וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב מגנה את הפרעות בג'ית, המשטרה ושב"כ ממשיכים במצוד אחר חשודים

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 12:17

"אני נחרד, התקפות אלו חייבות להיפסק ולהעמיד את הפושעים לדין", אמר בתקיפות שגריר ארה"ב בישראל, לצד גינויים רבים מצד המערכת הפוליטית. במשטרה פתחו בחקירה נגד הפורעים, וממצאים נאספו מהזירה. ההידרדרות הביטחונית בשטחים היא תוצאה ישירה של היעדר 'בעל בית' מתפקד

תיעוד ההתפרעויות בג'ית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

אחרי הפרעות בשומרון, במשטרה ובשכ"כ נפתחה חקירה לאיתור ומעצר הפורעים, רעולי פנים ישראלים שהגיעו אתמול (חמישי) בשעות הערב והציתו בתים ומכוניות בפאתי הכפר. לפנות בוקר נכנסו כוחות גדולים של צה''ל ומשטרה לכפר והחלו באיסוף ממצאים מהזירות בכפר.

ההידרדרות הביטחונית במרחב אוגדת איו"ש נמשכת ומסלימה והתפרעויות הקשות אמש בכפר הפלסטיני ג'ת בשומרון הינה תוצאה של אנרכיה זוחלת ועקבית בגזרה והיעדר 'בעל הבית' מתפקד, שהינו צה''ל, שאמור היה לספק מענה ביטחוני לתושבי האזור, ישראלים ופלסטינים כאחד, אך מתקשה לעשות זאת.

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו הוציא הבוקר הודעת גינוי חריפה על אירועי אמש וכתב בחשבון ה-X שלו: "אני נחרד מהתקיפה האלימה אתמול של מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. התקפות אלו חייבות להיפסק ולהעמיד את הפושעים לדין".

נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024/רויטרס
נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024/רויטרס
נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024/רויטרס

ההתפרעויות החלו אתמול בזמן שמתנחלים הגיעו לעיירה ג'ית שבשכם, והציתו מכוניות ומבנים. על פי דיווחים, פלסטיני אחד נהרג מירי המתנחלים, ראשיד עבד אל קאדר סאדה, בן 23. כמה אנשים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.

המערכה הפוליטית גינתה את האירועים, בניהם השר לביטחון לאומי בן גביר שאמר כי אמר כי אסור לקחת את החוק לידיים, אך גם ביקר את שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל על נוהל הפתיחה באש. "אמרתי הערב לרמטכ"ל שזה שלא נותנים גב לחיילים לירות בכל מחבל שזורק אבנים מוביל לאירועים מהסוג שאירעו הערב", אמר. "לצד זאת, אסור באופן חד משמעי לקחת את החוק לידיים. מי שצריך לטפל בטרור ובהרתעה, גם כלפי מחבלים מהכפר ג'ית זה צה"ל. הגיע הזמן ששר הביטחון יצא מהקונספציה ויעשה זאת".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג'ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה"ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully