וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה למצרים וארה"ב מפות של פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי כחלק מעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 0:00

מקורות ישראלים ציינו כי לפי המפות שהועברו כוחות צה"ל ימשיכו להיות פרוסים לכל אורך ציר פילדלפי, אך בהיקפים קטנים יותר. המצרים מסרבים בשלב זה למפות שהעבירה ישראל, ועדיין לא ברור האם האמריקנים יאמצו אותן או ידרשו להכניס בהן שינויים. בשיחות חלה התקדמות בנוגע

הפירים והמשגרים שאותרו על ציר פילדלפי על ידי כוחות צה"ל/דובר צה''ל

נציגי ישראל בשיחות שהתקיימו בקהיר ביומיים האחרונים העבירו לנציגי ארה"ב ומצרים מפות לפיהן כוחות צה"ל ימשיכו להיות פרוסים לכל אורך ציר פילדלפי במסגרת יישום השלב הראשון של ההסכם לשחרור החטופים אך בהיקף מצומצם יותר, כך לפי שני מקורות ישראלים שמעורים בנושא.

למה זה חשוב

  • סוגיית פריסת כוחות צה"ל בציר פילדלפי היא אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות במו"מ על עסקת החטופים. המחלוקת אינה רק עם חמאס, אלא גם עם מצרים ועם ארה"ב.
הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
נתניהו לא מוותר על פריסת הכוחות. הרמטכ"ל בציר פילדלפי בשבוע שעבר/דובר צה"ל

במוקד החדשות

  • בעוד שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון סבורים שאין צורך ביטחוני בפריסה של צה"ל לכל אורך ציר פילדלפי, ראש הממשלה נתניהו מסרב לוותר על כך.
  • הצעת הגישור האמריקנית שהוגשה לישראל ולחמאס לא מתייחסת ישירות לסוגיית ציר פילדלפי ולמעשה לא מזכירה כלל את המונח הזה.
  • עם זאת, הצעת הגישור האמריקנית קובעת כי פריסת כוחות צה"ל תהיה לפי מפות שיצורפו כנספח להסכם. בהצעה לא נכתב מי יקבע כיצד ייראו המפות האלה.
  • המקורות הישראלים ציינו כי חרף העובדה שישראל הסכימה לרדד את היקף הכוחות בציר פילדלפי, מצרים מתנגדת למפות הישראליות בהן מוצגת פריסת הכוחות לכל אורך ציר פילדלפי.
  • מקור ישראלי אמר כי שאלת המפתח היא מה תהיה העמדה האמריקנית לגבי המפות שהעבירה ישראל והאם האמריקנים יאמצו אותן או יכניסו בהן שינויים.
מעבר רפיח, יוני 2024. אמיר בוחבוט
יפתח מחדש? מעבר רפיח ביוני האחרון/אמיר בוחבוט

למה לשים לב

  • במהלך השיחות במצרים נדונה היום גם סוגיית הפתיחה מחדש של מעבר רפיח. מקורות שמעורים בנושא אמרו כי חלה התקדמות מסוימת בסוגיה הזו .
  • הצעת הגישור האמריקנית קובעת כי המעבר יופעל מחדש על ידי גורמים פלסטינים שאינם מזוהים עם חמאס, יחד עם פקחי כוח EUBAM של האיחוד האירופי שפעלו שם עד שנת 2007.
  • מקור שמעורה בפרטים ציין כי ישראל לא הביעה התנגדות לכך שמי שיפעל במעבר הם אנשי פת"ח שימונו ע"י הרשות הפלסטינית ואף ילבשו מדים של הרשות הפלסטינית, כל עוד שדגל פלסטין לא יונף במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully