וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בן סלמאן אמר לחברי קונגרס שהמגעים עם ישראל מסכנים את חייו

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 19:57

לפי הדיווח בפוליטיקו, יורש העצר הסעודי הזכיר לפחות במקרה אחד את גורלו של סאדאת, הנשיא המצרי שנרצח אחרי הסכם השלום עם ישראל. הוא הדגיש שבשל האיומים, כל הסכם כזה חייב לכלול נתיב אמיתי להקמת מדינה פלסטינית

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, טען בפני חברי קונגרס בארצות הברית שהוא מסכן את חייו בשל המגעים לנורמליזציה עם ישראל - כך דווח היום (רביעי) באתר "פוליטיקו".

לפי הדיווח, לפחות בשיחה אחת הזכיר בן סלמאן, שליטה בפועל של הממלכה, את גורלו של אנואר סאדאת, הנשיא המצרי שנרצח אחרי שחתם על הסכם שלום היסטורי עם ישראל. לכן, הדגיש הנסיך הסעודי, כל הסכם כזה חייב לכלול נתיב אמיתי להקמתה של מדינה פלסטינית.

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ממתין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאד, 6 בדצמבר 2023. רויטרס
חושש לחייו? יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן/רויטרס

לפי ההערכות, בן סלמאן - שנקשר בעצמו להתנקשויות פוליטיות - ניצל את האיומים על חייו כדי ללחוץ על ארצות הברית, שאמורה להיות חלק מהסכם משולש עם ישראל.

הדיווח מתבסס על גורם אמריקני רשמי לשעבר, שתודרך על תוכן השיחות, ועל שני אנשים נוספים המעורים בתוכן שלהן. הם אמרו שבן סלמאן רואה בהסכם משולש עם ארצות הברית וישראל קריטי לעתידה של הממלכה, שעברה רפורמות חברתיות מרחיקות לכת תחת הנהגתו.

הסעודים, לפי דיווחים שונים, דורשים מהאמריקנים ערבויות ביטחוניות, סיוע לתוכנית גרעין אזרחית והשקעות כלכליות, כולל במגזר הטכנולוגי. אחת התמורות שמציעה ריאד היא הכרה רשמית בישראל, שתזכה בנורמליזציה עם אחת המדינות החשובות ביותר בעולם המוסלמי.

ואולם, הממשלה הנוכחית בירושלים מתנגדת בכל תוקף להקמת מדינה פלסטינית או למתן הבטחות בנושא זה, עמדה שהוחרפה בעקבות המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר והמלחמה בעזה.

לפי הדיווח, מוחמד בן סלמאן הבהיר ש"לסעודים אכפת מאוד מזה, ולרחוב במזרח התיכון אכפת מאוד מזה, וכהונתי כשומר המקומות הקדושים של האסלאם לא תהיה בטוחה אם לא אתמודד עם סוגיית הצדק הדחופה ביותר באזור שלנו", תוארו דבריו של יורש העצר הסעודי על ידי אחד המצוטטים בכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully