וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של צוות הקייטנה: ילדים בני 5 ו-6 יצאו לבדם ל"טיול" של 6 ק"מ בחיפה

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 20:19

מבלי שאיש שם לב, שני ילדים יצאו אתמול מהקייטנה שלהם בחיפה באזור קריית הטכניון והגיעו עד למתחם מרכזית המפרץ תוך שהם גומעים דרך שנמשכה שלוש שעות. מאבטח במתחם הבחין בילדים והזעיק את המשטרה. אמו של אחד הילדים: "זו רשלנות". מנהלת הקייטנה: "המדריכים הושעו"

פעוט אותר לבדו באוטובוס בעפולה/דוברות משטרת ישראל

שני ילדים בני חמש ושש יצאו אתמול מהקייטנה שלהם בחיפה ויצאו "לגלות עולם", בלי שאיש שם לב וכך צעדו שעות ברחובות העיר מאזור קריית הטכניון לצ'ק פוסט, ברגל, בשמש ועל כל הסכנות הכרוכות בכך. לקייטנה ולהורים נודע על כך רק בדיעבד, לאחר שנמצאו כשהם לא כל כך יודעים היכן הם ושהם אינם יודעים איך לחזור לקייטנה או להגיע הביתה.

למרבה המזל הם יצאו ללא פגע מההרפתקה, כששלוש שעות אחר כך, כשישה קילומטרים משם, הבחין בהם מאבטח במתחם "מרכזית המפרץ", מרכז התחבורה הגדול והעמוס ביותר בישראל, שאם לא כן, מי יודע אולי היו ממשיכים בדרכם הלאה, ברכבת או באוטובוס. המאבטח עיכב אותם, הזעיק שוטרים של תחנת זבולון שהתקשרו לקייטנה, הסמוכה לקריית הטכניון בשכונת נווה שאנן, שם לא ידעו כי הילדים יצאו את המתחם.

מרכזית המפרץ. יואב איתיאל
מרכזית המפרץ (ארכיון)/יואב איתיאל

"סוף טוב הכול טוב, אבל זה הסתיים במזל גדול מאוד ובקלות הסיפור הזה היה יכול לקחת תפנית רעה מאוד. אני חושבת שמדובר ברשלנות רבתי", אמרה לוואלה אימו של אחד הילדים, אשת הייטק, בשמה ובשם בעלה, פרופסור בטכניון. "הם יצאו למסע הזה בלי שהם יודעים לאן הם צועדים ואיך לחזור. בדרך חצו כבישים ראשיים. מלא סכנות. לא יכול להיות שאין בקרה היכן הילדים. להבנתי הצוות שם היה על הטלפונים הניידים והילדים שחיפשו משהו מרתק לעשות ניצלו את זה. אם זה היה קורה באמריקה כבר הייתה נפתחת חקירה רצינית".

אסתי הנדל, מנהלת קייטנת "זה בטבע שלי", כבר השעתה הבוקר את המדריך והמדריכה שהיו אחראים על הילדים והוסיפה צוות תגבור ושומר. היא אומרת שעברה על הנהלים עם צוות המדריכים והורתה ממחר על לבישת חובה של חולצת קייטנה. שני זוגות ההורים הוציאו את הילדים מהקייטנה שאמורה הייתה להסתיים עבורם רק בסוף השבוע. הם הגישו תלונה במשטרה ונפתחה חקירה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עו"ד תמי אולמן. יואב איתיאל
עו"ד תמי אולמן/יואב איתיאל

הנדל מספרת כי הודיעה למשרד החינוך על האירוע ועדכנה את כל ההורים על המקרה ועל הצעדים שהיא נוקטת כדי למנוע את הישנותו. "אף אחד לא ביטל. הורים חיזקו אותי", אמרה. "מאתמול אני לא מצליחה לאכול ולא מצליחה לישון. זו קייטנה קטנה. המדריכים המדוברים בוגרים ואחראיים. 17 שנה שאני מנהלת קייטנות, גם גדולות ולא נתקלתי במקרה כזה של ילדים שתכננו בריחה באופן כזה כפי שהם מתארים אותה. הקטנים האלה ממש רצו לברוח מהקייטנה והם אומרים את זה. אני לא יודעת למה אבל הם ניסו לפתוח מנעולי קומבינציה, ניסו לדחוף סורגים, לקחו מים מהקפיטריה וחמקו שמחים דרך שומר ודרך עמדת הקבלה".

מקרה כזה יכול לקרות לכל עובד חינוך ולכל הורה. טעויות קורות", אומרת לוואלה עורכת הדין תמי אולמן המייצגת את המנהלת. "החוכמה היא להפיק לקחים וזה מה שמנהלת הקייטנה עושה מאז האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully