וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דוחה את הצעת הגישור האמריקנית: מאמצת את עמדות נתניהו

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 21:42

בהודעה רשמית מסר ארגון הטרור כי ההצעה החדשה מציבה תנאים שלא מאפשרים הגעה להסכם. "נתניהו ממשיך להציב מכשולים בפני עסקה, ומציב דרישות חדשות כדי להכשיל את התיווך ולהאריך את המלחמה", נמסר בהודעה

משפחות חטופים הדליקו מדורה בבגין כאזהרה מהסלמה אם לא תהיה עסקה/דנור אהרון

חמאס דחה היום (ראשון) את הצעת הגישור האמריקנית במו"מ. בהודעה רשמית מסר ארגון הטרור כי "אחרי שעודכנו על ידי המתווכות על מה שקרה בשיחות בדוחא הגענו למסקנה שנתניהו ממשיך להציב מכשולים בפני הסכם ומציב תנאים ודרישות חדשות כדי להכשיל את התיווך ולהאריך את המלחמה".

עוד הוסיפו בחמאס כי "ההצעה החדשה נותנת מענה לתנאיו של נתניהו במיוחד בכל הקשור לסירובו להפסיק את המלחמה ולסגת באופן מלא מעזה והמשך השליטה בציר פילדלפי וציר נצרים. ההצעה מציבה תנאים חדשים בנוגע לתהליך חילופי האסירים ונסוגה מסעיפים קודמים בצורה שלא מאפשרת הגעה להסכם".

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
"ההצעה מציבה תנאים חדשים בצורה שלא מאפשרת הגעה להסכם". יחיא סינוואר/רויטרס

ביום חמישי האחרון בכירים אמריקנים מסרו כי ישנה התקדמות מסוימת שהושגה במהלך היום הראשון של סבב המו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש. המתווכים הקטארים, המצרים והאמריקנים וכן צוות המו"מ הישראלי החליטו להמשיך בשיחות ליום נוסף.

הפסגה בדוחא, שלפי גורמים ישראלים הייתה "ההזדמנות האחרונה" להשיג עסקה, הגיעה על רקע מתיחות אזורית אינטנסיבית ואיומים מצד איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל כנקמה על ההתנקשויות האחרונות של מנהיגי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully