וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ' נפגשו לדון בתקציב - בלי צמרת משרד האוצר

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 9:51

הישיבה על התקציב התקיימה בהשתתפותם של ראש הממשלה ושר האוצר בלבד - ללא ראש אגף התקציבים באוצר. מלשכת רה"מ נמסר כי "סוכם כי התקציב יאושר עד סוף שנת 2024", אבל בכירים מעריכים כי השניים ינסו להימנע מתקציב עם גזירות וקיצוצים - בניגוד לעמדת האוצר

בווידאו: תקציב המדינה המעודכן לשנת 2024 עבר במליאת הכנסת 13.03.24/ערות הכנסת

ברקע העיכובים בממשלה בהתחלת העבודה על תקציב המדינה לשנת 2025, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיימו הערב (ראשון) ישיבת עבודה עם צוותיהם בקריה בתל אביב. הישיבה התקיימה ללא הגורמים המקצועיים הבכירים במשרד האוצר האמונים על בניית התקציב בפועל, ובראשם ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס, מי שממונה על תקציב המדינה לפי החוק.

בהודעה של לשכת ראש הממשלה נמסר כי "בפגישה נידונו מסגרות התקציב והחלופות לבנייתו, במטרה לתמוך במאמצי המלחמה בחזית ובעורף ולהביא לקידום המשק. כמו כן, סוכם כי התקציב יאושר עד סוף שנת 2024".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 14 במאי 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
פגישה אחד על אחד: הישיבה התקיימה ללא גורמים מקצועיים בכירים במשרד האוצר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

יצוין כי כדי לעמוד בלוחות זמנים של אישור תקציב עד סוף 2024 - התקציב היה אמור להגיע כבר לאישור הממשלה בימים אלו כדי להתחיל את תהליך החקיקה בכנסת. במציאות, הדיונים על התקציב מול המשרדים השונים טרם התחילו ובמשרד האוצר מתקשים לראות איך יעמדו בלוחות הזמנים.

ראש אגף התקציבים גרדוס קרא בחודש שעבר לקדם את התקציב בהקדם. "בלתי סביר שאנחנו כבר ביולי ואנחנו עדיין לא בדיוני תקציב עמוקים. אי אפשר לעשות את זה בחודש-חודשיים. הדבר הכי גרוע שקורה כעת זה לא לעשות בכלל כלום", גרדוס אמר בנאום באוניברסיטת רייכמן. הוא הוסיף כי התקציב יצטרך צריך לכלול "התאמה פיסקלית ורפורמות מבניות", כלומר קיצוצים וגזרות תקציביות.

בכירים בממשלה מעריכים שנתניהו וסמוטריץ ינסו להימנע מהעברת תקציב עם גזרות משמעותיות וקיצוצים נרחבים, כפי שדורשים גורמי המקצוע באוצר, ועשויים לקדם אפשרות של אישור קופסה חוץ תקציבית בנימוק של "לצרכי המלחמה", כמו בימי משבר הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully