וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בן 11 חודשים מאושפז בטיפול נמרץ בעקבות דלקת קרום המוח

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 15:02

הפעוט הובא לבית החולים לאחר שנדבק בחיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B והוא מאושפז בטיפול נמרץ. על פי הבדיקה הרפואית, התינוק לא חוסן נגד החיידק במסגרת החיסונים השגרתיים. במשרד הבריאות מדגישים את החשיבות בחיסון תינוקות נגד מחלות זיהומיות שעלולות לגרום לסיבוכים

ביקרנו בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר/NOW גל הללי, שיה בר, לירז עוזרי, עדן סניגו ודנה מרם

תינוק בן 11 חודשים מאזור המרכז מאושפז בטיפול נמרץ בעקבות דלקת קרום המוח (מנינגיטיס), כך מעדכנים במשרד הבריאות. התינוק הובא לבית החולים לאחר שנדבק בחיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B.

על פי החקירה האפידמיולוגית, עולה כי התינוק לא חוסן נגד החיידק במסגרת חיסוני השגרה. לשכת הבריאות פועלת למתן טיפול מונע למגעים.

משרד הבריאות מזכיר כי החיסון נגד המופילוס אינפלואנזה סוג B ניתן כחלק מהחיסון המחומש, במסגרת תוכנית חיסוני השגרה לתינוקות ולילדים. את החיסון ניתן לקבל בטיפות החלב ברחבי הארץ. חיידק המופילוס אינפלואנזה סוג B עלול לגרום לדלקת קרום המוח, לזיהום בדם (אלח דם) ולדלקת ריאות. התסמינים של המחלה כוללים חום, כאבי ראש, הקאות וערפול הכרה. סיבוכי המחלה עלולים להביא לפגיעה קבועה במערכת העצבים שיוצרת עיכוב התפתחותי, פרכוסים וחירשות.

תינוק קורא ספר. ShutterStock
על פי החקירה האפידמיולוגית, עולה כי התינוק לא חוסן נגד החיידק במסגרת חיסוני השגרה/ShutterStock

במשרד הבריאות מדגישים את החשיבות של מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות, שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב ילדים וסביבתם.

כזכור, בתחילת השבוע במשרד הבריאות התקבל דיווח על מקרה תחלואה במנינגיטיס בעובדת בגן ילדים ברחובות, זאת כתוצאה מחיידק המנינגוקוק. עם דיווח המקרה, ביצעה לשכת הבריאות הנפתית חקירה אפידמיולוגית, ממנה עלה כי נחשפו לחולה כ-35 ילדים וחמישה אנשי צוות. לשכת הבריאות פעלה למתן טיפול מונע למגעים וממשיכה לעקוב אחר הנושא. העובדת אושפזה בבית החולים קפלן ברחובות קיבלה טיפול אנטיביוטי, יצאה מבידוד והיא מתפקדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully