וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטגיה החדשה של חיזבאללה: ירי ישיר על בתי אזרחים; צה"ל מוכן לתמרון מיידי בלבנון

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 12:12

בארגון העלו את כמות השיגורים של כלי טיס לא מאוישים חמושים מתוך הבנה שמדובר באתגר עבור מערכות היירוט. במקביל, חיזבאללה הרחיב את מטחי הרקטות, שמגיעים לכ-100 ביממה. בפיקוד הצפון עוד ממתינים לדרג המדיני ומבהירים: מוכנים להיכנס ללבנון תוך 60 שניות

בווידאו:שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024/מיכאל גלעדי, פלאש 90

נתוני לחימה בצפון

  • ב-24 שעות אחרונות: 17 תקיפות נגד יעדי חיזבאללה - ארבעה מחבלים הרוגים.
  • בשבוע האחרון: 110 תקיפות נגד יעדי חיזבאללה - ושישה מחבלים הרוגים. התקיפות היו בדגש על מחסני נשק, לכן לפי התיעוד בלבנון יש פיצוצי משנה ארוכים.
  • מתחילת הלחימה: למעלה מ-7000 יעדי טרור הותקפו על ידי צה"ל. למעלה מ-550 פעילי טרו חוסלו, רובם פעילי חיזבאללה - ביניהם מפקדים ולוחמים מכוח רדואן.
  • לאחר הירי המסיבי לקצרין הבוקר בעקבות פעולת צה"ל בלבנון, דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה בערבית בה אמר כי ישראל תגיב על ההרס: "חיזבאללה ירה לעבר אזרחים, נפעל בהתאם".
צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל, דובר צה"ל
מתחילת הלחימה: למעלה מ-7000 יעדי טרור הותקפו. צה"ל תוקף בדרום לבנון/דובר צה"ל, דובר צה"ל

הכלי האפקטיבי של חיזבאללה

הארגון השיעי העלה לאחרונה את ממוצע השיגורים של כלי טיס לא מאוישים חמושים בו זמנית, כי צה"ל מתקשה בשלב הזה להתמודד איתם. ניתן לשגר אותם מקרבת הגבול אך גם מאזור צור שבדרום לבנון, וכשמשגרים כמה במקביל - מדובר באתגר עבור חיל האוויר.

הפיקוד לא נערך כראוי לקראת המלחמה לאיומים באזור הקרוב לקרקע ונגד כלי טיס זעירים. יצוין, כי צה"ל ומשרד הביטחון פועלים להציב באזור מכ"מים וטכנולוגיות לגילוי וזיהוי. בשלב הזה: יכולות היירוט של צה"ל לא שלמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
צה"ל מתקשה בשלב הזה להתמודד. שריפה בשל נפילת רקטה על בית בקצרין/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרגלה

חיזבאללה הקנה מנהג קבוע ושגרתי, במסגרתו עבר למטחים של עשרות רקטות כדי לאתגר את מערכות ההגנה האוויריות. המטחים נעים בין 20-50 רקטות. בשבוע האחרון הגיע חיזבאללה לכמעט 100 רקטות ביממה.

המו"מ על החטופים ישפיע על הצפון

שר הביטחון יואב גלנט הבהיר כי מערכת הביטחון נערכת להעברת משקל הכובד מרצועת עזה לצפון. הערכה היא שהסכם לשחרור חטופים או כישלון השיחות ישפיע בצורה ישירה על המלחמה עם חיזבאללה. לכן, בצה"ל נערכים לאפשרות הרחבת הלחימה או הפסקת אש גם בצפון.

במידה ובחיזבאללה לא יסכימו לפרז את אזור הגבול מפעילים חמושים, יידרש הדרג המדיני להכריע על תגובה צבאית. גם אם יסכים הארגון השיעי לדרישות הישראליות בסבירות נמוכה יידרש הדרג המדיני להנחות על דרכי פעולה בעתיד במידה ופעילים יחזרו בעוד חודשים לשטח.

שר הביטחון ביקר אמש באוגדה 36 בפיקודו של תת אלוף דדו בר כליפא ובחן את המוכנות לתמרון קרקעי רחב היקף בדרום לבנון. פיקוד הצפון הציג מספר תוכניות מבצעיות, רחבות ומצומצמות, בהתאם להחלטת הדרג המדיני. עוד הדגישו המפקדים בשטח לשר הביטחון כי צה"ל ערוך בכפוף לפקודה תוך 60 שניות לתמרן לשטח לבנון.

גלנט: "אנו עוסקים בהסרת האיומים ובהכנת כל האפשרויות כי להיות מסוגלים לתקוף בכל מקום". אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
המפקדים הדגישו: מוכנים תוך 60 שניות. שר הביטחון יואב גלנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבטן הרכה

ברקע המחיר הכבד שמשלם הארגון השיעי בהרג פעילים והרס תשתיות ומבנים, מחפשים בחיזבאללה את הבטן הרכה הישראלית. בשבועות האחרונים הגביר את היקף השיגורים לעבר יישובים ובתי אזרחים בצפון. ניתן להבין כי סימן את המטרה החדשה כדי להרתיע את ממשלת ישראל - שכלואה עד כה בין הרצון להשיג שקט, אך לא במחיר של הרחבת המלחמה ותמרון קרקעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully