וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: עודדתי את נתניהו לסיים עם המלחמה מהר. ההרג חייב להסתיים

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 3:06

המועמד הרפובליקני לנשיאות מסר כי בפגישתו עם רה"מ בפלורידה הוא אמר לו: "סיים את זה מהר. תשיג את הנצחון שלך, אבל ההרג חייב להסתיים". עוד ציין כי ייתכן שבקרוב ישוחח עם נתניהו בטלפון. לאחר מכן, אמר באירוע עם תומכיו מהקהילה היהודית כי "כמעט כל החטופים מתים"

פגישת נתניהו-טראמפ/לע"מ, רועי אברהם

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר הלילה (שלישי) במסיבת עיתונאים כי במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו במאר-א-לאגו שבפלורידה סוף חודש יולי הוא אמר לו כי צריך לסיים את המלחמה בעזה בהקדם.

"עודדתי את נתניהו בפגישתנו במאר-א-לאגו לסיים עם זה (עם המלחמה בעזה) ולסיים עם זה מהר", אמר טראמפ. "אמרתי לו - תשיג את הנצחון שלך ותשיג אותו מהר, אבל ההרג חייב להסתיים". טראמפ אמר כי הפעם האחרונה שהוא שוחח עם נתניהו היה בפגישתם בסוף חודש יולי, אך ציין כי ייתכן שבקרוב הוא ישוחח איתו בטלפון.

אחרי מסיבת העיתונאים, טראמפ דיבר באירוע עם תומכים מהקהילה היהודית, בו אמר כי לפי הערכתו לא נותרו הרבה חטופים בחיים. "כמעט כל החטופים מתים", אמר. "הם (ישראל) רוצים את החטופים בחזרה, אבל חמאס אומר לעצמו מה נעשה למה הרגנו אותם. אני חושב שנשארו מעטים מאוד בחיים. אני חושב שיגלו שמי שחשבו שהוא בחיים כבר לא בחיים. אני אומר לכל אויבינו - אני מצפה שכל החטופים יחזרו הביתה לפני שאני נכנס לתפקיד".

רה"מ בנימין נתניהו, דונלד טראמפ. טוויטר, עיבוד תמונה
"עודדתי את נתניהו לסיים עם זה מהר". ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא לשעבר דונלד טראמפ/עיבוד תמונה, טוויטר

טראמפ אמר כמה פעמים בחודשים האחרונים כי ישראל צריכה לסיים את המלחמה בעזה. בחודש שעבר אמר טראמפ בראיון לפוקס ניוז שישראל צריכה לסיים את המלחמה בעזה בהקדם האפשרי ולהחזיר את החטופים. בפגישה עם נתניהו יום לאחר אותו ראיון אמר טראמפ כי החטופים נמצאים במצב קשה מאוד וכי יש להחזיר אותם הביתה מיד.

הפגישה בין טראמפ לבין נתניהו במאר-א-לאגו סימנה את סיום המשבר ביניהם אחרי נתק של כמעט ארבע שנים. טראמפ כעס על נתניהו בנוגע לשורה ארוכה של נושאים ובמיוחד העובדה שבירך את ג'ו ביידן על נצחונו בבחירות לנשיאות בנובמבר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully