חמאס בעזה. במו עיניי ראיתי אותם בחיים בשבי ועכשיו בשל ההפקרה השניה מאז 7 באוקטובר, אנחנו מקבלים אותם בארונות קבורה".

עוד הוסיפה כי "לאור הדיווחים על עוד סיכול עסקה מצדך לשחרור החטופים אני לא רואה סיבה להגיע למפגש עם מי שמוכיח במעשיו ששיחרור החטופים לא בראש מעיניו ומפקירם למותם. אשמח להיפגש איתך באירוע קבלת הפנים ל-109 החטופים עם שובם לחיק משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully