וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש נתיב להסכם": הסתיימה הפסגה בדוחא, ארה"ב הציגה הצעת גישור כדי לסגור פערים אחרונים

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 21:18

פסגה נוספת בהשתתפות ראש ה-CIA, ראש המוסד, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי תתכנס בקהיר לפני סופה"ש הבא במטרה להשלים את העסקה. "אין יותר זמן לבזבז ולא יתקבלו תירוצים מאף צד להמשך העיכובים", נאמר בהודעת המתווכות. חמאס: תוצאות הפסגה לא תואמות את מה שהובטח"

שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה ומזכיר החוץ הבריטי דיוויד לאמי שהגיעו לישראל במטרה למנוע הסלמה אזורית ולקדם עסקת חטופים 16 באוגוסט 2024/יוסי פונס, לע"מ

ארה"ב, קטאר ומצרים פרסמו היום (שישי) הודעה בסיום יומיים של מו"מ על עסקת החטופים בדוחא ובה ציינו כי ארה"ב הגישה לישראל ולחמאס הצעת גישור בנסיון לסגור את הפערים האחרונים בין הצדדים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר: "אנחנו קרובים יותר לעסקה ממה שהיינו לפני שלושה ימים". בכיר אמריקני אמר: רוצים להשיג עסקה בשבוע הבא. אם נמשיך לחפש עסקה מושלמת חיי החטופים יהיו בסכנה.

מקור זר שמעורה בפרטי השיחות בקטאר מסר: "הושגה ביומיים האחרונים יותר התקדמות לקראת עסקה מאשר בכל ששת השבועות האחרונים ביחד".

בהודעת המתווכות נמסר כי צוותים בדרגי עבודה מכל הצדדים ימשיכו בשיחות בימים הקרובים על הפרטים בטכניים של יישום העסקה, כולל הסכם להעברת סיוע הומניטארי נרחב לרצועת עזה והסיכומים הסופיים על החטופים שישוחררו והאסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה.

לפי ההודעה, פסגה נוספת בהשתתפות ראש ה-CIA, ראש המוסד, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי תתכנס בקהיר לפני סוף השבוע הבא במטרה להשלים את העסקה על בסיס התנאים שהוצגו בהצעת הגישור האמריקנית.

רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
ראש השב"כ רונן בר, וראש המוסד דדי ברנע/פלאש 90, חיים גולדברג

"השיחות ביומיים האחרונים היו רציניות והתנהלו באווירה חיובית. במהלך יום שישי ארה"ב הציגה בתמיכת קטאר ומצרים הצעת גישור לצדדים שתואמת את העקרונות שהוצגו בנאומו של הנשיא ביידן מ-31 במאי. הצעת הגישור מבוססת על ההסכמות שהושגו בשבוע האחרון וסוגרת את הפערים שנוצרו בצורה שמאפשרת יישום מהיר את העסקה", נמסר בהודעה המשותפת.

ארה"ב, קטאר ומצרים מסרו בהודעה כי "אין יותר זמן לבזבז ולא יתקבלו תירוצים מאף צד להמשך העיכובים". המתווכות הדגישו כי יש כעת נתיב להסכם ולהפחתת המתיחות באזור.

במקביל, בכיר בחמאס אמר לאל-ג'זירה שתוצאות השיחות בדוחא לא תואמות את מה שהובטח לו בחודש שעבר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. רויטרס
"קרובים יותר לעסקה". הנשיא ביידן/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם אמיר קטאר ונשיא מצרים ודן עמם בהתקדמות שהושגה בשיחות בקטאר, כך נמסר מהבית הלבן.

בכיר אמריקני אמר: "המטרה שלנו היא לסכם את העסקה בשבוע הבא. אנחנו מאמינים שיש מומנטום ושצריך להביא את זה לסיכום כדי להציל את חיי החטופים. אם נמשיך במו"מ חודשים נוספים כדי להשיג עסקה מושלמת, הסכנה היא שלא יישארו חטופים בחיים שאפשר להציל. רוצים לעשות זאת בצורה שמבטיחה את האינטרסים הביטחוניים של ישראל ואנחנו חושבים שהעסקה הזו שומרת על כך. מה שעל השולחן מגשר על כל הפערים והגיע הזמן לסכם את העסקה. נעבוד על זה בשבוע הקרוב".

לשכת ראש הממשלה מסרה: "ישראל מעריכה את מאמצי ארה"ב והמתווכות להניא את חמאס מסרבנותו לעסקת שחרור חטופים. העקרונות המהותיים של ישראל מוכרים היטב למתווכות ולארה"ב, וישראל מקווה כי הלחץ שלהן יוביל את חמאס לקבל את עקרונות 27 במאי, כדי שפרטי ההסכם יוכלו להגיע לכדי יישום".

ראש ממשלת קטאר התקשר לממלא מקום שר החוץ האיראני ועידכן אותו על סבב המו"מ בדוחא. זו היתה השיחה השניה ביניהם ביומיים האחרונים. ממשרד החוץ הקטארי נמסר כי ראש ממשלת קטאר אמר לבכירים האיראני כי יש לפעול לבלימת ההסלמה באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully