וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה בהאג: שיראק סייע לתכנית הגרעין העיראקית

29.3.2003 / 15:46

ארגון אמריקאי: שיראק סייע לעיראק להתחמש בעת שכיהן כראש ממשלה; הראייה: תמונה משנת 1975 בה נראה נשיא צרפת בחברת סדאם חוסיין במתקן גרעין צרפתי; הארגון דורש חקירה בינלאומית

תלונה הוגשה אתמול לבית הדין הבינלאומי בהאג ולמשטרת אירופה נגד נשיא צרפת, ז'אק שיראק, בחשד שסייע לבניית תכנית הגרעין של עיראק. סוכנות הידיעות איי.פי מדווחת כי את התלונה הגיש ארגון אמריקאי בשם ג'ודישיאל וואטש (פיקוח שיפוטי) הנלחם נגד שחיתות שלטונית. הארגון דורש שהמשטרה הבינלאומית תחקור את חלקו של נשיא צרפת בהפצת נשק גרעיני וכלי נשק באופן לא חוקי. התלונה מבוססת על תמונה משנת 1975 בה נראה סדאם חוסיין, אז סגן ראש ממשלת עיראק, מבקר בכור גרעיני בצרפת בחברתו של ראש ממשלת צרפת דאז, שיראק.

בתלונה נטען גם כי בכירים בממשל הצרפתי, פולטיקאים צרפתים ותאגידים צרפתיים הפרו את הסנקציות שהטיל האו"ם על עיראק לאחר מלחמת המפרץ ב-1991. כמו כן מצויין בתלונה כי הבכירים הפרו גם את תכנית האו"ם "נפט תמורת מזון".

"התעשיה הצרפתית רדפה אחר הזדמנויות עסקיות עם מפלגת הבעת' של סדאם חוסיין השולטת על כל התעשיה והכלכלה העיראקית, ועשתה זאת באופן אגרסיבי. המסחר נעשה בברכת שלטונות צרפת ובעידודן", נאמר בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully