וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שדה תימן: התביעה תבקש להאריך את מעצר הבית של החשודים בשבועיים

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 1:55

בזמן שהסנגורים של החשודים ניסו להקל בתנאי שחרורם, בית הדין הצבאי האריך את מעצרם של החמישה בשבועיים. התובע טען בדיון כי "החקירה הסתיימה, נשארו מספר פעולות חקירה שוליות", החלטה בדבר כתב האישום תינתן בשבועיים הקרובים לאחר שישמעו טענות ההגנה

פרקליטיהם של החשודים בהתעללות במחבל מגיבים על שחרורם למעצר בית/שלומי גבאי

התביעה הצבאית ביקשה הבוקר (חמישי) בבית הדין הצבאי בבית ליד להאריך בשבועיים נוספים את מעצר הבית בפיקוח של 5 חיילי המילואים שנעצרו בחשד להתעללות בעצור הבטחוני בשדה תימן. ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בו יוצגו המפקחים לצורך יציאת החשודים למסגרות עבודה

התובע טען בדיון "החקירה הסתיימה, נשארו מספר פעולות חקירה שוליות. במהלך השבועיים הקרובים נשמע את טענות ההגנה לפני הגשת כתב אישום".

התובע הוסיף וסיפר כי במהלך החקירה נגבו 100 עדויות, בניהם מהעצור המדובר. התובע הוסיף וגולל את השתלשלות האירועים. "לאחר בחינת הראיות מבססות את החשדות לפיהם הם ביצעו פעילות שוברת שיגרה באגף בה היה העצור. מפקד המתקן הורה לבצע חיפוש בעצור. נערך חיפוש על עצור בטחוני אחר בהמשך החל האירוע מושא החקירה נערך 17 דקות ואחר כך בוצע חיפוש על שני עצורים נוספים.

בתי הדין הצבאיים בבית ליד. שלומי גבאי
בתי הדין הצבאיים בבית ליד/שלומי גבאי

לגבי הפגיעה, העצור ושני חשודים ניגשו למזרן עליו ישן העצור והובילו אותו לאיזור החיפוש, מפקד הכוח ליווה את הצוות. 3 מגינים עמדו בחצי סער ויצרו קיר מגן בגופם ובמגיני הפלסטיק. שני חשודים הצמידו את העצור לקיר הרימו את ידיו. בשלב זה אחד החשודים עמד בצד 12 שניות ולאחר מכן העצור התפתל ונפל על הקרקע. לאחר דקה וחצי אחד החשודים התקרב לעצור, ובמשך 15 דקות עמדו על גופו, היכו אותו באמצעות אלה, דחפו וגררו אותו על הריצפה והשתמשו נגדו באקדח טייזר.

בתוך כך אחד מחברי הצוות דחף חפץ כהה לאחוריו וגרם לחתך ונקב ברקטום. כל הזמן העצור צעק. מעשיהם גרמו לחבלות בגופו, שבר בצלעותיו ונקב ברקטום שלו, והוא נזקק לטיפול רפואי. החשודים איימו עליו שלא יתלונן".

החשודים לראשונה ישבו באולם ולא בתא העצורים. 4 מהם בבגדים אזרחיים ואילו הקצין הבכיר שהיה המפק"צ, במדי צה"ל עם דרגות הקצונה שלו. בני משפחותיהם נוכחים באולם לצידם.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
דיון המשך של החשודים בהתעללות במחבל, בית ליד.6 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
דיון המשך של החשודים בהתעללות במחבל, בית ליד.6 באוגוסט 2024/שלומי גבאי

סנגוריהם של החשודים יניסו לדרוש דווקא להקל בתנאי שחרורם ולבטל את מעצר הבית המלא בו הם שוהים מאז שחרורם ממעצר ממשי לפני כשבוע.

חמשת החשודים שהו במעצר ממשי 16 ימים ו-7 ימים במעצר בית מלא. במהלך ימי מעצר הבית הם נחקרו שוב במצ"ח, אולם לדברי הסניגורים, לא הוטח בהם שום דבר חדש שלא הוטח קודם

עו"ד דמרי, המייצג חלק מהחשודים ציין כי הוא "מתנגד להארכת תנאי השחרור למרשי (מייצג 2 חשודים), מדובר במי שכיום אזרחים ואין להם מקור פרנסה. המסוכנות שנובעת מהם היא רק לגבי מחבלי נוח'בה ואת זה ניתן לאיין בהרחקתם מכל בסיס ובטח משדה תימן. אנחנו נסכים באופן גורף שהם לא יכנסו לשום מקום בו נמצאים מחבלי נוח'בה וכמובן נתחייב שלא יצרו כל קשר עם אותם מחבלים בכדי לתאם גרסאות".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו טען כי "התביעה לא השכילה להגיע לחיילים שהעבירו את המחבל. לחשודים אין עבר פלילי ויש לאפשר להם לצאת לעבודה. עד שהתביעה לא תגיד בפי מלא שהחקירה הסתיימה זה לא הוגן לקצוב להם זמנים".

"רואים בסרטון שהמחבל בעט ופצע את אחד הלוחמים וניסה לחטוף את אחת האלות של הכוח. הצבא פטר את החשודים משירות המילואים, המסוכנות שלהם היא בצבא. המסוכנות בשלב הזה לא מצדיקה את המשך שהייתם במעצר בית".

התובע השיב לו כי "אנחנו עדיין לא מצויים בשלב שניתן לשחרר ממעצר. בעוד שבועיים אנחנו נתכנס ונקבל החלטה. החקירה היא סופר מורכבת, כל פעולה היא רגישה בנוסף למורכבות שלה. בשבועיים האלו אנו רוצים לשמוע את דברי החשודים. אני חושב שכדי לקבל את ההחלטה או הדירוג וההקלה בתנאי השחרור הם הופנו לתסקיר"

דיון הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. בית ליד, 4 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
דיון הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. בית ליד, 4 באוגוסט 2024/שלומי גבאי

אחריהם דיבר עו"ד אבי עמירם, המייצג את המפק"צ, אחד החשודים: "לאחר הפרות סדר, ביקש המפק"צ מאחד מהלוחמים שדובר ערבית לפנות למחבל בשפתו ולדרוש ממנו להירגע ולאפשר לבצע את החיפוש הנדרש. המחבל המשיך בשלו, השתולל ואף פצע את המפק"צ".

"מדובר באירוע מבצעי, לכל היותר יש פה אולי מקרה של חבלה מחמירה בצוותא, המושג התעללות כלל לא צריכה להיות בפרוטוקול. עד היום התחושה הייתה שמדובר בהחדרת אלה אולם היום אומר התובע שהחתך נגרם מחפץ חד. מהמידע שיש לי עושה רושם שהדימום הוא בכלל מחתך ישן ולא ממשהו שקרה באותו אירוע".

"עד כה הסכמנו למעצר בית כי היה טענה לשיבוש החקירה, אולם כעת טענת המעצר נובעת ממסוכנות של החשודים שכבר לא קיימת. הלקוח שלי הגיע לחרפת רעב, ואני שואל עד לאן צריך להגיע עד לאיזה עומק בתחתית. ניתן לקיים את החקירה ללא שהותם במעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully