וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: 2 לווייני ריגול שוגרו לחלל

29.3.2003 / 11:10

לראשונה בתולדותיה, מצטרפת המעצמה למדינות המחזיקות ביכולת איסוף מידע מהחלל; הלוויינים פותחו ביפן ומסוגלים לזהות עצמים בקוטר מטר אחד; חשש בקוריאה הצפונית מההשלכות

יפן שיגרה אתמול לחלל טיל הנושא שני לווייני ריגול, לראשונה בתולדותיה. השיגור בוצע בשעה 10:27 בבוקר (04:27 שעון ישראל). הטיל, מדגם H-2A, שוגר מהאי הדרומי טנגשימה, 1,000 ק"מ דרומית מערבית לבירה, טוקיו.

"השיגור בוצע בהצלחה, ובתוך זמן קצר נדע את תוצאות ההצבה של הלוויין", אמר יודירו נקמורה, דובר הסוכנות הלאומית לפיתוח החלל ביפן (נאסד"א).

בסוכנות איי.אפ.פי דווח, כי שני לווייני איסוף המידע, פרי פיתוח של חברות יפניות, מצויידים בחיישנים אופטים המסוגלים לזהות עצמים בקוטר מטר אחד בלבד. הלוויינים תואמים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של לווייני צילום, אך פחותים בטיבם מאלו שבשימוש צבא ארה"ב.

בעקבות החשש מפיגועי טרור, מאות אנשי משטרה פיטרלו בסמוך לאתר השיגור, וספינות קרב הקיפו את האי. השמירה ההדוקה באה גם בתגובה למתיחות האחרונה עם צפון קוריאה. דיווחים שהגיעו ליפן הצביעו על כוונה של צפון קוריאה לערוך ניסוי בשיגור טיל בליסטי בסמוך לשיגור הלוויינים, בעקבות מה שהגדירה "המיליטריזציה היפנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully