וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדקים בצמרת חיזבאללה: במערכת הביטחון קוראים לנצל את ההסלמה להרחבת התקיפות בלבנון

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 5:54

ארגון הטרור ממשיך לירות מטחים כבדים לעבר ישובים ישראלים ולא לעבר בסיסי צה"ל. עם זאת, בארגון מתעקשים שכיוונו את הירי לעבר בסיס - מה שמצביע על הרמה המקצועית הנמוכה של פעיליו. גורמים ביטחוניים טוענים שהחיסול של רמטכ"ל הארגון שיבש את מערך הפיקוד והשליטה

בווידאו:שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024/מיכאל גלעדי, פלאש 90

ארגון הטרור חיזבאללה ירה היום (רביעי) מטח שכלל עשרות רקטות לעבר ישובים ישראלים ולא לעבר מוצבים או בסיסי צה"ל - זה היום השני ברצף. הארגון השיעי לקח אחריות על מטחי הרקטות ודובריו טענו כי היתה כוונה לשגר רקטות לעבר בסיס צנובר של צה"ל, ולא לעבר יישובים. מה שמצביע על הרמה המקצועית הנמוכה של פעילי השטח.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים שהפעולות של חיזבאללה ביומיים האחרונים נגד אזרחים ישראלים מחייבות תגובה חריפה ועל הדרג המדיני לנצל את הסיטואציה שנוצרה בתקיפה של יעדי חיזבאללה.

נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט. טניה ביגון, אתר רשמי
נזקים שנגרמו לבתים שנפגעו מרסיסים, קצרין, 21 באוגוסט/אתר רשמי, טניה ביגון

עוד אומרים גורמים במערכת הביטחון, שהחיסול של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר המכונה 'סיד מוח'סיין' מעורר קושי בארגון חיזבאללה להוציא אל הפועל התקפות כנגד ישראל. "אין כבר את היועץ הבכיר שיסדר את המציאות הצבאית, ימליץ על פעולה נגד ישראל ויוציא אותה אל הפועל בצורה מקצועית", אמר גורם ביטחוני שהוסיף כי החיסול של שוכר, מתווסף לחיסול של שני מפקדים בכירים בדרום לבנון, ששימשו כמפקדי אוגדות, ומפקדי חטיבות.

האפקט שהתפתח כתוצאה מכך הוא שיבוש של מערך הפיקוד והשליטה ושל היכולת של חיזבאללה להוציא את הפועל התקפות נגד ישראל. במיוחד כשגם פעילי אמצעי האש של הארגון נהרגו בזה אחר זה מאש צה"ל. במערכת הביטחון טוענים שהיקף החיסולים יצר מציאות חדשה בצמרת הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שבמסגרתה מי שמנהל את הלחימה נגד ישראל הוא עלי קראקי, שמוגדר כמפקד דרום לבנון של חיזבאללה.

גם תחת פיקודו של קראקי, הכוחות בשטח סופגים מדי יום מכות כואבות שבאות לידי ביטוי בהרג פעילים והרס תשתיות כמו מחסני נשק ביומיים האחרונים. בראשית שנת 2000 הודח קראקי מתפקידו לאחר שורה של תקלות מקצועיות והוחזר למסלול התפקידים הבכירים בשל קשריו בצמרת ההנהגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully