וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בציר פילדלפי: הכרענו את חטיבת רפיח, את המנהרות שנשארו קל להשמיד

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 18:40

שר הביטחון נכנס לרצועה יחד עם כוחות אוגדה 162 שפועלים במרחב רפיח וציר פילדלפי. גלנט קיים שם הערכת מצב וקיבל סקירה על הפעילות המבצעית שהובילה להכרעת חטיבת רפיח ולהשמדת מעל 150 מנהרות במרחב. "הדבר הכי חשוב זה לעמוד בכל המטרות של המלחמה - גם לגבי החמאס"

גלנט: “מסוגלים לתקוף בכל מקום”/משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, נכנס הבוקר (רביעי) לרצועת עזה יחד עם כוחות אוגדה 162 שפועלים במרחב רפיח וציר פילדלפי - כך מסרו היום בלשכתו. שם, קיים גלנט הערכת מצב וקיבל סקירה על הפעילות המבצעית שהובילה להכרעת חטיבת רפיח ולהשמדת מעל 150 מנהרות במרחב. כמו כן, עמד גלנט על הצורך לרכז מאמץ בתקופה הקרובה להשלמת מאמצי השמדת כלל המנהרות שאותרו.

"הדבר הכי חשוב הוא לזכור מה הן מטרות המלחמה ולעמוד בהן. חטיבת רפיח הוכרעה, רוב המנהרות בציר פילדלפי הן תעלות שנחפרו עם כלים הנדסיים מעל פני השטח וכוסו בעפר", אמר השר במהלך הסיור.

בהערכת המצב השתתפו גם מפקד האוגדה, תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה יאיר צוקרמן, מפקד חטיבת האש, אלוף משנה אהוד ביבי, מפקד יחידת יהל"ם אלוף משנה א' וקציני המטה של האוגדה.

שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה, בסמוך למרחב רפיח:. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
״הגענו למצב שהשמדנו 150 מנהרות״. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בשיחה עם לוחמים בציר פילדלפי, אמר השר גלנט: "תראו, אני הגעתי לכאן קודם כל בשביל להביע הערכה גדולה. אוגדה 162 על החטיבות שלה - חטיבת הנחל שאנחנו נמצאים אצלה, 401, 84, יהל"ם, הכוחות המיוחדים, העסק הזה עובד, אנשים נלחמים כמו אריות. חטיבת רפיח הוכרעה, חטיבת רפיח של האויב הוכרעה על ידי אוגדה 162".

"הסתכלתי על הסיפור של המנהרות, קודם כל, אנחנו הגענו למצב שהשמדנו 150 מנהרות. מתוך ה- 150 שהשמדנו, כ- 100 מנהרות הן מנהרות שהן תעלות מכוסות שנחפרו על ידי כלים הנדסיים מעל השטח, כוסו במטר או בשניים של עפר וגם קל למצוא אותן לאחר מעשה כי יש אותן בתצלומים, וגם קל להשמיד אותן כי אתה מגיע ומשמיד".

עוד הוסיף השר: "ויש עוד יתרה קטנה, את היתרה הקטנה הזאת אנחנו נשמיד, אני נתתי פה הנחיה מיידית. הדבר הכי חשוב בעיניי בתור תפיסה, זה לזכור מה מטרות המלחמה, לעמוד בכל המטרות של המלחמה - גם לגבי החמאס, גם לגבי החטופים ולהסתכל עכשיו צפונה, אנחנו מבינים למה. זאת הסיטואציה וזה המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully