וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך דיון בביהמ"ש: פעיל חמאס החשוד ברצח סוהר שב"ס חייך ושלח נשיקות למצלמה

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 11:37

אבראהים מנצור גרם למהומה במהלך הארכת מעצרו. לאחר מעשיו, משפחתו של הנרצח יוחאי אבני התפרצה: "שם עלינו ז**, הבנאדם הזה מחבל"; נציג שב"ס הגיב כי הוא יוטפל משמעתית. החשוד יואשם ברצח על רקע פלילי ולא לאומני, המשטרה הודיעה: פענחנו את הרצח - ופרסמה פרטים חדשים

תיעוד מרגע מעצר החשוד ברצח הסוהר יוחאי אבני/דוברות משטרת ישראל

אבראהים מנצור, שחשוד ברצח סוהר שב"ס יוחאי אבני, חייך למצלמה ושלח אף נשיקות בידו במהלך הדיון היום (שלישי) להארכת מעצרו בבית המשפט. מנצור הוא עציר ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס. משפחת אבני התפרצה: "שם עלינו זין, הבנאדם הזה מחבל". נציג שב"ס הגיב כי הוא יוטפל משמעתית.

החשוד יואשם ברצח על רקע פלילי ולא לאומני, לאחר שבמשטרה לא השיגו ראיות למניע לאומני. המשמעות: תנאי מעצרו ובהמשך מאסרו יהיו כשל אסירים פליליים בלבד, ביתו יעמוד על תילו ולא יהרס ומקורביו לא יתמודדו עם מניעה ביטחונית בכניסה לישראל.

נציגת הפרקליטות הצבאית אמרה כי יש ראיות שמחזקות את החשדות נגד מנצור. "הראיות המבססות את החשדות כוללים פרטים מוכמנים רבים וחיזוקים נוספים הכוללים צילומים של גדר הישוב דרכה פרץ, איכונים של מכשירו הסלולרי", מסרה. אחותו ניצן אבני הציגה קודם לדיון שרשרת של יוחאי אבני ז"ל מוכתמת בדמו, מזכרת אחרונה ממנו שהועברה אליה הבוקר מידי חוקרי המשטרה.

דיון הארכת מעצרו של איברהים מנצור החשוד ברצח יוחאי אבני. שלומי הלר
דיון הארכת מעצרו של איברהים מנצור החשוד ברצח יוחאי אבני/שלומי הלר

שב"כ והיחידה המרכזית במחוז ירושלים של המשטרה הודיעו כי פיענחו את רצח יוחאי אבני. מהחקירה במשטרה ובשב"כ עולה כי בתאריך 7.7 במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד לישוב גבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר לתחומי הישוב, החשוד ניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. בשלב זה פרץ לבית שאותו שכר יוחאי ז"ל בישוב, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שהמנוח ישן.

במקום התפתח מאבק פיזי בין יוחאי לרוצח, שבמהלכו נטל מנצור חפץ חד ודקר את יוחאי מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. בהמשך דקר אותו גם בסכין גדולה נוספת שלקח ממטבח הבית, ובעוד יוחאי גסס בדירה דקר אותו דקירה קטלנית נוספת בצווארו ורצח אותו.

מהחקירה בימ"ר ירושלים ושב"כ עולה כי לאחר מעשה הרצח, מנצור גנב מהדירה מספר פריטים שעמם נמלט מהמקום. לפני שעזב את הדירה, הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. מנצור ברח מהישוב ליהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של אבני.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יוחאי אבני. באדיבות המשפחה
מנצור נטל חפץ חד ודקר את יוחאי מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. יוחאי אבני/באדיבות המשפחה

בשבוע שעבר מהומה פרצה באולם הדיונים כאשר פרקליטו של החשוד ברצח ביקש מהשופט לאפשר לאביו להיפגש או לראותו לכל הפחות דרך שיחת וידאו. בני משפחת אבני התפרצו: "גם אנחנו רוצים לראות את הבן שלנו. הוא לקח לנו אותו. אין לו שום זכות. מולנו אתה מבקש דבר כזה?". הבקשה שאב החשוד יראה את בנו נדחתה.

לאחר הדיון, הוריו של יוחאי אבני ובני משפחתו אמרו בהצהרה מחוץ לכלא עופר שבו שירת: "זה רצח על רקע לאומני, הזירה מדברת בעד עצמה. כל טענה אחרת לא מתקבלת. דם יוחאי זועק מהאדמה".

אמו של יוחאי אמרה: "הבן היקר שלנו נרצח פה בירושלים הקדושה. זה היה המקום השני שלו. השטן בהתגלמותו, המחבל, לקח את החיים של הבן שלנו. 50 פעמים הוא דקר את הבן שלנו, 50 פעם רצח אותו ואחר כך הצית את הדירה, יחד אתו ועם כל מה שיש לו ואז נעל את הדלת בצורה מתוכנננת. אין לי מילים".

בן משפחה נוסף, אמר: "מדובר במחבל בדיוק כמו ב-7 באוקטובר שביצע רצח אכזרי ודינו להירקב בכלא. אין הבדל בינו לבין מחבל נוחבה, עומדים על זה שבית משפט ימצה אתו את הדין והמחבל הזה ישב בכלא בתנאים הקשים ביותר, כאסיר ביטחוני, עד יומו האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully