וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לראש אגף התקציבים: "ככל שאינך מזדהה עם מדיניותי - אתה יכול להניח את המפתחות"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 23:20

על רקע המתיחות בין שר האוצר ליוגב גרדוס בה האחרון הזהיר אותו שלא לפרוץ את תקציב 2024 בלי לבצע התאמות ובלי לקדם את תקציב 2025. סמוטריץ' השיב לו כי "השיטה הזו, שבה אתם מנסים למסמס את מדיניותי - לא מקובלת", והוסיף כי "אתה לא מבין את אתגרי המלחמה והכלכלה"

בצלאל סמוטריץ׳ עם משפחות החטופים בוועדת הכספים/ערוץ הכנסת

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שיגר היום (שלישי) מכתב לראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, וקרא לו להתפטר. חילופי המהלומות בין סמוטריץ' לדרג המקצועי נמשכות, והפעם שר האוצר מכה בגרדוס בתגובה לסנוקרת שחטף ממנו הבוקר.

מכתב זה נשלח בתגובה למכתב שנשלח הבוקר מטעם גורדוס לשר האוצר סמוטריץ', והזהיר אותו שלא לפרוץ את תקציב 2024 בלי לבצע צעדי התאמות ובלי לקדם את תקציב 2025. זאת, כדי למנוע פגיעה באמינות הממשלה מצד השווקים. כפי שפורסם בוואלה, סמוטריץ' ביקש לממן את המשך פינוי תושבי הצפון באמצעות "קופסה תקציבית" - כסף שניתן לטובת העניין מחוץ לתקציב, ובכך התכוון לעקוף את פריצת התקציב, כפי שהיה בקורונה.

"השיטה הזו, שבה אתם מנסים למסמס את מדיניותי והנחיותיי באמצעות משיכת זמן בעוד ועוד דיונים ותכתובות עד שכבר לא ניתן לעמוד בלוחות הזמנים הנדרשים ואנו ניצבים בפני שוקת שבורה, לא מקובלת עליי ולא תימשך", כתב שר האוצר בפתח המכתב. "ככל שאינך מזדהה עם מדיניותי הכלכלית והנך סבור כי אתה מתקשה לבצעה - אתה מוזמן להניח את המפתחות", הפציר סמוטריץ' בגרדוס.

יוגב גרדוס. דוברות האוצר, צילום מסך
אם אינך מזדהה עם מדיניותי הכלכלית - אתה מוזמן להניח את המפתחות. יוגב גרדוס/צילום מסך, דוברות האוצר

שר האוצר המשיך וכתב במכתב לגרדוס כי "כל עוד אתה ממשיך בתפקידך אתה כפוף לי ותבצע את מדיניותי והנחיותיי. ככל שאתה מחליט להישאר בתפקידך אני מפציר בכך לחדול מלפגוע במשרד, בקולגות שלך ובתהליכי העבודה הסדורים במשרד, לטפל בתרבות הארגונית הקלוקלת באגף שלך הכוללת הדלפות ותדרוכים שיטתיים נגדי ונגד יתר ראשי האגפים ופוגעים קשות בכלכלה ולפעול בשקידה הראויה בכדי לסייע לי לממש את מדיניותי הכלכלית בתקופה מאתגרת זו".

סמוטריץ' הוסיף כי "אני סבור שאתה ואנשיך רחוקים מלהבין את אתגרי המלחמה והכלכלה בתקופה הזו, כפי שלא הבנתם זאת במהלך הקורונה והתנגדתם למהלכיה של הממשלה באותה העת. אתם מתבוננים בצרות אופקים מדהימה ונעדרים הבנת עומק לאומית וכלכלית הנדרשת לעת כזו. התנגדתם להרחבת התקציב בשנת 2023 והערמתם עליי קשיים רבים. כך היה גם לגבי תקציב 24, מימון בתי המלון והחלופות למפונים, לגבי מתווה הסיוע המרחיב לעסקים באזורי המלחמה ובכל הארץ, תכנית המעטפת של המילואימניקים ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בצלאל סמוטריץ'. צילום: אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
קרא לממונה על התקציבים להתפטר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: אורן בן חקון/פלאש 90

לדברי שר האוצר, "גם תכניות ההאצה המוצלחות שקידמנו בתקופת המלחמה בהייטק, בנדל"ן וכו' היו יוזמה של לשכתי ואגפים אחרים במשרד ואת כולן נדרשתי להעביר איתכם במאמץ לא מבוטל. מלבד הצעות נקודתיות שהן בבחינת 'עוד מאותו דבר' ששלפתם מהמגירות שלכם, לא הצבתם שום חזון ומעוף ויצירתיות וניצול הזדמנויות כפי שאני מפציר בכם לעשות מהשבוע הראשון של המלחמה. בכך אני עוסק בשבועות ובחודשים האחרונים ואני מקווה בע"ה לשים על השולחן תקציב ותכנית כלכלית בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully