וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אני לא בטוח שתיהיה עסקה, בשום מצב לא נצא מפילדלפי ונצרים"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 17:08

רה"מ נפגש עם נציגים של משפחות שכולות מפורום הגבורה ונציגים של משפחות חטופים מפורום התקווה. "אם תהיה עסקה - העסקה תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם - שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל", אמר. "יש לחצים אדירים לצאת מציר פלדלפי ומסדרון נצרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכם את פגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/דוברות רה״מ

ראש הממשלה נתניהו נועד בצהריים (שלישי) עם נציגים של משפחות שכולות מפורום הגבורה ונציגים של משפחות חטופים מפורום התקווה. במהלך הפגישה אמר "אני לא בטוח שתהיה עסקה", אבל אם תהיה עסקה - העסקה תיהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם עוד ועוד, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל. ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פלדלפי וממסדרון נצרים למרות הלחצים אדירים לעשות את זה. אלו נכסים אסטרטגים, גם צבאיים וגם מדיניים".

נתניהו סיפר על פגישתו עם בלינקן, ואמר כי עמד על כך שלא יצא מפילדלפי ונצרים. "הודעתי לבלינקן בפגישה - בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה. נמשיך עד השמדת חמאס ועמידה ביעדי המלחמה", מסר. יו"ר הפורום, יהושע שני, אמר לו: "נפגשת עם בלינקן 3 שעות. אנחנו מוטרדים מאד ממה שהיה שם". נתניהו ענה - "אולי אני שכנעתי את בלינקן? הודעתי לבלינקן - בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה".

רק לפני כמה שעות, הוציא נתניהו הודעה בה הביע כאב על מות החטופים בשבי. "לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות". לאחר מכן, מסר כי "מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. נערך עם AI, צילום: אוליביה פיטוסי, עיבוד תמונה
"העסקה תיהיה כזאת ששומרת על האינטרסים של ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, נערך עם AI, צילום: אוליביה פיטוסי

נתניהו הגיב לדברים, ואמר כי המטרות העיקריות הם למוטט את שלטון חמאס ולהחזיר את החטופים. "הדבר הראשון - לחסל את החמאס ולהשיג ניצחון", מסר בפגישה. "אנחנו מתקרבים לזה צעד אחר צעד. אם לפני שלושה חודשים, לפני שנכנסנו לרפיח, אמרו שאין מה לעשות - יש הרבה מה לעשות. בינתיים, סיכלנו את דף וגם מפקדים אחרים. תפסנו את ציר פילדלפי, תפסנו את מעבר רפיח. אנחנו עם כל הכח כדי לפרק את שלטון החמאס ולחסל את היכולת הצבאית שלהם, וזה מתקדם".

"הדבר השני - אנחנו במקביל עושים מאמץ להחזיר את החטופים, בתנאים שיאפשרו את מקסום מספר החטופים המשוחררים בשלב הראשון של העסקה", המשיך ראש הממשלה. "אני אומר את זה בצורה ברורה - זה יעד שאני הצבתי. אבל הדבר הנוסף הוא לשמר את הנכסים הביטחוניים האסטרטגיים שלנו מול לחצים גדולים מבית ומן החוץ, ואנחנו עומדים בזה".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024. : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
ודעתי לבלינקן - בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה". ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/אתר רשמי, : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

פורום חיים, המאגד משפחות של חטופים, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפקרת החטופים. זאת, בעקבות חילוץ שש גופות של ישראלים שנחטפו בחיים לשטח הרצועה, וברקע המגעים לעסקה.

"יקירינו בעזה משלמים בחייהם את מחיר ההפקרה וההפקרות של נתניהו", נמסר מטעם הפורום. "משפחת פורום חיים מתעוררת לעוד בוקר נורא, עם הבשורה הקשה על הירצחו של אברהם מונדר בשבי. תנחומינו לבני המשפחה ולמשפחות הנוספות מניר עוז ונירים אשר מקבלות היום את גופות יקיריהם שחולצו מעזה, למרות שניתן היה להצילם ולהשיבם בחיים".

"אנו קוראים למר הפקרה, בנימין נתניהו: החטופים לא רק סובלים בעזה כבר יותר מעשרה חודשים, הם גם משלמים בחייהם על הפקרתם!", הוסיפו. אמש פנה הפורום למתווכות בעסקה, ארצות הברית, קטאר ומצרים, וקרא להן שלא לאפשר לצדדים לטרפד את העסקה.

יהושע שני, אביו של אורי שני שנפל במוצב כיסופים. ללא, מערכת וואלה
"נעשה עסקה, אבל עסקה שלא תפגע בביטחון האומה". יהושע שני, אביו של אורי שני שנפל במוצב כיסופים/מערכת וואלה, ללא
יהושע שני, אביו של אורי שני שנפל במוצב כיסופים. ללא, מערכת וואלה
"בזמן שדחפתם לעסקת שליט וחגגתם, התבשל האסון של ה-7 באוקטובר". יהושע שני, אביו של אורי שני שנפל במוצב כיסופים/מערכת וואלה, ללא

יו"ר פורום הגבורה יהושע שני, אביו של אורי הי"ד שנפל במוצב כיסופים, הציג בכניסה לפגישה עם רה"מ נתניהו תמונה של בנו שנפל יחד עם איתן מור שחטוף בעזה, כשהם בגיל 10 בתקופת החתימה על עסקת שליט. "התמונה צולמה בשנה בה נחתמה עסקת שליט, בתמונה הזו נראים ילדים בני 10, בניהם בני אורי ואיתן מור החטוף בעזה", אמר. "בזמן שאתם, אנשי התקשורת, דחפתם לעסקת שליט וחגגתם, באותו הזמן התבשל האסון של ה-7 באוקטובר. אנחנו קוראים היום לראש הממשלה - לא לעסקת שליט שניה, לא לעסקת שתסיג אחורה את ביטחון ישראל. אנחנו נקרא לו להסתכל בעיניים של הילדים האלו בתמונה ושל כל ילדי ישראל, ולומר - אנחנו נעשה עסקה, אבל עסקה שלא תפגע בביטחון האומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully