וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מנסה להבעיר את העורף הישראלי. כך צה"ל פועל לכבות את הלהבות

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 11:42

עם רוח גבית כלכלית מאיראן וחיזבאללה, המאמצים הכבירים של חמאס להוציא לפועל פיגועים בעורף הישראלי מאתגרים את צה"ל למנוע הסלמה רחבה. המשך הלחימה ברצועת עזה, הרגעת המתיחות גבול לבנון וסיכול הפיגועים בשטחי הגדה - כך כוחות הצבא ממקדים את המאמץ ב-3 זירות עיקריות

אזעקות בגליל, 12 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עם רוח גבית כלכלית מאיראן וחיזבאללה, המאמצים הכבירים של חמאס להוציא לפועל פיגועים בעורף הישראלי מאתגרים את צה"ל למנוע הסלמה רחבה.

על פי הנחיית הדרג המדיני, זירת הפעילות העיקרית היא עודנה רצועת עזה, ועל המצב הזה יש לשמור. לכן, מגוון רחב של כוחות לחימה מוצבים לאורכה ולרוחבה. מעל הכל, הנחה שר הביטחון יואב גלנט לקיים את המשא ומתן על עסקת החטופים תחת אש והפעלת לחץ על חמאס.

הרמטכ"ל, שביקר בשטח וקיים הערכת מצב ברפיח, אישר העברת כוחות הנדסה וציוד מכני הנדסי כבד לעיר ולציר פילדלפי. זאת, כדי להאיץ את הפעילות נגד מנהרות ותשתיות הטרור, במסגרת המאמץ הכולל לפירוק חטיבת רפיח של חמאס, שהייתה דומיננטית בהפעלת מנהרות הברחה וביצוע פיגועים. הכוחות ברצועת עזה מרכזים את מאמציהם להשגת ארבע מטרות עיקריות: ההגנה על הגבול והרחבת הפרמטר בטווח של כק"מ מהגבול לתוך השטח הפלסטיני, הגנה על המסדרון המבתר את הרצועה לשני חלקים והרחבתו על ידי פעילות התקפית בעומק השטח הפלסטיני כולל פעילות הנדסית, והפעילות באזור חאן יונס על ידי אוגדה 98 וברפיח וציר פילדלפי על ידי אוגדה 162.

כ-100 מחבלים חוסלו -  פעילות כוחות גבעתי ברפיח 13 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
הפעילות ממוקדת ב-3 זירות/דובר צה"ל

הזירה המשנית בלחימה, כך על פי הנחיית הדרג המדיני, היא הלחימה מול חיזבאללה. פיקוד הצפון והמטכ"ל פועלים במסגרת הערכת מצב קבועה כדי לא לדרדר את המצב הביטחוני - שגם ככה מוגדר כמתוח מאוד. זאת, על מנת שלא ייווצר מצב שצה"ל נלחם בעוצמה גבוהה בשתי זירות יחד. עם זאת צה"ל ערוך למלחמה רחבה בצפון כולל תמרון קרקעי שיכול להסלים בכל רגע.

בהתאם להנחיות הדרג המדיני מתאמץ צה"ל לשמר את אזור הגדה והבקעה כיציבים ביטחונית - ונמנע מפעולות רחבות כמו מבצעים חטיבתיים בהיקף נרחב בשל כוח האדם הלוחם שמושקע בשתי הזירות האחרות. יחד עם זאת, אוגדת יו"ש, בדגש על השומרון וחטיבת הבקעה, מתמודדים עם עשרות התרעות לביצוע פיגועים - כשחמאס, בעידוד כסף איראני ומחיזבאללה, מכווין ומוציא אותם לפועל. גורמי צבא בפיקוד המרכז אומרים כי ההסתה ברשתות ובכלי התקשורת שוברת שיאים - והיא מאתגרת גם את הרשות הפלסטינית.

שלא תהיה טעות. גם הרשות הפלסטינית בלחץ מהמצב הביטחוני, ודואגת שלא יופנה אליה - ולכן היא פועלת נגד גורמי חמאס וג'יהאד אסלאמי", מסר גורם צבאי.

בצה"ל פועלים לאתר את המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בשומרון והיכה למוות באמצעות פטיש את גדעון פרי, מאבטח ישראלי, ולאחר מכן חטף את אקדחו ונמלט ברכב ישראלי גנוב. "עד לרגע זה לא ברור האם מדובר בתשתית טרור, התארגנות מקומית או מחבל בודד. האזור נפיץ מאוד", מסר הגורם הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully