וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: אם הדרג המדיני יחליט לסגת מציר פילדלפי נדע לפעול בהתאם

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 23:36

הלוי אמר כי הם מכינים אפשרויות ליציאה מרצועת החיץ הסמוכה לגבול עם מצרים, אך אם יחליטו על הישארות - צה"ל "ידע להישאר שם חזק". בהערכת מצב שקיים בציר מסר כי פירוק חמאס יאותת לתושבים כי בטוח לחזור לגור באזור. בנוסף, הדגיש למפקדים: "השבת החטופים זו מטרת מלחמה"

הרמטכ״ל: חמאס צריכה לדעת שכל יום שהיא מחזיקה את החטופים, יהיה מר יותר/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר היום (רביעי) כי במידה והדרג המדיני יחליט לסגת מציר פילדלפי במסגרת המו"מ מול חמאס - צה"ל יידע להמשיך לפעול בו במסגרת אחרת. "אנחנו מכינים אפשרויות לכל דבר שהדרג המדיני יחליט", אמר בהערכת מצב שקיים בציר. "אם יחליט שאנחנו נשארים על פילדלפי, נדע להישאר שם ולהישאר חזק. יחליט שאנחנו מנטרים ופושטים כל פעם שיש לנו אינדיקציה, נדע לעשות את זה. אנחנו נדע לעבוד טוב".

"כשאתם מצטיינים בפירוק של חמאס, אנחנו נוכל אחרי זה להגיד לכרם שלום, חולית, עין השלושה - תחזרו לגור ובטוח פה", אמר למפקדים. "הפירוק של חמאס אני מודד אותו בכמות המחבלים ההרוגים, כמות פעילים הרוגים, כמות תשתיות מושמדות, אתם מתקדמים פה מאוד טוב".

"הדבר השני, זה להביא את זה ככה את המכות האלה ואת השמדת התשתיות שהם לא יוכלו להרים פה ראש", המשיך הלוי. "ולכן תראו שזה מתוכנן בצורה כזו שאנחנו באמת יודעים איך אנחנו משמידים כאן את הכל ולא משאירים פה איזה מקפצה לבנות את הדברים קדימה".

הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

"הדבר הבא זה השבת החטופים, זו מטרת מלחמה", אמר הרמטכ"ל. "אנחנו עובדים עליה בנחישות רבה מאוד. אני רוצה שתדעו שמה שאתם עושים כאן מעל האדמה ומתחת לאדמה, מאוד משפיע על זה. חמאס צריכה לדעת שכל יום שהיא מחזיקה את החטופים שלנו, הוא יהיה יותר מר מבחינתה מהיום הקודם. אנחנו נחמיר עד שאנחנו נצליח להחזיר את החטופים, ואחרי זה לא ניתן לחמאס גם להרים את הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully