וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אוי אוי אוי" של המחבלים הכלואים: "האוכל שמוגש - דל קלוריות וללא סוכר"

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 8:56

בזמן שהחטופים נמקים בעזה, אסירים ביטחוניים בכלא קציעות התלוננו על החמרת תנאיהם מאז טבח 7 באוקטובר. חלקם התרעמו על כך שטרם הוחזרו הטיולים בחצר ואין בגדים נקיים. התנאים שפירטו בעתירה כללו בקשה להחזרת התמרוקים: "אין מכונות גילוח או קוצץ ציפורניים"

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

אחרי 10 חודשים: מחבלים הכלואים בכלא קציעות עתרו לבית משפט נגד תנאי הכליאה הירודים בהם מוחזקים מ-7 באוקטובר. בראש רשימת התלונות: הקשר עם משפחתם ועורכי דינם - נותק, דרישות למכונות גילוח וקוצץ ציפורניים, מחסור באוכל כשמה שמוגש - דל קלוריות וללא סוכר.

כלא קציעות הוא אחד מבתי הכלא הביטחוניים השמורים והמאובטחים ביותר בישראל ומוחזקים בו מחבלים כבדים. מלבד למחבלי הנוחבה, מחוזקים שם גם מחבלי חמאס, ג'יהאד האיסלמי, פת"ח וארגוני טרור פלסטינים נוספים. מפרוץ המלחמה הוכפל מספר האסירים במתקן עם הצפפת מספר הכלואים בכל תא ואגף לצד הקמת אוהלי כליאה בחצרות המתקן.

בניגוד לבסיס שדה תימן הצה"לי, העדויות על הנעשה במתקן אינן זולגות מצוותי השמירה כמו חיילים במילואים וסדיר. מעטה החשאיות נשמר כמעט בקפידה על ידי סגל שב"ס. בחודשים האחרונים, מחבלים שסיימו לרצות את עונשם או מעצרם תם מספרים בכלי התקשורת הערביים על "התנאים הלא פשוטים" בכלא קציעות ובשאר מתקני הכליאה.

כלא קציעות. דוברות שב"ס
אחד מבתי הכלא הביטחוניים השמורים והמאובטחים ביותר בישראל. כלא קציעות/דוברות שב"ס

"אני מעשן - ואין סיגריות או קנטינה"

החמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים באופן משמעותי נעשתה רק לאחר טבח 7 באוקטובר בהנחיית נציבת שב"ס לשעבר קטי פרי ונשמרת גם היום בתקופתו של הנציב הנוכחי. כך למשל, אסיר ביטחוני עתר לבית המשפט כי הוא דורש אוכל טוב ולפתוח מחדש את הקנטינה שנסגרה - כי הוא מעשן וזקוק למכונות גילוח. "האוכל לא מספיק אפילו לא לילד קטן", טען האסיר. "אין מכונות גילוח, כל דבר אין ואסור. אני מעשן ואין סיגריות או קנטינה, אין מים חמים במקלחות. אני אסיר שלא קשור לארגון הטרור חמאס. מבקש שיהיה אוכל טוב".

אסיר ביטחוני אחר פירט על החוסר בתמרוקים. "אין מכונות גילוח או קוצץ ציפורניים", טען בעתירתו. "אין בגדים טובים ונקיים, אין מאווררים - אנחנו במדבר", הבהיר. "תפריט האוכל לא מספק את המינימום", הוסיף.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
"מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר זאת תקופה לא טובה בכלל". קליטת מחבלי נוחבה בבתי הכלא/דוברות שב"ס

האסירים הביטחוניים טוענים כי בשב"ס לא מכבדים אותם. "משפילים אותנו, אין כבוד. מקללים כל הזמן", טען אחד האסירים. "מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר זאת תקופה לא טובה בכלל, אסון". לטענתו, קיימת תחלואה רחבה בקרב הכלואים שמדביקים זה את זה. "יש אסירים חולים בסקאביאס, ראיתי מחלות ודברים בחיים - אבל דברים כאלה לא ראיתי בחיים", טען. עוד התלונן האסיר הביטחוני כי ירד במשקלו עשרות קילוגרמים בשל המחסור באוכל. "אין אוכל עם סוכר ואין אוכל עם קלוריות, מחלקים אוכל בכמויות קטנות, מבקש שיהיה אוכל טוב".

לטענתם, בתאים הצפופים ממילא אין מאווררים, טרם הוחזרו הטיולים בחצר, אין בגדים נקיים ופעם בשבוע הם חולקים מגבת אחת לעשרות רבות של אסירים. אסיר ביטחוני אחר טוען להתעלמות מוחלטת לפניותיו לקבל טיפול רפואי זאת בשל מחלה ממנה סובל. אותה התעלמות קיבל כשביקש לקבל סכין לסידור זקן בשל היותו דתי או לעבור מקציעות לכלא רמון.

אסיר ביטחוני אחר טוען כי הותקף באלימות בידי סגל בראשו, בחזה ובאיבר המין, כתוצאה מכך מתקשה לראות וסובל מכאבים בגופו. עוד טען האסיר כי אינו יודע שום דבר על הוריו ואשתו ומבקש שיאפשרו לו שיחת טלפון.

תגובת שב"ס

"שירות בתי הסוהר הוא ארגון הנמנה על ארגוני הביטחון ופועל בהתאם לחוק, תחת בקרה קפדנית של מבקרים רשמיים רבים. כל האסירים מוחזקים בהתאם לדין תוך הקפדה על זכויותיהם הבסיסיות והרפואיות ובהשגחת סגל סוהרים מקצועי ומיומן.

אכן ע"פ המדיניות של השר לביטחון לאומי, ובהובלת נציב שירות בתי הסוהר האסירים מקבלים רק מה שמגיע להם ע"פ חוק ולא מעבר לכך. לכל אסיר ועצור הזכות להלין בצינורות המקובלים וטענותיו ייבדקו. מדיניות קליטת העצורים הבטחוניים מנוהלת בשיתוף עם צה"ל והיא נמשכת כל העת בהתאמה לתמיכה במאמץ המלחמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully