וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם סמוטריץ' פעמיים כדי לבחון אם ובאילו תנאים יסכים לתמוך בעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 23:08

ברקע הלחצים הבינלאומיים להתקדמות במו"מ, לוואלה נודע כי רה"מ ויו"ר הציונות הדתית נפגשו בימים האחרונים פעמיים כדי לבחון את גבולות הגזרה של ההתנגדות של סמוטריץ לעסקה. הפגישה השניה הוגדרה פומבית כ"ישיבת עבודה על התקציב" אבל לפי מקורות עסקה בעיקר במו"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את פגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/דוברות רה״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בימים האחרונים פעמיים עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לדון איתו במשא ומתן על שחרור החטופים - כך נודע לוואלה. הפגישה הראשונה התקיימה במוצאי שבת במשרד ראש הממשלה בירושלים והפגישה השניה למחרת, ביום ראשון, שהוגדרה פומבית כ"ישיבת עבודה על התקציב".

לפי מקורות שעודכנו בפרטי השיחות, הפגישה הראשונה וחלק ניכר מהפגישה השניה הוקדש למו"מ להשבת החטופים, ברקע השיחות עם המתווכות בקטאר ובמצרים. המקורות הוסיפו כי נתניהו ניסה לבחון בשיחות את גבולות הגזרה להתנגדות של סמוטריץ' לעסקת חטופים ואם ובאיזה תנאים הוא יסכים לתמוך או להבליג בשתיקה על עסקה

זאת, ברקע החשש של נתניהו מהתפרקות הקואליציה במקרה של עסקה לאור ההתנגדות של סמוטריץ ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, למתווים לשחרור החטופים.

רה"מ בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

השיחות של נתניהו עם סמוטריץ התקיימו אחרי פסגת המתווכות בקטאר ולפני שיגור המשלחת לשיחות המשך במצרים, וברקע לחץ כבד של ארה"ב והמתווכות להשיג התקדמות במגעים.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שביקר בישראל אתמול, אמר שנתניהו קיבל את הצעת ארה"ב למתווה לעסקה, והטיל את האחריות לעיכוב על חמאס. היום נתניהו נפגש עם פורום גבורה ותקווה שמייצג מספר משפחות חטופים ומשפחות שכולות מהימין ואמר להם כי "בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה" ולא תצא מציר פילדלפי ונצרים. לפי הודעת הפורום, נתניהו אמר גם שהוא לא בטוח שתהיה עסקה.

מלשכת ראש הממשלה ולשכת שר האוצר לא נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully