וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל סיוע מבפנים: אדם שרצח וביתר עשרות נשים בקניה נמלט ממעצר

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 17:49

שלטענת המשטרה הודה ברצח של יותר מ-40 נשים והשלכתן למחצבה נטושה בניירובי, ברח עם 12 איש נוספים מתחנה בעיר. עורך דינו טען שההודאה שלו הוצאה ממנו בעינויים

שוטר ברחובות ניירובי, קניה, 18 באוגוסט 2024. רויטרס
שוטר ברחובות ניירובי, קניה, 18 באוגוסט 2024/רויטרס

חשוד ברצח 42 נשים בקניה נמלט ממעצר בתחנת משטרה בבירה ניירובי - כך הודיעה אתמול (שלישי) המשטרה במדינה. החשוד, קולינס ג'ומייסי, ו-12 אנשים נוספים, ברחו מתחנה השוכנת בשכונה שבה נמצאים בין היתר שגרירות ארצות הברית, משרד האו"ם ומשלחות דיפלומטיות אחרות.

במשטרה אמרו שהחקירה מצביעה על כך שהיה סיוע מבפנים לנמלטים, שפרט לחשוד ברצח הסדרתי, כללו 12 מהגרים לא-חוקיים מאריתריאה. המשטרה חוקרת שמונה שוטרים שהיו במשמרת בזמן הבריחה ושהתנהגותם עוררה חשד.

ג'ומייסי נעצר בחודש שעבר לאחר שכמה גופות מבותרות נמצאו במחצבה נטושה בניירובי, והפרשה זעזעה את המדינה שבמזרח אפריקה השרויה בתקופה של זעם ציבורי כלפי מדיניותה הכלכלית של הממשלה.

בעקבות חשיפת מעשי הרצח הסדרתיים, גברה הדחיפות להתמודד עם תופעת האלימות נגד נשים במדינה. גל רציחות של נשים, כולל של לפחות 31 נשים בחודש ינואר, עורר מחאות ברחבי המדינה.

המשטרה טענה בחודש שעבר שג'ומייסי הודה ש"פיתה, הרג והשליך" נשים למחצבה, שבה נמצאו גופותיהן של לפחות שש מהן. לדברי המשטרה, אחת מקורבנותיו הייתה אשתו: הוא חנק אותה, ואז ביתר את גופתה והשליך אותה במחצבה, המשמשת אתר פסולת ונמצאת בסמוך לתחנת משטרה.

לפי המשטרה, ג'ומייסי זוהה מבדיקות פורנזיות שנעשו בטלפון של אחת הקורבנות. היא איתרה מצ'טה, שקי ניילון, כפפות גומי תעשייתיות, תעודות זהות רבות, תחתוני נשים וחבל מביתו, שהיה מרוחק כמאה מטרים מאתר הפסולת.

עם זאת, עורך דינו, ג'ון מאינה נדווגה, האשים את המשטרה שעינתה אותו כדי שימסור הודאה. לדבריו, הרשויות הדביקו סלוטייפ לפיו של ג'ומייסי ושק על ראשו במהלך מעצרו. "אני חושב שהוא הודה מחשש לחייו", אמר עורך דינו לניו יורק טיימס.

לדבריו, נודע לו על בריחתו של ביום שלישי בבוקר, כשאחד מעמיתיו התקשר לשאול על כך. "שאלתי אותו: 'מה? מה?'", אמר נדגווה. ואז הוא פתח את החדשות. "הייתי בהלם".

הוא אמר שהאפשרות שהוא קיבל עזרה מבפנים נשמעת הגיונית. זאת, משום שהתחנה שממנה נמלט ג'ומייסי היא "מאובטחת ביותר". הוא גם ציין שמרשו סיפר לו על כך שהוא אזוק ברגליו לעתים קרובות. עורך הדין הוסיף שבריחה בכוחות עצמו היא "לא הגיונית".

הוא אמר שהוא ראה את ג'ומייסי בפעם האחרונה ביום שישי, במהלך דיון בבית משפט. הם היו אמורים להיפגש שוב בבית המשפט בשבוע הבא. "אני חושב שהוא היה כופר באשמה", אמר עורך הדין על הדיון שתוכנן.

זאינה קומבו, פעילה נגד אפליית נשים בארגון אמנסטי אינטרנשיונל בקניה, אמרה שבריחתו של החשוד ברצח הסדרתי תוביל ככל הנראה להגברת חוסר האמון במערכת המשפט של קניה. "זה יקשה עוד יותר על אנשים להאמין במערכת המשפט", אמרה.

היא הצביעה על כך שבעוד שמערכת המשפט של קניה הקימה בתי משפט מיוחדים לטיפול במקרים של אלימות מגדרית ועבירות מין, שיעורי ההעמדה לדין נותרו נמוכים. לטענתה, הפרשה הזו מראה שהמשטרה עדיין לא שמה בראש סדר העדיפויות שלה את המאבק באלימות נגד נשים.

"זה כאילו שענייני נשים הם נושאים סוג ב'", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully