וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנהל מלחמת חורמה מול האמת. ברור מי ינצח

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 11:57

עסקת שליט? זה אולמרט. הכסף לחמאס? "שלטון הצללים". טבעת החנק האיראנית? הציבור אשם. בזמן שמכונת הרעל מעוותת את המציאות, אף אחד לא שם לב להתפתחות שאירעה השבוע במשפט נתניהו. בינתיים, מסיבה מדהימה לא פחות, מנהל לשכת רה"מ שפוטר ממשיך לקבל שכר עתק - מהכיס שלכם

נאום ביבי בכנסת דיון על ועדת וינוגרד/ערוץ הכנסת

האם הובסנו בקרב על האמת? האם האנושות נכנסת לעידן השקר? האם האמת איבדה את מעמדה האבסולוטי והמובן מאליו כעובדה שאין לחלוק עליה? האם כל אחד מאיתנו יוכל, מעתה והלאה, לקבוע לעצמו את "האמת שלו"? האם ניתן לקיים חברה מסודרת ולנהל מדינה מתוקנת ולשמור על אמות מידה מוסריות כלשהן כשכל אחד קובע לעצמו אמת אחרת? האם אפשר לעשות משפט, לחרוץ דין, לקבל החלטות, לגבש תפיסת עולם, לאמת עובדות ולנהל חיים מסודרים עם איזונים, בלמים, מנגנוני ביקורת והפקת לקחים, בלי אמת? בלי לדעת מה נכון, ומה לא נכון?

אין לי תשובות. הנחמה היחידה נעוצה בעובדה שזו תופעה גלובלית, לא ישראלית. אם כי אצלנו היא קיצונית במיוחד ומסוכנת ביותר לאור העובדה שאנחנו נלחמים על קיומנו. התופעה עצמה מתפשטת בעולם כולו בקצב אקספוננציאלי. הדוגמה הקלאסית והמוקדמת ביותר היא אותה יועצת של דונלד טראמפ שהתראיינה ב-2017 בסי.אן.אן וטענה שלהשבעתו לשל טראמפ לנשיאות הגיעו יותר אנשים מלכל ההשבעות שקדמו לה. כשהציגו לה תמונות שמוכיחות, למעלה מכל צל של ספק, שבהשבעת הנשיא השחור הראשון ברק אובמה היה קהל רב פיה כמה וכמה, היא לא התנצלה והודתה בטעות, אלא המשיכה לדבוק באמירתה תוך ציון ש"לנו יש עובדות אלטרנטיביות".

גבעת הקפיטול בעת השבעת הנשיא ברק אובמה מימין והשבעת הנשיא דונלד טראמפ משמאל. 2009, 2017. GettyImages
גבעת הקפיטול: מימין, בעת השבעת הנשיא ברק אובמה. משמאל, השבעת הנשיא דונלד טראמפ משמאל/GettyImages

בזמנו, כולם צחקו. כשגמרנו לצחוק, התחלנו לבכות. גילינו שהיא צדקה. שהם, כלומר מחנה טרמאפ, יכולים להמציא מציאות, לבדות בדיות, לעוות עובדות ולפרוח עם כל זה עד כדי נצחון בבחירות לנשיאות. ב-8 השנים שחלפו מאד הפכה התופעה לכזו שמאיימת על שלום העולם. לא פחות. פורום מומחים של הפורום הכלכלי העולמי הגדיר לא מזמן את התפשטות הפייק ניוז ותיאוריות הקונספירציה כאיום מספר 1 על האנושות. אבל אני מתעניין פחות באנושות. היא תסתדר. אני מודאג יותר באשר למדינת ישראל. כפי שזה נראה עכשיו, היא לא תסתדר, היא תיגמר.

תופעות כדונלד טראמפ, בנימין נתניהו ותואמיהם המתרבים כפטריות לאחר הגשם הפכו את האירוע הזה לשיטה פוליטית. האמת עברה תהליך הפרטה מואץ. היא הופשטה מנכסיה ותכונותיה והפכה לסחורה שאפשר לבנות על פי רצון הלקוח. אין יותר עובדות. יש אופציות, יש השערות, יש גירסאות. הן לא חייבות להיות נאמנות למציאות או למקור. האמת האחת והיחידה שלאורה התפתחה האנושות אלפי שנים, התרסקה. חמישים גוונים של אמת. אמת לשיטתך. אמת כבקשתך. כל אחד והאמת שלו, שהותאמה לצרכיו. כמו חליפה. ואנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של מלחמת העולם על האמת. היא נלחמת על חייה. לא רק היא. הסדר האנושי נלחם על חייו. זה קרב שאסור להפסיד בו, אבל אני לא משוכנע שאפשר לנצח אותו.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

הגענו לשלב הדוגמאות. יש מאות מהן. קטנות וגדולות, חמורות ושוליות, בוטות ומרומזות. המכנה המשותף: הצלחתה של מכונת הרעל הביביסטית לעוות את המציאות, להשתלט על הנרטיב, להמציא אותו מחדש, להלעיט בשקרים ובתיאוריות הקונספירציה הללו המונים. רוב המולעטים לא קונים את הסחורה הרעילה הזו. מיעוטם, כן. מדובר בעשרות, אם לא מאות אלפים. זה מספיק כדי לייצר כאוס שיכול לערער מדינות יציבות בהרבה מישראל.

לא מזמן ישבה מישהי באולפן ערוץ 14, במהלך דיון על הכסף הקטארי שהעביר נתניהו לחמאס לאורך שנים. כלומר, זה לא היה נתניהו. בערוץ 14, אין לנתניהו שום קשר לכסף הקטארי. מה לו ולזה? אבל הגברת הזו, דנה ורון שמה, הגדילה לעשות ונקבה בשם האמיתי של מי שהעבירו את הכסף הזה ליחיא סנוואר: "שלטון הצללים". כן, זה מה שהיא אמרה. שלטון הצללים שלט כאן באותן שנים בהן נתניהו היה ראש הממשלה והוא, השלטון הזה, העביר את הכסף. נתניהו הוא לא הפושע. הוא הקורבן. הוא בובה על חוט. הבן אדם מקבל את תפקיד ראש הממשלה, ממנה את השרים, מנהל את הקבינט, מפעיל את הצבא, אבל כל זה רק כאילו. אנשי הצללים הם אלה שאחראים לכסף הקטארי. זה לא אנחנו הקורבנות של מדיניות נתניהו והטבח ב-7 באוקטובר, זה בכלל הוא הקורבן. מה שצריך זה לבקש ממנו סליחה.

דנה ורון ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
לטענתה, לנתניהו אין קשר להעברת הכסף הקטארי לחמאס. דנה ורון בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

אתה שואל את עצמך אם זה אפשרי. אם זה יכול להיות. אם זה באמת קורה. הרי הכי מתועד בכתובים, בצילומים, בסרטונים. הרי המכתב ששיגר בזמנו לאמיר קטאר כבר פורסם. והשליחות שראש המוסד יוסי כהן פורסמה. ויוסי כהן עצמו הודה בעצמו שזו היתה טעות. אבל הוא היה ראש המוסד. מעליו היה ראש ממשלה, שקיבל את ההחלטה. והרי נתניהו עצמו עמד על כבש המטוס ב-2018 ונשאל מדוע יזם ואישר את הכנסת הכסף הקטארי לחמאס מדי חודש, והסביר את זה. ואפילו אמר שכדי לקבל החלטה כזו צריך מנהיגות. וצריך לדעת לשאת באחריות. כנסו לגוגל, זה שם. רק אתמול קפץ לי ציוץ של אחד משרתיו של האיש, יונתן אוריך, שבראיון למקור ראשון בו הוא מסביר את מדיניות נתניהו מול הפלסטינים הוא אומר, בין היתר, שנתניהו ריסק את חזון המדינה הפלסטינית ו"חלק מההישג הזה קשור לכסף הקטארי שמגיע כל חודש לחמאס". וכו' וכו'. כל זה היה כלא היה.

תתפלאו, אבל גם לעיסקת שליט לא נתניהו אחראי (הוא לא יכול להיות אחראי לשום דבר. אין בתוכנה שלו אופציה כזו של אחריות. לא קיים בתפריט). מי אחראי? אולמרט אחראי. את התיאוריה הזו מפיץ ינון מגל, אלא מי. אני הוא זה שנאלץ להאזין לה אבל הסיפור הוא שזה לא רק אני, אלא עוד מאות אלפים. הסיפור הוא שפעם אחת במסגרת המו"מ שניהל אולמרט לעיסקה, ברק ירד ונכנס לשבת באוהל של משפחת שליט, ללא תיאום ובדרך שגרמה לחמאס להקשיח עמדות. זה קרה באחד הרגעים הקריטיים של המו"מ ועורר את חמתו של אולמרט, וכך נמנע ממנו לחתום על העיסקה. בגלל ברק. אז למה אתם מאשימים את ביבי?

יוסי כהן על הכסף לקטאר, באדיבות קשת. מעריב
הודה בעצמו שזו היתה טעות. יוסי כהן מדבר על הכסף הקטארי בערוץ 12/מעריב

בהתחלה, חושבים שזה מגוחך. יש גבול לכל תעלול, לא? אז לא. הם יחזרו על זה מאה, מאתיים, אלפיים פעם, עד שאתה תשמע את זה ממישהו בתור בסופרמרקט. כעובדה מוגמרת. מסכן נתניהו, אולמרט לא הותיר לו ברירה.

אז למען הסר ספק, זו האמת (היחידה): היתה כזו תקרית בין אולמרט לברק. אני זוכר אותה כי אפילו דיווחתי עליה (וגם אני, כמי שהתנגד בחריפות לעיסקת שליט, כעסתי אז על ברק). אבל עוררה מהומה שנמשכה כמה שעות, וחלפה. בסופו של יום, בשבוע האחרון לכהונתו של אולמרט, כשנתניהו מתארגן לקראת הצגת ממשלתו החדשה, נחה על שולחנו של אולמרט עיסקה להחזרתו של גלעד שליט. הוא היה צריך רק לחתום. לחתום וללכת הביתה עטור תהילה, בעיקר מול הבייס שלו. מי יודע, יכול להיות שהחזרת שליט היתה גם מסייעת לו במאבק המשפטי אחר-כך, אבל זו ספקולציה. אולמרט התייסר. לא נרדם בלילות. יועציו אמרו לו שהעיסקה תביא אסון על המדינה. אולמרט הוא עבריין מורשע. בפלילים. אבל מתברר שהוא אוהב את המדינה יותר מאשר את עצמו. הוא סירב לחתום על העיסקה והלך הביתה בקלון.

אהוד אולמרט היום במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב- אפריל 2010. יותם רונן
נחה על שולחנו של עיסקה להחזרתו של גלעד שליט, והוא סירב. אהוד אולמרט/יותם רונן

אחריו הגיע "מר מלחמה בטרור". שנתיים ראשונות הוא לא הסכים לדבר על עיסקה. אבל אז פרצה מחאת הקיץ. מאות אלפים הפגינו ברחובות. הכסא של ביבי התנדנד. הוא באמת פחד שההמונים יפילו אותו. הוא זיהה שהשלט הכי פופולארי בהפגנות היה להחזיר את גלעד הביתה. אז הוא שחרר 1027 רוצחים מתועבים, שאולמרט סירב לשחרר. ביניהם יחיא סנוואר.

ועכשיו, לא רק שהוא חף מפשע עיסקת שליט, הוא בכלל הקורבן. הוא הקורבן האומלל של אולמרט וברק. הם מפיצים את הסחורה הזו ויש לה קונים. כמו שיש אנשים שמסוגלים להאמין שלא נתניהו אחראי על 7 באוקטובר. נתניהו? מה לו ולזה? אז מי כן אחראי? מה זה חשוב. מי שתגידו. העיקר מי לא אחראי. נתניהו לא אחראי.

ולא יעזור כלום. גם כשתראה שנתניהו אמר בקולו, אין ספור פעמים, שרק ראש הממשלה אחראי על ניהול המדינה באופן כללי, ועל נושא הבטחון במיוחד. פעמים רבות הוא אמר את זה. כך, למשל, בעדותו בפני ועדת וינוגרד אמר נתניהו "תפקידה של מערכת הבטחון הוא משני, האחריות לבטחון מדינת ישראל היא של הקברניט המופקד, של ראש הממשלה. אתה חייב להיות גורם אקטיבי. בשביל מה אתה שם? אתה מנהיג, ולא מונהג". ב-2009 הטיח נתניהו באולמרט, מעל בימת הכנסת, את זה: "אתה הוא זה שהיית צריך לבדוק את מוכנות הצבא, את הגנת העורף". הוא ציטט ממסקנות ועדת וינוגרד.

נאום ביבי בכנסת דיון על ועדת וינוגרד. ערוץ הכנסת
הטיח באולמרט, מעל בימת הכנסת: "אתה הוא זה שהיית צריך לבדוק את מוכנות הצבא, את הגנת העורף". בנימין נתניהו/ערוץ הכנסת

אולמרט האומלל היה ראש ממשלה פחות משלושה חודשים כשפרצה לו מלחמת לבנון השניה על הראש. ועדיין, נתניהו וגם ועדת וינוגרד הטילו עליו את מלוא האחריות. ובצדק. ובהזדמנות אחרת נתניהו הסביר ארוכות, ובאופן משכנע: "במדינה דמוקרטית, וישראל היא מדינה דמוקרטית, מי שקובע זה הדרג המדיני, הדרג הצבאי יכול להמליץ, אבל הדרג המדיני קובע". בהקשר הזה הוא גם הדגיש ששר הבטחון הוא דמות שולית. ה-קובע היחיד הוא ראש הממשלה. ובאפריל 2023, חצי שנה לפני "טבח נתניהו", הוא הצהיר בקולו, בנאום בלתי נשכח: "עכשיו זו המשמרת שלנו, זו האחריות שלנו, זו האחריות שלי. אתם כבר מכירים אותי".

אז זהו, שהם לא מכירים אותו. כי עכשיו זו האחריות של כל מי שבא לכם, חוץ ממנו. זה בכלל "אחים לנשק" שהביאו את חמאס. כן, אייל נווה מכיר את הבעל של שיקמה ברסלר ושניהם בני מחזור של סנוואר. את השאר אתם מבינים בעצמכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי. נעמה גרינבאום/"הארץ", אתר רשמי
באפריל 2022, הצהיר בנאום בלתי נשכח: "עכשיו זו המשמרת שלנו, זו האחריות שלנו". בנימין נתניהו/אתר רשמי, נעמה גרינבאום/"הארץ"

ויש סיפור ה"הכלה". על הדרום דיברנו. הכסף הקטארי וכל זה. אבל המדיניות הפייסנית עוד יותר, שעזרה לנסראללה להשתלט על החזית הצפונית ולהוריד את צה"ל אחורה, היא מדיניות של נתניהו. האחרון שיצא למלחמה על הפרת ריבונות בצפון היה אולמרט, באותה מלחמת לבנון השניה. מאז שאולמרט לא כאן, חלפו 15 שנה. מתוכן, כמעט 14 תחת נתניהו. בשנים הללו בנתה איראן סביבנו טבעת אש חונקת אותה אנחנו סופגים עכשיו. מדובר באחד המחדלים הגדולים בתולדות ישראל. עוד רבות ידובר בו. מי היה כאן ראש הממשלה בזמן הזה?

אתם יודעים מי. ומה הם אומרים על זה? שלא היתה לו לגיטימציה. נשבע לכם שזה התירוץ. מסכן ביבי. אין לו לגיטימציה. בפגוש את העיתונות בשבוע שעבר שאלתי את מיקי זוהר איפה היה נתניהו 15 שנה כשאיראן הקיפה אותנו בפרוקסיז רצחניים ומצויידים. מי אשם בזה. "מי שאשם זו ההצלחה המסחררת של מדינת ישראל", ענה מיקי זוהר. לדבריו, בגלל שכל כך הצלחנו, לראשי הממשלה לא היה כוח לצאת למלחמה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בעת דיון בועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת על הרפורמה בתיקצוב הקולנוע שהוא מבקש להעביר, 31 ביולי 2024. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"מי שאשם זו ההצלחה המסחררת של מדינת ישראל". מיקי זוהר/צילום מסך, ערוץ הכנסת

אבל אולמרט דווקא יצא למלחמה, לא? בדיוק בגלל שחיזבאללה הפר את הריבונות שלנו. הם מתעלמים מזה. לנתניהו לא היתה לגיטימציה, הם אומרים. למרות שלאורך כל שנותיו, היה בציבור רוב ברור וגדול להפלת שלטון חמאס בעזה, בכל מחיר. נתניהו עצמו כותב על כך בסיפרו, איך ריסן את דרישותיהם של ליברמן ובנט לפלוש לעזה ולהפיל את חמאס. הוא כותב על זה. בעצמו. בספרו. אבל הם לא יתנו לעובדות לקלקל להם את האמת (שלהם).

אפשר להמשיך עם הדוגמאות הללו לנצח. כל יום מומטרות עלינו חדשות. למשל, משפט נתניהו. הוא כבר נקבר קבורת חמור אין סוף פעמים. על פי השופרות, נתניהו כבר זוכה לחלוטין מכל אשמה. הבעיה היא, שזה לא קרה. פרקליטיו הצליחו לערער את גירסת השוחד, אבל הפרקליטות הגיבה לזה ועד המדינה עצמו, שלמה (מומו) פילבר, דבק בעדותו שהיתה "פגישת הנחיה". כך או אחרת, תיק 1000 נראה, בתום פרשת התביעה, כתיק מוצק ובשרני. בתיק 4000 יתכן זיכוי משוחד (ותיתכן גם הרשעה) אבל סביר להניח שתהיה הרשעה ברף החמור של מירמה והפרת אמונים. ועוד לא דיברנו על תיק 2000. ולמה אני אומר את כל זה? כי לפני כמה ימים, בסוף פרשת התביעה, קרה דבר מדהים ששופרות נתניהו לא דיווחו עליו, משום מה. למרות שהתיקים קרסו, עדי התביעה שבקו, עדי המדינה התהפכו והשופטים צרחו, למרות כל זאת, במקום לפתוח במהירות בפרשת ההגנה ולהביא את נתניהו לזיכוי המוחלט שכבר קרה, בעצם, סנגוריו פנו לבית המשפט בבקשה ללכת לגישור. אם תשאלו כל פרקליט פלילי על הצעה לגישור אחרי פרשת תביעה, תקבלו את אותה התשובה: הסניגורים מעריכים שיש סיכוי שהלקוח שלהם יורשע.

אותו כנ"ל לגבי פרשת הצוללות. מבחינת הביביסטים, פרשת הצוללות היא בעצם פרשת דרייפוס המודרנית. לא רק שאין לנתניהו שום קשר אליה, מתברר שהוא בכלל מימן את הצוללות מכיסו. כלומר מכיסה. העובדה שועדת החקירה הממלכתית כבר שיגרה לנתניהו מכתב אזהרה וקבעה שהתנהלותו סיכנה את בטחון המדינה, עוברת לידם כמו רוח סתיו קלילה. משל לא היתה. מכיוון שהתוכן לא מתאים לנרטיב, אז נתעלם ממנו. בימים אלה ממש מזיעים פרקליטיו של נתניהו על החומרים של פרשת הצוללות כי הם יודעים שהוא נמצא בסיכון גבוה מול ועדת החקירה.

אבל יש גם משפט. ויש שם עד מדינה לשעבר. מיקי גנור. השופרות של נתניהו ניפחו את השכל בשנה האחרונה על זה שההודאות של גנור ניגבו ממנו תוך לחץ פסול ונעשו מולו מעשי מירמה ומצגי שווא שגרמו לו לתת עדות לא נכונה ולכן הוא חזר בו ולכן כולם חפים מפשע ונתניהו לא קשור לכלום. בנו על התזה הזו הרים וגבעות. כדי להוכיח את הלחץ הפסול, מתקיים עכשיו משפט זוטא. מה מתברר? שגנור, בבואו להעיד על הלחץ הפסול שהופעל עליו, במקום להתחיל ולפרט, כצפוי, את כל המעללים האיומים הללו של הפרקליטות, אמר לשופטים שהוא לא זוכר כלום. הוא פשוט לא זוכר דבר ומחציתו. ולכן כל התזה הזו הולכת להישטף לביוב דרך הניאגרה אבל להק השופרות שבנה עליה מגדלי קלפים עד השמיים שכח לדווח לנו על ההתפתחות הזו (תודה לאור כרמי על השרשור בנושא).

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, עיבוד תמונה
אמר לשופטים שהוא לא זוכר כלום. עד המדינה לשעבר מיקי גנור/עיבוד תמונה, רוני כנפו

אני לא יכול לא להוסיף כאן את פרשת החשד להתעללות במחבל חמאס בבסיס שדה תימן. מכונת הרעל על זה במלוא הכוח. הם כבר הצליחו לשנות את הנרטיב בקרב קהלים גדולים המשוכנעים שהפרקליטה הצבאית האלופה יפעת תומר ירושלמי היא בעצם סוכנת רדומה של הנוח'בה. ובכן, בניגוד לפייק שמציף את הרשת, הפרשה הזו לא בנויה על "מילה מול מילה". הסרטונים שמתעדים את האירוע לא זויפו. אף אחד לא התכוון לזמן את המחבל שנפצע לעדות. אין פרקטיקה של טלפונים לנוח'בות משוחררים כדי לברר איתם איך היה השירות שקיבלו בשדה תימן. ולא, אין בפרקליטות הצבאית או במשטרה הצבאית או בצמרת הפיקוד הצבאית מישהו שיחלום בחלומותיו המופרכים ביותר לתפור לחיילי צה"ל תיק מהסוג הזה. פשוט אין. זה בלתי אפשרי וזה לא יעלה על הדעת.

מה שיש זה מדינה שנלחמת על קיומה ובעיצומה של המלחמה הזו, היא נתונה במאבק משפטי בשני טריבונלים בינלאומיים שההחלטות שיקבלו עלולות להשפיע השפעה ישירה על אפשרותה להמשיך להתגונן. במדינה הזו יש חוק וכולם חייבים לפעול לפיו. במדינה הזו יש גם ערכים. היא לא נוהגת לאנוס אסירים, מתועבים ככל שיהיו, או להתעלל בהם. ולכן, כשמתעורר חשד, צריך לחקור אותו. וזה בדיוק מה שקורה עכשיו. כי אם לא נחקור אותו, זה ידלוף ויתפרסם מתישהו וטריבונלים חיצוניים יחקרו אותו. וצווי המעצר שתלויים ומתנדנדים כרגע מעל ראשיהם של נתניהו וגלנט, יתנדנדו מעל ראשיהם של קצינים ולוחמים. העובדה שיש כאן מערכת עצמאית שבודקת וחוקרת ומגנה גם על זכויותיהם של אסירים היא מחזיקה את הראש שלנו מעל המים עד עכשיו. הנסיון להחליש את המערכת הזו, הביא אותנו לאן שהגענו.

בית הדין הצבאי דן בהארכת מעצרם של החשודים בהתעללות בשדה תימן. שלומי גבאי
הנסיון להחליש את המערכת הזו, הביא אותנו לאן שהגענו. חיילים בהארכת מעצרם בשדה תימן/שלומי גבאי

בינתיים, היינו עדים לשתי הסתערויות מופרעות של רעולי פנים, ביביסטים, כהניסטים ושאר אלמנטים שהיו פעם בשוליים, על שני בסיסים צבאיים. ראינו מסע הסתה חסר תקדים נגד צה"ל ומפקדיו. ראינו התפרקות המונית מערכים, מממלכתיות, ממסגרת היררכית, פיקודית, מדינתית. ראינו איך מאבדים שליטה על המפלצת. איך הגולם עוד מעט יקום על יוצרו.

לפני כארבעה ימים פירסמתי צילומי מסך מקבוצות ווטסאפ ביביסטיות ובהם הקריאה הזו: "חברים, בואו נתחיל לאסוף חומרים על פצרית בטוח יש משהו שחור בעברה או במשפחתה נוריד את הכפפות נכין סרטון השחרה ונפיץ אותו אשמח אם מישהו כאן בקבוצה יקח על עצמו לאסוף חומרים ולשלוח לי, אני כבר אכין את הסרטון".

לקח להם יממה. כך חזרה לחיינו הפרגולה של ליאת בן-ארי, בדמות מסיבת יומולדת של איזה עשיר שהפצ"רית בילתה בה (טוב, היא חברה הכי טובה של רעייתו)!! ועוד במטוס פרטי. ואחר-כך הגיע פרסום מצמרר (כן, גם זה בערוץ 14) לפיו הפצ"רית היא שסגרה את התיק של הרצי הלוי בתקרית ההיא בכניסה לבסיס חצרים והוא תיגמל אותה במינוי לפצ"רית. רק שבמציאות בזמן התקרית היא לא היתה פצ"רית, וכשהיא מונתה לפצ"רית הוא לא היה רמטכ"ל. אתם מבינים את העקרון. אבל אם תשאלו צופה ממוצע של ערוץ 14 או של כל ערוץ אחר במכונת הרעל על הפצ"רית, הוא כבר יודע שהיא גם בוגדת, גם עוכרת ישראל, גם משת"פית של הנוח'בה וגם מושחתת.

נסיים את הפרק הזה עם השר דודי אמסלם, שעמד השבוע על דוכן הנואמים בכנסת והקיא, כרגיל, את מררתו הירודה על חסרי המזל שנקלעו באותו זמן למליאה: אחרי האינטרו, כלומר הקדמת הקללות ההכרחית, הגיע הקרשצ'נדו, כלומר הגידופים עצמם, ואחר כך הוא ציין ש"אתם אשכרה מתפרנסים משנאה, זה לא שנאת חינם פשוט כי אתם מקבלים תשלום, שנאה בתשלום, מיליוני דולרים כדי לפגוע בעם ישראל".

כבר שמענו דברים הרבה יותר מבחילים מהאשפתן הנ"ל, אבל הנקודה הזו מתחברת לנושא הטור הזה.
אמסלם מאשים כאן, בצורה גורפת, עלומה ועמומה, 56 ח"כים בזה שהם מקבלים שלמונים במיליונים כדי להפיץ שנאה בקרב עם ישראל.

דודי אמסלם. ראובן קסטרו
עמד השבוע על דוכן הנואמים בכנסת, והקיא. דודי אמסלם/ראובן קסטרו

אותו אמסלם שנמנה, כידוע, על "המחנה האמוני". מחנה שמנהיגו הוא מפיץ השנאה הגדול ביותר בתולדות עמנו. מאור השנאה, שמש התיעוב, פטרון השיסוי הגדול בכל הזמנים. לאותו מנהיג יש יועץ, חבר ומקורב אישי כבר שנות דור בשם נתן אשל. הוא בוחש ומערבב שם גם בימים אלה. מקור כוחו הם הגברת ובנה, אבל גם האדון פתוח כספר בפניו. אז אשל הנ"ל ישב פעם עם מישהו בשליחות אדוניו. הוא ניסה לשכור את שירותיו של בן שיחו כיועץ אסטרטגי לקמפיין הליכוד והוקלט מספר לו איך הוא ואדוניו משתמשים, ממנפים והופכים את השנאה הרווחת בציבורים מסויימים, לצרכים פוליטיים. "השנאה מאחדת את המחנה", אמר אז אשל. זה היה רגע אינטימי ואותנטי, כי הוא לא ידע שהוא מוקלט. כשדיבר על קמפיין הליכוד הסביר: "הציבור הזה, אני קורא לו אפילו הלא אשכנזי הזה, כן, מה מחמם אותו? הרי הוא אומר, מה? הם?? נראה להם! למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכל. הצלחנו להטריף, אה...השנאה הזו היא מה שמאחד את המחנה שלנו. אנחנו צריכים ללכת על הכסאח הזה".

והם הולכים. אמסלם הוא כלי חלוד אחד בארגז כלים ענקי. והכי מצחיק, זה שהוא מאשים את האופוזיציה בקבלת שלמונים כדי להפיץ שנאה. האיש הזה לא הגיש הצהרת הון כנדרש ממנו. אלה כללים שהממשלה עצמה קבעה, במסגרתם נדרשים השרים וסגניהם להגיש למבקר המדינה הצהרת הון שנתית. כולם מגישים. מי לא מגיש? אמסלם. לא בממשלה הזו, ולא בממשלה הקודמת. למה? כי ככה בא לו. מצפצף. כללים זה לחלשים. ובעודו מפיץ שנאה בקצב של תותח וולקן, הוא מאשים את זולתו בקבלת שלמונים. הוא, שכבר נעצר פעם ע"י המשטרה ואף הומלץ לכתב אישום (התיק נסגר מחוסר הוכחות).

דודי אמסלם הוא המחשה אנושית לתבוסתה של האמת, נצחונו של השקר, עליונותה של הבריונות, הכוחנות, התגרנות והשקרנות. האיש הזה מייצג את ישראל השניה ואת החלשים בערך כמו שיאיר נתניהו מייצג את מעמד הפועלים. עסקן בכל רמ"ח אבריו, בחשן על, אדם שפילס את דרכו במרפקיו וצרחותיו מבלי שייצר שום דבר אמיתי, חוץ משנאה.

לא מזמן ישבתי עם ביביסט. יהודי מבוסס, פיקח, עוקב אחרי אקטואליה. איש עם יכולות וקבלות. בדיוק פורסם על זה שנתניהו משפץ את הבריכה שלו במהלך המלחמה. מאז, כבר הספיקה לצוץ שם דרישה חדשה, לקרוואן מיוחד שיוצב ליד הווילה כדי שהמאבטחים לא ישתמשו, חלילה, בשירותי הגברת. מפה לשם, כשסיפרתי לאיש על מעללי המשפחה לאורך עשרות שנים, על המיליונים שהם הצליחו לסחוט להשבחת כל נכסיהם, הוא אמר בסוף "טוב, ומה עם ה-50 מיליון של בנט?".

זה מה שהיה להוכיח. כי זה לא שנתניהו מושחת. זה שכולם מושחתים. זה לא שהוא רקוב ונהנתן. זה כולם רקובים ונהנתנים. כשאין אמת, אין עובדות ואין מציאות, אפשר לערבב את הכל לסלט אחד ממנו בסוף תצא המסקנה שרצית. ומהי האמת? שעלות סידורי האבטחה סביב בית בנט ברעננה תלויה אך ורק בשב"כ. לבנט לא היה יד או רגל או משפט או מילה באירוע הזה. את סידורי האבטחה האלה מקים השב"כ סביב ביתו הפרטי של כל ראש ממשלה.

משפחת נתניהו, לעומת זאת, משביחה את נכסיה וסוחטת כספים מאוצר המדינה לאורך שנות דור. בכל הצורות, שיטות, אמצעים ויכולות. אם בנימין נתניהו היה מפגין אחוז אחד מהיכולות שמפגינה רעייתו בתחום הזה, לטובת בטחון המדינה או רווחתה, המשטר האיראני היה מתגייר גיור לחומרה בהמוניו ושוויץ היתה מתחננת לקבל הלוואה מבנק ישראל.

שר החינוך, ויו"ר נפתלי בנט מחוץ לביתו, רעננה 11 באפריל 2019. ערוץ 13, אתר רשמי
"מה עם ה-50 מיליון של בנט?". נפלתי בנט מחוץ לביתו ברעננה/אתר רשמי, ערוץ 13

אני לא יכול לדלג על עוד אחד אחרון: לשכת נתניהו הטרילה השבוע את לשכת בני גנץ כשדרשה 70 אלף שקל, עלות נסיעתו של גנץ לוושינגטון, נסיעה שנתניהו לא אישר ולכן הוא דורש שגנץ ישלם עליה בדיעבד. תזכורת: גנץ ואיזנקוט צורפו לממשלת נתניהו בחפזון ב-11 באוקטובר, 4 ימים אחרי הטבח. נתניהו היה אז עלה נידף. חיוור, מרוט, טרוט עיניים. ידיים רועדות, רגליים רועדות. היתה לו הזדמנות מבצעית לתת מהלומה בלבנון, מכה שתותיר חותם. הוא פחד. גלנט המליץ. הרצי הלוי המליץ. תומר בר המליץ. נתניהו רעד. אריה דרעי רעד לידו. הם החישו את שני הרמטכ"לים לתוך הממשלה. בני וגדי חתמו על ההסכם הקואליציוני, ומיד ירדו ל"בור" שם ראו ושמעו על ההזדמנות המבצעית. מכיוון שמדובר בשני אנשים מנוסים שניהלו מלחמות, הם ביקשו לשמוע דו"חות מודיעין ולשמוע את המלצות כל הדרגים המקצועיים. לא היה לזה זמן. אם אין זמן, אז כרגע אנחנו נגד, אמרו. נתניהו נשם לרווחה. ההזדמנות המבצעית חלפה. עכשיו הוא מאשים את גלנט בתבוסתנות. מילא.

נחזור לעניין. אחרי ששני הפראיירים שוב באו להציל אותו, עכשיו הוא דורש מגנץ 70 אלף שקל על נסיעה לוושינגטון. מה גנץ עשה בוושינגטון? פגש את בלינקן, פגש את היועץ לבטחון לאומי, פגש את שר ההגנה אוסטין, פגש את סגנית הנשיא האריס. זו היתה נסיעה חיונית בזמן מלחמה של שר שהאמריקאים מחזיקים ממנו, בניגוד לנתניהו שגורם להם משהו בין בחילה לפריחה.

אין לי ספק שגנץ יחזיר לחשב משרד ראש הממשלה את הכסף. עכשיו בואו נשאל כמה שאלות: האם אפשר לראות הוכחה כלשהי לתשלום טיסתו של יאיר נתניהו ב"כנף ציון" מוושינגטון ארצה בסיום הביקור האחרון בארה"ב? הרי הם הסתירו, כגנבים בלילה, את העובדה שהבטלן התגנב למטוס שעלה לנו קרוב למיליארד שקל. למה להסתיר? אולי כדי שלא נבדוק אם שילמו על זה. מאז ומעולם, אף פעם לא הוצגה קבלה כלשהי לאותם תשלומים שמשפחת נתניהו הסדירה, לאחר שהתעוררה ביקורת ציבורית.

אבל עזבו יאיר נתניהו. בואו נלך למירי רגב. שרת היהלומים טסה במהלך המלחמה לסרילנקה ולצרפת. שתי הנסיעות הללו עלו למעלה ממיליון שקל. צריך לקוות שהיא למדה שם איך לחבר גשר, כי הגשרים אצלנו עוד תלויים באוויר.

אבל זה לא הכל. לא מזמן חשפתי כי מנהל לשכת ראש הממשלה, יאיר קספריוס, פוטר מתפקידו בחודש מרץ. זה קרה אחרי שמישהי שפוטרה עוד קודם הראתה או סיפרה לגב' נתניהו מה אותו קספריוס חושב עליה (על הגברת) באמת. כך או אחרת, מאז חודש מרץ מנהל הלשכה לא נראה בלשכה. שכרו, בסך כ-50 אלף שקל בחודש (עלות מעביד), משולם כרגיל.

מירי רגב עם מטוס ה-ATR הראשון של איר חיפה. משרד התחבורה, אתר רשמי
טסה במהלך המלחמה לסרילנקה ולצרפת. מירי רגב/אתר רשמי, משרד התחבורה

רבע מיליון שקל מכספנו. כששאלתי את דוברות המשרד בשבוע שעבר על הפרשה, ענו לי ש"קספריוס הוא עכשיו יועץ המנכ"ל". כשהמנכ"ל נשאל, יומיים אחר-כך, אם קספריוס יועץ שלו, הוא הכחיש וטען שביום ראשון הקרוב (מחרתיים) הוא יראיין אותו ויחתים אותו על חוזה עבודה. גם זה פייק.

מכאן לשם, מנסים להלביש את קספריוס עכשיו על מנהלת תקומה. יש שם אחד, יפתח רון טל, שלא יוכל לסרב. בינתיים מתברר שצחי ברוורמן, ראש הסגל, הוא זה שאישר את דו"חות העבודה והשעות של קספריוס בכל אותם חודשים בהם הוא לא באמת עבד. החומרים הרלוונטיים כבר עברו לאן שהם צריכים לעבור. יש שם נסיונות שנראים, לכאורה, כמו מאמץ לטשטש או לשבש. יש שם כמה הופעות נוכחות (בודדות), כמה כתובות מוזרות (אולי עבד ממקומות אחרים). כך או אחרת, הקלות שבה מעיפים הביתה מישהו שלא בא טוב בעין של מישהי, ומכיוון שהמישהו הזה יודע חלק גדול מהסודות של חדר ההלבשה, אז הוא נשאר עם המשכורת המנופחת שלו על חשבוננו, כי מדובר בקופת המדינה, והכל לכאורה כמובן.

אבל אחר-כך באים למי שנקרא לדגל, התייצב שוב להגנת המדינה, הכזיב שוב את בוחריו וסיפק לנתניהו חבל הצלה זמני, ודורשים ממנו 70 אלף שקל לכיסוי נסיעה שכל כולה היתה בטחון. אלה אותם האנשים שבכל פעם שהם מסיימים תפקיד נעלמות כל המתנות, ונגרסים לכאורה כל המסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully