וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חיילים אמריקאיים נהרגו בפיגוע התאבדות בנג'אף

29.3.2003 / 18:43

מכונית תופת התפוצצה במחסום; סדאם העניק מדליות למתאבד; עיראק: נבצע פיגועים נוספים; ארה"ב מכחישה: התקדמות הכוחות בעיראק לא תיעצר; 50 חיילים עיראקים נהרגו בתקיפה אווירית

ארבעה חיילים אמריקאיים נהרגו היום בפיגוע התאבדות שאירע מצפון לעיר נג'אף, דרומית לבגדד. על פי הדיווחים, מונית הגיעה למחסום של הצבא האמריקאי ונהגה נופף לעזרה. כשהתקרבו אליו החיילים התפוצצה המכונית. תחילה דיווח הצבא כי בפיגוע נהרגו חמישה חיילים. זה פיגוע התאבדות ראשון נגד כוחות הקואליציה מאז פתיחת המלחמה בעיראק.

הטלוויזיה העיראקית פרסמה את שם המחבל המתאבד - עלי חמאדי אל-נאמאני. בטלוויזיה דווח כי הנשיא סדאם חוסיין העניק לו שתי מדליות לאחר מותו. על פי הדיווח העיראקי, בפיגוע נהרגו 11 חיילים אמריקאים, והושמדו שני טנקים ושני נגמ"שים. "זוהי ההתחלה המבורכת של של הדרך להקרבה ומות קדושים, כדי להפתיע אותם", נטען בהודעה בטלוויזיה.

סגן נשיא עיראק, טהא יאסין רמדאן, איים היום כי ישגר מחבלים מתאבדים נוספים נגד כוחות ארה"ב במדינה. לדבריו, אלפי מתנדבים ערבים מגיעים לעיראק כדי להילחם בארה"ב.

מסוקי אפאצ'י אמריקאיים תקפו היום כוחות עלית עיראקיים ליד נג'אף. לפי דיווחים נהרגו לפחות 50 חיילים עיראקים. מטוסי הקואליציה ממשיכים מאז אמש להפציץ מהאוויר את בגדד. על פי הדיווחים מעיראק, שמונה בני אדם נהרגו בהפגזת משרדי מפלגת הבעת' ולפחות 55 בני אדם נהרגו בהפצצות שוק בעיר. כמו כן הופצץ בניין משרד ההסברה העיראקי ונפגע קשות.

טילים אמריקאים נפלו בערב הסעודית

דובר של צבא ארה"ב הכחיש היום את הפרסומים, לפיהם הצבא האמריקאי החליט על הפסקה של ארבעה עד שישה ימים בהתקדמות הכוחות בעיראק, בשל מחסור באספקה וההתנגדות העיראקית העזה. האלוף ויקטור רינו אמר במסיבת עיתונאים בקטאר, כי העובדה שרואים היווצרות ספציפית של הפוגה בשדה הקרב, אינה מעידה על עצירת ההתקדמות.

קודם לכן מסרו קצינים אמריקאים, כי התקדמות הכוחות לעבר בגדד תיעצר בזמן שהצבא יארגן קווי אספקה מיוחדים מכוויית. לפי הדיווחים, קיים כבר מחסור בדלק לרכבים המשוריינים ובארוחות לחיילים. עם זאת, נמסר כי התקיפות האוויריות על הכוחות העיראקיים יימשכו, לקראת המתקפה העיקרית על בגדד.

האלוף אמר עוד, כי מספר טילי שיוט אמריקאים טועים שנורו לעבר עיראק, נחתו באדמת ערב הסעודית. לדבריו, הבעיה התגלתה זמן קצר לאחר השיגור, וארה"ב הסכימה להקפיא מספר מסלולי טילים שעלולים לעבור קרוב לאוכלוסיה אזרחית. האלוף התייחס לסוגיית נוכחותם של מומחים אסטרטגים ישראלים במפקדת כוחות הקואליציה במפרץ, או בנוגע לשימוש בציוד צבאי ישראלי ואמר כי לא ידוע לו על כך. עם זאת הוסיף כי ישראל היא בת ברית קרובה של ארה"ב.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי כוחות הקואליציה נמצאים במרחק של פחות מ-80 קילומטר מבגדד. לדבריו, הם נלחמים ב"יחידות נואשות" של צבא עיראק. בוש, שנשא את נאום הרדיו השבועי שלו, טען כי נשיא עיראק, סדאם חוסיין מבצע מעשי זוועה נגד אזרחים עיראקיים המסרבים להילחם, ונגד שבויים.

שר ההסברה העיראקי, מוחמד סעיד א-סחאף, תקף היום את בוש, וכינה אותו "פושע המלחמה מספר אחת". במסיבת עיתונאים אמר א-סחאף, כי אינטלקטואלים בעולם הערבי סבורים שניתן להעמיד את בוש לדין על פשעי מלחמה.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שוחח היום עם נשיא צרפת ז'אק שיראק, בניסיון לגשר על המחלוקות ביניהם ולפעול בשיתוף פעולה עם האו"ם לשיקום עיראק בתום המלחמה. מלשכת שיראק נמסר כי בלייר התקשר לנשיא ועידכן אותו על פגישתו עם נשיא ארה"ב בוושינגטון. בלייר ושיראק הסכימו על חשיבות תפקידו של האו"ם בתום המלחמה, והחליטו לעבוד יחד בנושא. הנשיא הצרפתי הביע את תנחומיו על מות החיילים הבריטים במערכה בעיראק, והביע תקווה כי המלחמה תסתיים במהרה.

רימון הושלך לעבר מסעדת מקדולנד'ס באתונה

דובר צבא בריטניה הכחיש היום את הדיווח של קצין בריטי כי ארבעה או חמישה חיילים בריטים נחטפו הלילה באזור העיר בצרה. הדובר מסר כי לא התקבל כל דיווח על חיילים שנעדרים. קבוצה ראשונה של עשרה חיילים בריטים שנהרגו בעיראק הובאה היום לקבורה בבריטניה. מתוך 23 החיילים הבריטים שנהרגו עד כה במלחמה, רק ארבעה מתו בקרב. יתר הקורבנות, 85 אחוז מכלל ההרוגים, נפגעו בתאונות או מפגיעת "אש ידידותית".

היום דווח כי שבעה עיתונאים איטלקים שנעדרו מאז אתמול ליד בצרה, נלקחו על ידי הרשויות העיראקיות לבגדד. ראש אגודת העיתונאים האיטלקית מסר שהם נחקרו על ידי העיראקים, וככל הנראה מצבם טוב. ההערכה היא כי הם יגורשו מהמדינה משום שאין להם אישורי עבודה.

ההפגנות הסוערות ברחבי העולם כנגד המלחמה בעיראק נמשכו גם היום. בפריס דרשו מארגני ההפגנה מפעילים להסיר תמונות של סדאם חוסיין. אלפים הפגינו גם ברומא וכיסו 16 גשרים על הנהר טיבר בכרזות שחורות, וכן בברלין. כ-15 אלף איש הפגינו מול שגרירות ארה"ב באתונה. המפגינים התיזו צבע אדום על הכביש ועל שמשות מסעדת מקדולנד'ס סמוכה. כמה שעות קודם לכן נזרק רימון יד לעבר מסעדת מקדולנד'ס בעיר. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully