וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם בפרלמנט הטורקי: חברי מפלגת השלטון תקפו חבר אופוזיציה

17.8.2024 / 10:53

מחוקק שקרא לפרלמנט לציית להחלטת בית משפט ולהחזיר את עמיתו הכלוא לשורותיו, הותקף על ידי אנשי מפלגתו של ארדואן ובמקום פרצה תגרה המונית. "אתם הטרוריסטים הגדולים ביותר"

תיעוד: תגרה אלימה בפרלמנט הטורקי/רשתות חברתיות

קטטה פרצה אתמול (שישי) בפרלמנט הטורקי, כשחבר אופוזיציה הותקף לאחר שקרא לעמיתו, שנכלא באשמת ארגון הפגנות נגד הממשלה אך מאז נבחר כחבר פרלמנט, להתקבל לשורות אסיפת המחוקקים.

בתיעוד מהדיון נראו חברי פרלמנט ממפלגת השלטון "חוק וצדק" ממהרים להכות את אחמט סיק, ממפלגת הפועלים של טורקיה, באולם הנואמים, ועשרות נוספים מצטרפים למהומה, כשחלקם ניסו לעצור בעד אחרים. ניתן היה לראות דם שניתז על המדרגות הלבנות של דוכן הנואמים.

המחוקק הכלוא, קאן אטלאי, נידון ל-18 שנות מאסר ב-2022 לאחר שהואשם בניסיון להפיל את הממשלה על ידי ארגון ההפגנות בפארק גזי ב-2013 עם הפילנתרופ אוסמן קוואלה, שגם הוא כלוא כעת, ושישה אנשים אחרים. כולם מכחישים את ההאשמות נגדם.

עימות בין חברי פרלמנט בטורקיה, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
עימות בין חברי פרלמנט בטורקיה, 16 באוגוסט 2024/רויטרס
עימות בין חברי פרלמנט בטורקיה, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
עימות בין חברי פרלמנט בטורקיה, 16 באוגוסט 2024/רויטרס

למרות מאסרו, אטלאי נבחר לפרלמנט במאי אשתקד בתור נציג מפלגת הפועלים, מפלגת שמאל קטנה. הפרלמנט שלל ממנו את כיסאו, אך ב-1 באוגוסט הכריז בית המשפט החוקתי על ביטול הרחקתו. מפלגתו קראה גם לשחררו מהכלא.

"אנחנו לא מופתעים שאתם קוראים לקאן אטלאי טרוריסט, בדיוק כפי שאתם עושים לכל מי שלא מצדד בכם", אמר סיק לחברי מפלגת השלטון של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. "אבל הטרוריסטים הגדולים ביותר הם אלה שיושבים במושבים האלה", הוסיף.

סגן יו"ר הפרלמנט עצר את הדיונים בעקבות קרב האגרופים. אלו התחדשו בחלוף יותר משלוש שעות, ואת הדיון הוביל הפעם יו"ר הפרלמנט בעצמו. המחוקקים הצביעו בעד נזיפה רשמית בסיק, בעקבות התבטאויותיו נגד מפלגת השלטון, ובאלפאי אוזלאן, ממפלגת השלטון, על שתקף אותו פיזית.

מנהיג מפלגת האופוזיציה המרכזית CHP תיאר את הכאוס בפרלמנט כ"מביש". "מחוקקים הכו מחוקקים אחרים, אפילו נשים. זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר מנהיג המפלגה, אוזגור אוזל, לכתבים.

יו"ר מפלגת DEM הפרו-כורדית, גוליסטאן קוציגיט, שהוכה גם הוא, אמר שמפלגת השלטון מנסה להשתיק את האופוזיציה באמצעות שימוש באלימות.

"היה ברור שהם הגיעו מאוד מוכנים וערוכים. הם מנסים להשתיק את הדיבור שלנו ואת הקול שלנו בלחץ, אלימות וכוח", אמר קוציגיט.

הפרלמנט הטורקי ידע בעבר עימותים פיזיים בין חבריו. רק ביוני, חברי מפלגת השלטון התעמתו עם מחוקקים פרו-כורדים בעקבות מעצרו והדחתו של ראש עיר משורות מפלגת DEM בדרום-מזרח המדינה, בטענה שהוא קשור למחתרת הכורדית.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully