וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב ירושלים חטף את ילדיו, החביא אותם בשועפאט, וניסה להפליל את גרושתו

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 15:19

על פי כתב האישום התושב, שגר במזרח העיר, העביר את הילדים לחזקת מכרים במחנה הפליטים שועפאט, גם נגדם הוגשו כתבי אישום. בהודעת הפרקליטות נכתב: "הנאשם שיקר בחקירה והאשים את האם כי היא זאת שהעלימה אותם"

איתור וחילוץ הילדים במחנה הפליטים שועפאט/דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אב, תושב מזרח העיר, שחטף את ילדיו מפרודתו והסתירם במחנה הפליטים שועאפט. כמו כן, הוגש כתב אישום נגד אמאל קרקש אדקידק ובנה, ריאד אדקידק, גם כן תושבי ירושלים, בגין חלקם בחטיפת הילדים והסתרתם בביתם.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אדר ארז מפרקליטות מחוז ירושלים עולה כי הנאשם מצוי בהליך גירושים מהמתלוננת ולהם שני ילדים קטינים. לפי קביעת בית הדין השרעי, הקטינים היו אמורים להימצא כל העת במשמורת אצל המתלוננת, למעט מספר שעות בימי שבת. בנוסף, הנאשם היה מצוי באותה עת במעצר בית. הנאשם החליט לחטוף את ילדיו לתקופה בלתי-מוגבלת ולהעבירם לחזקתה של אמאל, אותה הכיר במסגרת עבודתו בקניון בירושלים, וריאד בנה, אותו הכיר היכרות מוגבלת ביותר.

אולם בית משפט השלום, ירושלים. מרים אלסטר, פלאש 90
חטף את ילדיו והאשים את פרודתו. בית משפט השלום בירושלים/פלאש 90, מרים אלסטר

לאחר שהמתלוננת הסכימה להרחיב באופן חד פעמי את הסדרי המפגש עם הילדים, אסף אחיו של האב את הקטינים והעבירם לחזקתו. במקביל, שוחח האב עם אמאל והביע בפניה את רצונו להעביר את הילדים לחזקתה, כדי שהיא תטפל בהם. מספר ימים לאחר מכן, פנה הנאשם לאמל וביקש ממנה שתיקח את הקטינים לעיר שכם, שם תגדל אותם בעצמה לתקופת זמן בלתי מוגבלת, וכל עוד הוא שוהה במעצר בית. אמאל הסכימה לבקשתו של הנאשם, אך לקחה את הקטינים לדירת בנה, ראיד, בשועפאט. בין היתר, במטרה לשכנע את אמאל לשתף פעולה, שיקר לה הנאשם כי האם אינה מטפלת יפה בילדיה.

בסך הכל, שהו הקטינים בדירה במשך כשבוע וטופלו בידי אמאל וחותנתה, ללא היכרות מוקדמת עם הילדים. במהלך השבוע, לא ביקר הנאשם בדירה, לא שוחח עם ילדיו ולא בדק לשלומם. כאשר שאלה אחת הקטינות את אמאל מה שלום אימה, השיבה לה אמאל כי האם מתה. במקביל לכך, פעל הנאשם כדי למנוע את מציאת הקטינים ולשבש את התקדמות החקירה.

הנאשם התחמק מלענות למתלוננת מספר פעמים אודות שלומם של הילדים, עד שבשלב מסוים טען בפניה כי כבר החזיר לה אותם וכי יגיע לאסוף אותם למחרת. לאחר שהתלוננה האם במשטרה על היעלמות ילדיה, שיקר הנאשם בחקירה כי השיב לה את הילדים והאשים אותה כי היא זאת שהעלימה אותם. כתוצאה מכך, נעצרו שניהם באזהרה ונחקרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
עמדת התצפית משכונת שועפאט, ירושלים. 31 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הילדים הופקדו בידי זרים, האב לא ביקר. מחנה פליטים שועפאט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשבוע לאחר שנחטפו, חולצו הקטינים ממחנה הפליטים על ידי כוח משטרתי שאיתר אותם והשיבם לאימם. במהלך החילוץ, נזרקו לעבר הכוח אבנים רבות ובקבוקי זכוכית, ואחד השוטרים נפצע.

כתב האישום מייחס לאב הנאשם עבירות של חטיפה ממשמורת, הסתרת חטוף, השארת ילד בלא השגחה, הפרת הוראה חוקית, ידיעות כוזבות ושיבוש מהלכי משפט. לאמאל וראיד מיוחסות גם כן עבירות של חטיפה ממשמורת והסתרת חטוף. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את שלושתם עד לתום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully