וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: חשפנו תא טרור שתכנן פיגוע נגד יהודים

17.8.2024 / 9:52

היחידה ללוחמה בטרור במדינה, שידעה פיגועים קשים נגד הקהילה היהודית בשנות ה-90, עצרה שבעה חשודים שתכננו מתקפה בעיר מנדוסה. בחיפושים בבתיהם נמצאו, רובים וחרבות. "ניפטר מכל אחד ואחד מהפושעים האלו"

נשק שנתפס אצל תא טרור שתכנן פיגועים נגד יהודים בעיר מנדוסה, ארגנטינה, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
רובים, חרבות וסכינים. הנשק שהוחרם מהחשודים בתכנון הפיגוע/רויטרס

המשטרה הפדרלית של ארגנטינה חשפה תא טרור אסלאמיסטי, שלפי החשד תכנן פיגוע נגד הקהילה היהודית בעיר מנדוסה - כך הודיע הלילה (שבת) המשרד לביטחון הציבור במדינה.

לפי היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה הפדרלית של ארגנטינה, שבעה מחברי התא נעצרו והתיק הועבר לבית משפט במנדוסה.

ארגנטינה, ביתה של האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, חוותה שני פיגועים קטלניים נגד הקהילה בשנות ה-90. ב-1994, נהרגו 85 בני אדם בפיגוע תופת במבנה הקהילה היהודית בבירה בואנוס איירס. זו הייתה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בהיסטוריה של המדינה.

"אנחנו הולכים להיפטר מכל אחד ואחד מהפושעים האלה שמתכוונים לזרוע פחד בקרב הארגנטינאים, והם ישלמו על כך", כתבה השר לביטחון הציבור, פטרישיה בולריץ', ברשתות החברתיות.

החקירה החלה לאחר שהוגשה תלונה בעקבות איום על עיתונאי יהודי במנדוסה. שירותי הביטחון זיהו את החשוד האחראי לאיומים, מה שהוביל אותם לתא הגדול יותר. החוקרים מצאו את הרשת המקוונת שלהם באפליקציות המסרים טלגרם ווואטסאפ, שם תכננו מתקפה על הקהילה היהודית.

"הארגון הזה השתמש ברשתות כדי להפיץ מסרי שנאה, תוכניות תקיפה ותוכן של קבוצות טרור כמו המדינה האסלאמית ותנועת טליבאן", כתבה השרה בולריץ' בפוסט שלה.

לאחר החקירה, המשטרה ערכה שמונה פשיטות על בתי החשודים והחרימה רובים, חרבות, סכינים, טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים וקונסולות משחקים. שבעת החשודים נעצרו במעבר גבול בין ארגנטינה לצ'ילה ובנמל התעופה הבינלאומי אזייזה במחוז בואנוס איירס.

עוד בוואלה

המתינו לחבילה מתימן: ארגנטינה עצרה שלושה חשודים בתכנון פיגוע

לכתבה המלאה
נשק שנתפס אצל תא טרור שתכנן פיגועים נגד יהודים בעיר מנדוסה, ארגנטינה, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
נשיא ארגנטינה הורה לחזק את מערך המודיעין הלאומי כדי למנוע התקפות טרור/רויטרס

בחודש שעבר, נשיאה הימני קיצוני של ארגנטינה, חאבייר מיליי, הבטיח לחזק את גוף המודיעין הלאומי כדי למנוע התקפות טרור. מיליי הוא תומך בולט של הקהילה היהודית במדינה ושל ישראל, ובחודש שעבר הכריזה ארגנטינה על חמאס ארגון טרור.

בינואר, נעצרו שלושה אנשים עם אזרחות סורית ולבנון בחשד שתכננו מתקפת טרור בזמן אירוח משחקי המכביה בבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully