וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה: בוש הבריטי שינה את שמו

29.3.2003 / 18:52

אריק בוש, קשיש בריטי המתגורר בצרפת, שינה את שם משפחתו לבוויסון; מסביר: אני מתבייש לחלוק את שמו של הנשיא האמריקאי; מנבא: השם ייזכר לדיראון עולם כשמו של רודן

אזרח בריטי בשם אריק בוש שינה את שמו במחאה על המלחמה האמריקאית נגד עיראק. אתר אננובה מדווח כי בוש בן ה-72, המתגורר בעיר ז'אנקוורה שבדרום צרפת, הסביר כי הוא מתבייש בכך ששם משפחתו זהה לזה של הנשיא האמריקאי.

הקשיש המעורב פוליטית סיפר, כי שינה את שמו באופן רשמי לאריק בוויסון, הגרסה הצרפתית לשם בוש. "אנשים אומרים לי כי התקופה תחלוף, אך אני לא מאמין בכך. לדעתי השם הזה ייזכר לדיראון עולם בהיסטוריה האנושית כשמו של רודן", הסביר את החלטתו.

בוויסון, חוקר של חומרים גבישים מוליכי חשמל שיצא לגמלאות, היגר לצרפת בשנת 1986. לדבריו, הוא החל בהליכים לשינוי שמו מעט לפני שפרצה המלחמה. "ביום שישי הגשתי את הניירות בנוכחות עד" הוא מספר. הקונסוליה הבריטית סירבה לאשר או להכחיש שהבוויסון אכן שינה את שמו מאחר ומדובר בעניין פרטי.

כריסטיאן דוד, עורך דין בריטי העובד בדרום צרפת, אישר כי המליץ לבווזון על ההליכים. בווזון סיפר כי אישתו מיוריאל מתכוונת אף היא לשנות את שמה. לדבריו, הם אינם פציפיסטים ותמכו במלחמת המפרץ הראשונה ב-1991. "המלחמה ההיא היתה חוקית מאחר ואושרה על ידי מועצת הביטחון", אמר. "הפעם, בוש נמצא מחוץ לחוק" הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully