וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה על הצפון: פצוע אנוש מנפילת כלי טיס ביערה, אזעקות בלתי פוסקות בגליל

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 11:22

הפצוע באירוע הנפילה ביערה הובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה, לצד 6 נפגעים משאיפת עשן. "זו תזכורת למצב שלנו", סיפרה תושבת עבדון. "ל-80 אחוז מהמושב שלנו עוד אין ממ"ד". תושב אחר מחה: "זה מה שקורה כשנשארים במגננה במקום לתקוף"

כמט"מ בשמי הצפון .6באוגסוט 2024/לפי סעיף 27א

ירי כבד לצפון: גבר נפצע הבוקר (שני) קשה מאוד מרסיסים לאחר שחלקי כלי טיס ששוגר מלבנון נפלו ביערה והובילו לשריפה במקום. הוא הובהל למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם הוא מטופל במצב יציב. לבית החולים מובלים שישה בני אדם שנפגעו משאיפת עשן בזירת הנפילה.

האירוע החמור ביערה מגיע כחלק מתקיפה נרחבת על הצפון, שבמהלכה אזעקות בלתי פוסקות הופעלו משעות הבוקר המוקדמות בגליל המערבי והעליון.

"לא ייאמן שעשרה חדשים לתוך האירוע, ואנחנו עוד סובלים פגיעות קשות כאלה עם נפגעים ועם נזק", אומר ל"וואלה" תושב שתולה אבנר אליהו, שהבוקר שהה בנהריה, "זו התוצאה כשמנהלים מדיניות מגננתית של תגובה ולא התקפית". לדבריו, "ללבנון יש אינספור נקודות תורפה, יש לנו צבא חזק, ואנחנו יושבים כמו ברווזים במטווח, חוטפים, לא יוזמים שום פעולה נגד תשתיות לבנוניות. יש בנק מטרות אדיר ולא עושים בו שימוש. אני בטוח שהריסת גשר אחד כבר היתה משנה את התמונה".

"האירוע הזה הוא תזכורת למצב שלנו", אומרת ל"וואלה" אולגה יפרח, יו"ר ועד התושבים במושב עבדון שליד מושב יערה ושבניגוד אליו לא פונה למרות הפצרות אין סוף, "נכנסנו לממד מיד עם האזעקה בשלומי, וזה אומר עשרים דקות ארוכות עם שלושה הילדים, החברה של אחד מהם והכלבים. ואנחנו עוד ברי מזל. ל-80 אחוז מהמושב שלנו עוד אין ממ"ד. עוד שבועיים נפתחת שנת הלימודים וזה מדאיג אותנו מאד כי מי שמכיר להיכן מעבירים את בתי הספר באזור מבין שהמקומות האלה הם בדיוק המקומות שמטווחים".

שריפה ברמת הגולן לאחר ירי רקטה. מיכאל גלעדי, פלאש 90, עיבוד תמונה
שריפה ברמת הגולן לאחר ירי רקטה/עיבוד תמונה, מיכאל גלעדי, פלאש 90

"ומה עושים אם יש מטח כזה בדרך לבית הספר? הילדים שלנו אמורים לנסוע באוטובוסים דרומה מתוך עבדון ומנות".

לעבר מושב זרעית היו שני מטחים. מיד כשיצאו לאמוד את נזקי המטח הראשון נורה מטח שני והסורקים נאלצו לתפוס מחסה. עד כה מסתמן שהנפילות היה רק בשטחים פתוחים, אבל כאמור סריקה יסודית טרם הסתיימה.

בתוך כך, תושבי האזור הונחו להישאר ליד מרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully