וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן במסר לנתניהו: צוותי המו"מ צריכים לקבל "גמישות מקסימלית" כדי להגיע לעסקה

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 23:46

הדברים של שר החוץ האמריקני היו מסר לרה"מ על רקע דבריו בפגישה עם משפחות שכולות על כך שלא יסכים ליציאה של כוחות צה"ל מציר פילדלפי וכי הוא דורש להמשיך ולשלוט במסדרון נצרים. בנוסף בלינקן הזהיר: צריך להביא עסקה עכשיו. בכל יום שעובר הסכנה לחיי החטופים גדלה

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

שר החוץ של ארה"ב, טוני בלינקן, אמר היום (שלישי) בדוחא בסיום ביקורו באזור כי צוותי המו"מ צריכים לקבל "גמישות מקסימלית" כדי שיוכלו להגיע לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה.

למה זה חשוב:

הדברים של בלינקן היו מסר לראש הממשלה נתניהו על רקע דבריו בפגישה עם משפחות שכולות על כך שלא יסכים ליציאה של כוחות צה"ל מציר פילדלפי וכי הוא דורש להמשיך ולשלוט במסדרון נצרים בין דרום רצועת עזה לצפונה.

בלינקן במסיבת עיתונאים בשגרירות האמריקאנית ירושלים, 19 באוגוסט 2024. רויטרס
"הזמן הוא קריטי כיוון שכל יום שעובר הסכנה לחיי החטופים גדלה"/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "צריך להביא את העסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה מעבר לקו הסיום וצריך לעשות את זה עכשיו. הזמן הוא קריטי כיוון שכל יום שעובר הסכנה לחיי החטופים גדלה והסכנה להסלמה אזורית גדלה", אמר בלינקן.
  • בלינקן חזר על דבריו מאתמול כי ראש הממשלה נתניהו קיבל את הצעת הגישור האמריקנית. "שמעתי את זה ממנו ישירות", אמר שר החוץ האמריקני. "עכשיו חמאס צריך לקבל אותה. זה הצעד הנדרש הבא".
  • הוא ציין כי שני הצדדים צריכים להגיע לשולחן המו"מ עם גמישות כדי שניתן יהיה לסכם עסקה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024. : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
בממשל האמריקני לא אהבו את ההתבטאויות הפומביות של נתניהו/אתר רשמי, : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

בין השורות:

  • נתניהו אמר בפגישה עם המשפחות השכולות כי אולי הוא הצליח לשכנע את בלינקן בפגישתם לתמוך בדרישתו להמשך השליטה הישראלית בציר פילדלפי ובציר נצרים.
  • בממשל לא אהבו את ההתבטאויות הפומביות הללו של נתניהו. בכירים אמריקנים אמרו כי בלינקן לא השתכנע מדברי נתניהו וכי ארה"ב לא תומכת בעמדת ראש הממשלה בנוגע לציר פילדלפי וציר נצרים.
  • "העמדות המקסימליסטיות שראש הממשלה נתניהו השמיע היום אינן מסייעות להשיג עסקה לשחרור החטופים ועלולות לפגוע במו"מ שעדיין מתנהל", אמר בכיר אמריקני.
ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
סוגיית פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי הפכה לאחת מנקודות המחלוקת המרכזיות/פלאש 90, אורן כהן

במוקד החדשות:

  • סוגיית פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי הפכה לאחת מנקודות המחלוקת המרכזיות במו"מ על עסקת החטופים. המחלוקת אינה רק עם חמאס, אלא גם עם מצרים ועם ארה"ב.
  • הצעת הגישור האמריקנית שהוגשה לישראל ולחמאס לא מתייחסת ישירות לסוגיית ציר פילדלפי ולמעשה לא מזכירה כלל את המונח הזה.
  • עם זאת, הצעת הגישור האמריקנית קובעת כי פריסת כוחות צה"ל תהיה לפי מפות שיצורפו כנספח להסכם. בהצעה לא נכתב מי יקבע כיצד ייראו המפות האלה.
  • בתחילת השבוע סירב נתניהו לבקשת צוות המו"מ הישראלי להגמיש את עמדת ישראל בנוגע לציר פילדלפי כדי שניתן יהיה להתקדם להסכם.
  • בשיחות שהתקיימו בקהיר ביומיים האחרונים העבירו נציגי ישראל לנציגי ארה"ב ומצרים מפות שמייצגות את העמדה הישראלית הרשמית לפיהן כוחות צה"ל ימשיכו להיות פרוסים לכל אורך ציר פילדלפי במסגרת יישום השלב הראשון של ההסכם לשחרור החטופים אך בהיקף מצומצם יותר.
  • המצרים דחו את המפה הישראלית וכתוצאה מכך סבב השיחות נכשל והמו"מ כולו נקלע למבוי סתום.
  • בממשל האמריקני גם לא אהבו את המפה שישראל הציגה. בלינקן התייחס לכך ברמז בלבד. "ההסכם ברור מאוד לגבי המיקומים ולוח הזמנים לפריסה מחדש ונסיגה של כוחות צה"ל בעזה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully