וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות אמריקנים: טראמפ שוחח עם נתניהו בטלפון על עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 12:31

הנשיא לשעבר שוחח עם נתניהו אמש, יום לפני סבב השיחות המכריע בדוחא. מקור אמריקני אמר כי השיחה נועדה לעודד את נתניהו להתקדם לעסקה, אך ציין כי אינו יודע אם זה אכן המסר שטראמפ העביר לראש הממשלה. בלשכת רה"מ סירבו להתייחס אך לא הכחישו

פגישת נתניהו-טראמפ/לע"מ, רועי אברהם

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון אמש (רביעי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודן עמו על עסקת החטופים והפסקת אש בעזה - כך אמרו שני מקורות אמריקנים שעודכנו על השיחה.

ביום רביעי פנה וואלה ללשכת ראש הממשלה חמש פעמים בבקשה לקבל תגובה לידיעה. בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הדברים ולבסוף מסרו: "לא נתייחס לידיעה". ביום חמישי בבוקר, שינתה לשכת ראש הממשלה את תגובתה המקורית וטענה כי נתניהו לא שוחח עם טראמפ ביום רביעי.

למה זה חשוב:

  • השיחה התקיימה יום לפני תחילת סבב המשא ומתן המכריע בדוחא בין בכירים מארצות הברית, קטאר, מצרים וישראל כדי לנסות לסגור את הפערים שנותרו בין ישראל לחמאס.
  • דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, אמרה בתדרוך עם כתבים אתמול כי חיוני להגיע לעסקה על מנת לשחרר את בני החטופים, להביא הקלה לתושבים הפלסטינים בעזה ולהפחית את המתיחות האזורית.
טראמפ נפגש עם הזוג  נתניהו. ברק רביד
השניים שוחחו רגע לפני סבב המו"מ בדוחא. נתניהו וטראמפ/ברק רביד

במוקד החדשות:

  • מקור אחד אמר שהשיחה של טראמפ עם נתניהו נועדה לעודד את ראש הממשלה להתקדם לכיוון עסקה. עם זאת, המקור הדגיש כי אינו יודע אם זה אכן מה שהנשיא לשעבר אמר לנתניהו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב אך לא הכחישו את הדברים. בקמפיין טראמפ סירבו להגיב.
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024. רויטרס
אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" שישראל צריכה לסיים את המלחמה. טראמפ/רויטרס

תזכורת:

  • בחודש שעבר, אמר טראמפ בריאיון ל"פוקס ניוז" שישראל צריכה לסיים את המלחמה בעזה בהקדם האפשרי ולהחזיר את החטופים. בפגישה עם נתניהו יום לאחר הריאיון אמר טראמפ כי החטופים נמצאים במצב קשה מאוד וכי יש להחזיר אותם הביתה מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully