וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה: להב 433 עצרה חשוד שהונה את המדינה ומשפחות מפונים במיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 18:50

בתום חקירה סמויה, היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, עצרה חשוד שלא דיווח לרשויות על עזיבת כך שמשפחות עזבו מלונות או בתי אירוח, וגרף לכיסו במרמה מיליוני שקלים. בעקבות המעצר, משרד התיירות הודיע שיבדוק מקרים נוספים של הונאה וקבלת כספי ציבור

להב 433 עצרו חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים.20 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 עצרה היום (שלישי) חשוד שהונה את המדינה ומשפחות מפונים במיליוני שקלים. זאת, בעקבות חשיפת וואלה בחודש יולי. בתוך כך, משרד התיירות הודיע כי יבדוק מקרים נוספים של הונאה וקבלת כספי ציבור. בתום חקירתו שוחרר החשוד למעצר בית מלא. החקירה נמשכת.

במסגרת טיפול המדינה במפוני מלחמת "חרבות ברזל", משפחות המפונים זכאיות לקבל מהמדינה מימון לחדר במלון או שכר דירה. אם המפונים בוחרים שלא לעשות שימוש בזכות זו, זכאים לקבל מהביטוח הלאומי 220 שקלים ליום למבוגר ו-100 שקלים ליום לילד.

בחודשים האחרונים, נוהלה חקירה סמויה בלהב 443, שהחלה בעקבות דיווח של משרד התיירות על תלונות בחשד לכך שיש מי שמנצלים את מצוקתם של המפונים, ואף מוציאים כספים במרמה מהמדינה.

לפי התלונות, בעל המקום לא דיווח על מפונים שעזבו את המלונות או בתי אירוח בהם שהו, וכשהגיעו לבקש את הכסף המגיע להם מביטוח לאומי, נאמר כי אינם זכאים לקבלו מאחר שברישומים לא דווח על עזיבה.

להב 433 עצרו חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים, 20 באוגוסט 2024. דוברות משטרת ישראל
להב 433 עצרו חשוד שהונה משפחות מפונים ואת רשויות המדינה במיליוני שקלים, 20 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

בתום החקירה הסמויה, אמש הפכה החקירה לגלויה והיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית עצרה את החשוד המרכזי בפרשה. מחומר החקירה עולה כי העבירות שביצע החשוד היו עבירות מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף ועבירות מתחום הלבנת הון - בכך שהחשוד דיווח נתונים כוזבים באשר להלנת המפונים החל מ-7 באוקטובר ועד למועד ביצוע מעצרו. היקף העבירות שביצע החשוד נאמד במיליוני שקלים שגרף לכיסו מקופת המדינה במרמה.

משרד התיירות מסר בעקבות מעצר החשוד: "מזה עשרה חודשים משרד התיירות בראשות השר חיים כץ, עושה לילות כימים כדי לדאוג לרווחתם של עשרות אלפי המפונים לצד הקפדה על ניהול מיטבי של כספי הציבור", נכתב בהודעת המשרד.

"מיד כשהתעורר חשד, שיש מי שמנצלים את מצוקתם של המפונים ואף מוציאים כספים במרמה מהמדינה, המשרד הגיש תלונה למשטרה וסיפק לחוקרים את הראיות לכאורה שיש בידו להוכחת החשדות". בנוסף הוסיפו כי "משרד התיירות ממשיך לבחון חשדות להונאה ולקבלת כספי ציבור שלא כדין. המשרד יפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו ואנו סומכים על רשויות החוק שיביאו לדין את האשמים ושהכסף יוחזר לציבור".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בתל אביב מתנדבים ומתנדבות עם פעילויות חינוכיות לילדי הדרום שפונו לבתי מלון. צילום:דוברות תל אביב יפו, אתר רשמי
פעילות חינוכית לילדי הדרום שפונו לתל אביב. למצולמים אין קשר לכתבה/אתר רשמי, צילום:דוברות תל אביב יפו

לדברי המשרד, "מאז תחילת המלחמה, שילם המשרד למלונות ולבעלי הדירות למעלה מ-5.1 מיליארד שקלים עבור מגורי המפונים. מענק האכלוס העצמאי למפונים, שיזם שר התיירות חיים כץ (בסכום של 200/100 שקלים ליום) חסך למדינה עד כה כ-4.818 מיליארד שקלים, כתוצאה מהפער בתעריף המשולם למלונות ולדירות לעומת התעריף המשולם למפונים ישירות. עד כה עלות הפינוי נאמדת ב- 9.326 מיליארד שקלים".

אופיר יחזקאלי, ממלא מקום וסגן ראש העיר בקריית שמונה מסר: "אנו שמחים על חקירת המשטרה. יש למצות את הדין עד תם עם כל בעלי דירות שמנצלים את המפונים, פוגעים בהם ומוציאים במרמה כסף מהמדינה. יחד עם זאת יש לתקן את ההסכם שחתמה המדינה עם בעלי דירות אירוח ומעבר לכך לייצר וודאות לתושבים המפונים היות וכרגע תקופת הפינוי מסתיימת ב 31.8".

שר התיירות חיים כץ בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
משרד ימשיך לבחון חשדות להונאה ולקבלת כספי ציבור שלא כדין. שר התיירות חיים כץ/פלאש 90, חיים גולדברג

בחודש יולי נחשף בוואלה עוקץ בעלי דירות האירוח לטווח קצר המארחים מפונים, שהוציאו מהמדינה במרמה, לכאורה, 150 מיליון שקלים. בעקבות זאת, פתחה יחידת להב 433 בחקירה סמויה נגד בעלי המתחמים בחשד להונאה ופרטיהם הועברו גם לרשויות המס.

מדובר בתרמית שהתרחשה מסוף נובמבר 2023 עד אפריל 2024, בתקופה שבה לא היה פיקוח הדוק של משרד התיירות על בעלי חברות הניהול של הדירות לטווח קצר, זאת על גבם של כ-2,000 מפונים שמתאכסנים בהן. על פי החשד הצהירו שהם מנהלים "מתקנים אחודים", שעבורם משלמת המדינה תעריף גבוה מזה של דירות "אייר בי אנד בי", למרות שאינם עונים להגדרות שקבע משרד התיירות בהסכמים שחתמו מולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully