וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון יפגינו נגד הפסקת אש עם חיזבאללה: "היום זה אנחנו - מחר זו כל המדינה"

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 11:48

המפגינים, חלקם פונו מבתיהם לכל רחבי הארץ, יגיעו לנהריה, בדרישה לביטחון מוחלט בגבול. "כל המדינה צריכה להשתתף. ככל שתושבינו יינטשו, כך הגבול יתקרב לכל תושב", קרא ראש המועצה המקומית שלומי. "מדינת ישראל לא תפקיר את ביטחוננו. בוודאי לא אחרי ה-7 באוקטובר"

כמט"מ בשמי הצפון .6באוגסוט 2024/לפי סעיף 27א

תושבי הצפון יגיעו היום (חמישי) מכל רחבי הארץ לכיוון נהריה - ויפגינו נגד הסכם הפסקת אש עם חיזבאללה, בדרישה לביטחון מוחלט לתושבים. "זוהי לא הפגנת הצפון", מדגיש גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי שקרא לציבור להשתתף בסולידריות, "זו הפגנה שכל המדינה צריכה להשתתף בה. היום זה אנחנו, ביישובים ובבתים שלנו, ומחר זו כל מדינת ישראל. ככל שתושבינו יינטשו, כך הגבול יתקרב לכל תושב במדינת ישראל. אנחנו עוטף ישראל".

"חיזבאללה ממשיך לפגוע ביישובי הצפון ובהרתעה של מדינת ישראל זוהי מלחמת התשה", הזכיר הבוקר ראש המועצה המקומית שלומי שתושביו פזורים ברחבי הארץ.

נעמן חזר ואמר כי "נראה שצה"ל והממשלה עושים הכול כדי לקדם הסכם עם ארגון הטרור חיזבאללה. כפי שאמרתי לשר הביטחון השר גלנט: הסכם - משמעותו שימור ארגון חיזבאללה חיזוקו ופגיעה חמורה בהתיישבות, בתושבי מדינת ישראל בכלל ובתושבי שלומי בפרט".

פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור גליל מערבי. 6 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זו הפגנה שכל המדינה צריכה להשתתף בה. היום זה אנחנו - מחר זו כל מדינת ישראל"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הוא הוסיף, "אני מקווה ורוצה להאמין שלא הכול ידוע לנו, בגלל בטחון שדה, ויש תוכניות שיתבררו לנו בהמשך. מדינת ישראל לא תפקיר את ביטחוננו. בוודאי לא אחרי ה-7 באוקטובר. אני חוזר ואומר: גבול הצפון איננו חלק נפרד ומנותק מהמדינה. הפקרת הצפון היא הפקרת המדינה כולה".

מתן דודיאן, מרכז קהילת המפונים בשלומי ומפונה בעצמו כבר 10 חודשים הקים את מטה "נלחמים על הצפון", עם חבריו ממשפחות המפונים לפני כחודש, לאחר שלדבריו ראה את המצב הולך ומידרדר בלי פיתרון הנראה לעין. "שלושה ימים לאחר הקמת המטה כבר היו חברות בו מאות משפחות, שלכולן חשוב להעביר את אותו מסר", אמר, "כעת, אנו עומדים בגב זקוף בקריאה להנהגה המדינית והצבאית. מדינת ישראל איבדה את הצפון".

דוידיאן וחבריו זועמים כי ממשיכים הדיבורים על מה שהם מכנים "הסכם כניעה לחיזבאללה". "שיהיה ברור - אם לא נתקוף עכשיו - לא יהיו עוד הזדמנויות", הוא מבקש להבהיר ומציין כי התאריך שבחרו המשפחות חודש מהיום בו העמידו בפני הממשלה את האולטימטום שאם לא תהיה התפתחות משמעותית בצפון, יקימו עיר אוהלים על גבול הצפון. "אנחנו נוודא שהגבול מתקדם לרצועת ביטחון בתוך לבנון. אנו חוזרים על הקריאה. כן לניצחון לטווח הארוך, לא להסכם כניעה לחיזבאללה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור הצפון  . 6 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור הצפון . 6 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הגיע הזמן לצאת למתקפת מנע", אמרו התושהים הבוקר לפני יציאתם לדרך. "בזמן שעם ישראל יושב ורואה בחדשות תרחישי בלהות, הגיע הזמן להזכיר לכולם שוב את עוצמתה של מדינת ישראל ולצאת למתקפת מנע משמעותית נגד אויבינו, תקיפה שלה אנו מחכים מהשמיני באוקטובר. עוד הוסיפו כי "רק כשנתחיל להגיב על כוונות ולא על תוצאות, נוכל לשקם את ההרתעה ולהשיב את הביטחון ואת תושבי הצפון הביתה. אין לנו ברירה אחרת וחייבים לצאת למלחמה הזאת ולגמור אותה עם ניצחון לטווח הרחוק".

התושבים ציינו את יעדי המלחמה: "כדי למנוע את הטבח הבא חייבים רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון. אחרי עשרה חודשים שאנחנו מפונים מביתינו, לא נסכים לחזור לחיות כברווזים במטווח וכרצועת ביטחון אנושית".

הרכבים הראשונים של השיירה צפויים לצאת ממלון רמדה בירושלים היום בשעה 12:00, משם ימשיכו למחאה בנתיב תנועה מרכזי במרכז הארץ. הרכבים צפויים להגיע גם ל-M הדרך בית ינאי. משם ימשיכו לצומת מת"מ - קונגרסים, והשיירה תסתיים בשעה 16:00 בקניון הצפון בנהריה שם תקיים הצהרת משפחות וראשי מועצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully