וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס ורצח של רופאה בבית חולים מסעיר את הודו

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 8:54

רופאה מתמחה שסיימה משמרת בת 36 שעות בעיר קולקטה נאלצה לישון בחדר הרצאות בשל העדר מקום, וגופתה נמצאה חצי ערומה ופצועה על הפודיום. שוטר מתנדב נעצר, אך הרופאים פתחו בשביתה בדרישה לשיפור ההגנה עליהם, ועשרות אלפי נשים יצאו להפגין: "אנחנו שוות פחות מפרות ועזים"

הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024/רויטרס

רצח ואונס של רופאה בבית חולים בהודו עורר זעם גדול במדינה, שסובלת ממגיפה של אלימות כלפי נשים. בעקבות המקרה המחריד, רופאים פתחו בשביתה ואלפים הפגינו במחאה נגד המצב ובדרישה ליד קשה יותר של הרשויות.

גופתה המושחתת של הרופאה בת ה-31 נמצאה בשבוע שעבר בבית חולים ממשלתי בעיר קולקטה שבמדינת מערב בנגל, שם היא הייתה בהתמחות. דוח נתיחה שלאחר המוות אישר שהיא הותקפה מינית לפני שנרצחה. הוריה של הרופאה הגישו עתירה לבית משפט, שבה הביעו חשד שהיא עברה אונס קבוצתי.

הרופאה, שסיימה משמרת מתישה בת 36 שעות, נרדמה בחדר סמינרים בשל העדר מתחם מנוחה מיועד. למחרת בבוקר, עמיתיה מצאו אותה חצי ערומה על הפודיום, כשהיא סובלת מפציעות רבות. אף שהמשטרה עצרה מתנדב במשטרה, שעבד בבית החולים וסייע לשוטרים ולבני משפחותיהם לנווט בין התורים העמוסים, היא הואשמה בטיפול לוקה בתיק.

ביום שלישי, בית המשפט העליון של קולקטה העביר את החקירה ללשכת החקירות המרכזית, כדי "להשרות ביטחון על הציבור".

רופאים בבתי חולים ממשלתיים בכמה מדינות בהודו עצרו השבוע את השירותים הלא חיוניים שלהם "עד להודעה חדשה", בדרישה לעשיית צדק מהירה ולשיפור הביטחון במקומות העבודה.

במהלך הלילה, איגוד הרופאים ההודי, הארגון הגדול מסוגו במדינה, הודיע על השבתה ארצית מחר של רוב המחלקות שלו, פרט לשירותים חיוניים, למשך 24 שעות. זו תהיה השביתה הגדולה ביותר מסוגה זה לפחות עשור.

"רופאים, בעיקר נשים, חשופים לאלימות בגלל אופי המקצוע. על הרשויות לדאוג לביטחונם של הרופאים בתוך בתי החולים והקמפוסים", נמסר בהודעה שפרסם האיגוד.

מפלגות שונות, כולל מפלגת העם ההודית של ראש הממשלה נרנדרה מודי, שנמצאת באופוזיציה במערב בנגל, קיימו עצרות לאורך היום. במקביל, שחקנים מבוליווד, ידוענים אחרים ופוליטיקאים הביעו זעזוע מהפשע, וקראו להחמיר את הענישה על פשעים נגד נשים.

הרופאים אומרים כי נסיבות האונס מצביעות על פגיעותם של רופאים ורופאות שנותרו ללא הגנה ומתקנים מתאימים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024/רויטרס

אלימות מינית נגד נשים היא בעיה נפוצה בהודו - כמעט 90 מקרי אונס דווחו בממוצע בכל יום בשנת 2022 במדינה שבה חיים 1.4 מיליארד בני אדם.

אופייה המחריד של המתקפה עורר השוואות לאונס הקבוצתי ולרצח של צעירה באוטובוס בניו דלהי הבירה ב-2012. הצעירה הפכה סמל לכישלונה של המדינה השמרנית להתמודד עם אלימות מינית נגד נשים.

מותה הצית הפגנות ענק, ולעתים אלימות, בניו דלהי ובמקומות אחרים. תחת הלחץ הציבורי, הממשלה הנהיגה עונשים חמורים יותר לאנסים, כולל עונש מוות לעבריינים חוזרים. כמו כן, הממשלה הגדירה כמה עבירות מין חדשות, כולל מעקב, וקבעה עונשי מאסר לפקידי ציבור שלא רשמו תלונות על אונס.

ואולם, פעילים במאבק נגד אלימות נשים טוענים שמעט מאוד השתנה מאז, למרות החוקים הנוקשים יותר.

הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
הפגנת מחאה אחרי רצח אונס של רופאה בבית חולים, 16 באוגוסט 2024/רויטרס

ביום רביעי בלילה, עשרות אלפי נשים צעדו בקולקטה, לצדם של מבוגרים וצעירים. אחת המפגינים, שהצטרפה לצעדה הרבה אחרי חצות יחד עם בתה בת ה-13, אמרה: "היא צריכה לראות איך הפגנה המונית יכולה לתקן דברים. שתהיה מודעת לזכויות שלה".

"אין כבוד לנשים", אמרה מפגינה אחרת. "אנחנו שוות פחות מפרות ועזים".

"מתי נקבל את העצמאות שלנו? כמה זמן אנחנו צריכות לחכות כדי לעבוד ללא פחד? עוד 50 שנים?", שאלה סטודנטית בזמן הצעדה, שנערכה עם ציון 77 שנות עצמאות להודו.

הזעם הציבורי נמשך היום, כשהמשטרה עצרה יותר מ-1,500 איש אחרי הפגנות ברחבי מערב בנגל, שלפי משטרה והרשויות גרמו לשיבושים בתחבורה הציבורית בכמה מוקדים.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully