וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזר דין גרוע ממוות": הסיוט הבירוקרטי לקבלת רישיון קנאביס לצעיר עם מוגבלות קשה

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 21:43

איליי גלסמן מאובחן עם פגיעה במערכת העצבים ועם 235% נכות. תוקף רישיונו עומד לפוג, אך בשל סיבות בירוקרטיות - בקופת חולים מכבי עיכבו את חידושו. "לבן שלי עדיף למות מלחיות בלי קנאביס", אמרה אמו. מכבי: "נרתמנו לסייע כשהבנו את הבעיה, הבקשה אושרה"

סיוט של בירוקרטיה: אדם עם מוגבלות קשה לא מקבל אישור לקנאביס/באדיבות המשפחה

שרי גלסמן אימו של איליי גלסמן בן ה-22 עם 235% נכות, נלחמת מזה 3 שבועות להשיג אישור לחידוש רישיון הקנאביס של בנה. תוקף הרישיון הנוכחי יפוג בעוד 3 ימים ובקופ"ח מכבי מעכבים, לטענת האם, את חידוש הרישיון. מדוע? סיבות בירוקרטיות. הערב אושרה הבקשה לחידוש הרשיון.

איליי גלסמן בן ה-22, מאובחן עם 235% נכות ומוגדר כסומטי (נכות תפקודית מתמשכת המתאפיינת בפגיעת במערכת העצבים בגוף). הוא נולד פג עם שיתוק מוחין בדרגה גבוהה וליקוי קשה בויסות חושי. מגיל 16 איליי משתמש בקנאביס שמפחית את ההתקפים הקשים שלו והניסיונות לפגוע בעצמו מ- 15 ביום ל-2-3 בשבוע. "בלי קנאביס זה גזר דין גרוע ממוות. הילד שלי סובל, צורח ועלול לפגוע בעצמו. עם הקנאביס הוא מתפקד 99% רגיל יחסית למצבו", סיפרה שרי גסלמן, אימו לוואלה.

איליי ואמו שרי גלסמן. באדיבות המשפחה
איליי ואמו שרי גלסמן/באדיבות המשפחה

"לצערי זה לא הרומן הראשון שלי עם אישורי הקנאביס, אך הפעם חשבתי שהכל יהיה קל יותר, התבדיתי", המשיכה. "פניתי למרפאה שאיתה אני מחדשת את הרישיונות 3 חודשים לפני סיום תוקף הרישיון. הם אמרו לי, שאין צורך לפנות כל כך מוקדם ו-3 שבועות לפני סיום הרישיון הנוכחי זה יספיק. פניתי אליהם בשנית והפעם אמרו לי שיש חוקים חדשים בגלל רפורמת הקנאביס וכי צריך מכתב עדכני מנוירולוג. הבקשה הזאת היא לא הגיונית, כי אי אפשר להוציא את איליי שלי מהבית".

במרפאה עזרו להם והשיגו ניורולוג שיאשר במהרה את מצבו של איליי כדי לזרז את התהליך. אותה נציגה אמרה למשפחה כי היא מעבירה את הפרטים ליק"ר (יחידה לקנביס רפואי) בגלל כמות האישור של הקנאביס (כ-100 גרם), אך לטענתה היא לא הצליחה לעשות זאת וכחלק מהרפורמה זה העביר את בקשתה לאישור היישר לקופת החולים של איליי, קופ"ח מכבי.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
איליי ואמו שרי גלסמן. באדיבות המשפחה
איליי ואמו שרי גלסמן/באדיבות המשפחה

"כלל המסמכים עכשיו אצל מכבי. הנציגה של המרפאה לאישורי קנאביס אמרה לי שבדרך כלל בתוך שבוע מתקבל הרישיון. שבוע וחצי עבר ועדיין אין לי רישיון. הסיבה שאמרו למרפאה כי אין להם תעודת זהות של איליי וכי יש עומס. חשוב לי להסביר, לאיליי אין תעודת זהות ולא תהיה לו. אנחנו האפוטרופוסים שלו אנחנו מוכרים על ידי ביטוח לאומי ועל ידי האפוטרופוס הכללי, אז למה שבמכבי זה יהיה שונה?"

לטענת האם אמרו להם גם כי יש עומס ובגלל זה האישורים מתעכבים. "העומס שלהם לא מעניין את הבן שלי שרוצה להרוג את עצמו בכל שנייה שהוא חי", אמרה האם. "עדיף לו למות מאשר לחיות בלי קנאביס. זה גזר דין גרוע ממוות ונמאס לנו מההתעללות בו. יש להם (מכבי) את כל הניירת הנדרשת. איך עדיין הרישיון שלו לא מאושר? כל ניסיון שלנו להשיג מישהו בכיר במכבי כדי להסביר את טענותינו לא הצליח. בוואטסאפ יש בוט שלא עונה לדרישתנו. אביו של איליי דיבר עם המוקדנים, אבל כל פעם עונה לנו מישהו אחר שלא מודע בכלל למה שקורה או בקיצור לא יודעים מהחיים שלהם. יש להם את כל המסמכים. הרישיון מסתיים בעוד 3 ימים, אנחנו חייבים שיאושר הקנאביס לאיליי. מכבי צריכים פשוט לאשר לנו את הרישיון בלי סיבוכים. אנחנו באמת לא מבינים למה הכל מתעכב, אנחנו מרגישים שאנחנו מול ראש בקיר".

מקופת החולים מכבי נמסר בתגובה כי "בפנייה שהוגשה לחידוש הרישיון היה חסר תצלום ת"ז, וכן אבחנה רפואית של המטופל כמתחייב לפי נוהלי משרד הבריאות, וללא הסבר מדוע אינם מצורפים. צוות קנאביס וול ניסה להשיג את בני משפחת המטופל מספר פעמים, הן בהודעה כתובה יממה מהגשת הבקשה והן בשיחות טלפונית לאחר מכן, במטרה לסייע ולהביא לפתרון - אך המשפחה לא השיבה. כשהובן הקושי בהצגת תעודת הזהות, מה שמחייב נוהל סם מסוכן של משרד הבריאות, רק אתמול, מיד נרתם הצוות לסייע עוד בטרם פנייתכם, והערב הבקשה אושרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully