וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות הכוחות בעיראק תופסק לכמה ימים

רויטרס

29.3.2003 / 9:16

ארה"ב תפסיק הפעילות למשך 6-4 ימים, בשל מחסור באספקה וההתנגדות העיראקית העזה; ההפצצות האוויריות יימשכו; דיווח: 4 חיילים בריטים נחטפו בבצרה; טיל פגע במרכז קניות בכוויית

צבא ארה"ב החליט על הפסקה של ארבעה עד שישה ימים בהתקדמות הכוחות בעיראק, בשל מחסור באספקה וההתנגדות העיראקית העזה.

לדברי קצינים אמריקאים, התקדמות הכוחות לעבר בגדד תיעצר בזמן שהצבא יארגן קווי אספקה מיוחדים מכוויית. לפי הדיווחים, קיים כבר מחסור בדלק לרכבים המשוריינים ובארוחות לחיילים. עם זאת, יימשכו התקיפות האוויריות על הכוחות העיראקיים, לקראת המתקפה העיקרית על בגדד.

קצין בריטי מסר הבוקר כי ארבעה או חמישה חיילים בריטים נחטפו הלילה באזור העיר בצרה. עם זאת, דובר צבא בריטניה אמר כי לא התקבל כל דיווח על חיילים שנעדרים. מטוסי ארה"ב הפציצו לפנות בוקר בניין ממשל בעיר בצרה, שבדרום עיראק, בהם התאספו כ-200 חברי פרלמנט עיראקים. דובר של מפקדת הקרב הראשית מסר כי על פי דיווחים ראשוניים, "אף אחד לא יצא" מהריסות הבניין בן שתי הקומות. לדבריו, ההפצצה היתה חלק מהפעולה לכיבוש העיר מנאמניו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין.

מטוסי הקואליציה המשיכו גם אמש להפציץ מהאוויר את בגדד. התושבים בעיר הבירה טענו כי מדובר "בהפצצות הקשות ביותר מאז החלה המלחמה". בשעות הערב הפציצו המטוסים את משרדי מפלגת הבעת', במחוז מנסור בעיר. כמה בניינים סמוכים נפגעו אף הם בהפגזה. עדי ראייה דיווחו כי שמונה בני אדם נהרגו בהתקפה, ביניהם כמה אזרחים. מאוחר יותר הופצץ משרד ההסברה העיראקי. עדי ראייה דיווחו כי הבניין נפגע קשות.

תחנות טלוויזיה עיראקיות דיווחו אמש כי לפחות 55 עיראקים נהרגו בהפצצות הקואליציה על שוק בשכונת שולה בבגדד. ד"ר אוסאמה שקארי מבית החולים "אל-נור" בבירה, אמר לסוכנות רויטרס כי 47 בני אדם נפצעו. בין ההרוגים גם ילדים.

הפנטגון הודיע כי עד כה נהרגו 28 חיילים אמריקאיים בעיראק, 20 מהם בקרבות. בקול ישראל דווח כי הממשל האמריקאי לא יאפשר לתקשורת לסקר את הגעת ארונות החללים לקבורה בארה"ב, בין היתר בשל בקשת המשפחות.

ראמספלד: סוריה מעבירה ציוד צבאי לעיראק

פיצוץ עז נשמע הלילה במרכז העיר כוויית סיטי. מן המשטרה המקומית נמסר כי הפיצוץ, שאירע במרכז קניות, נגרם כתוצאה מפגיעת טיל. מספר בני אדם נפגעו באורח קל מרסיסים. נזק נגרם למקום. שוטר מקומי מסר לסוכנות "רויטרס" כי הוא ראה מספר טילים נוחתים בים. קודם לכן נשמעו דיווחים סותרים באשר לסיבת הפיצוץ, ועלתה האפשרות כי מדובר בפיגוע. מאז תחילת המלחמה בעיראק שיגרו העיראקים מספר טילים לעבר כוויית.

שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, קרא אמש לסוריה להפסיק לספק לעיראק ציוד צבאי. ראמספלד טען כי כחלק מהמשלוחים, הגיעו לעיראק גם אמצעים לראיית לילה. "אנו מתייחסים לאספקת ציוד צבאי כפעולה עוינת, ונתייחס לממשלת סוריה כאחראית", אמר ראמספלד בתדריך לעיתונאים בפנטגון. בתשובה לשאלה האם ארה"ב מאיימת בפעולה צבאית על סוריה, אמר ראמספלד: "התכוונתי בדיוק למה שאמרתי, וניסחתי את הדברים בזהירות. יש לנו מידע על משלוחים צבאיים שעוברים מסוריה לעיראק. משלוחים אלה מסכנים באופן ישיר את חיי חיילי הקואליציה".

סוריה דחתה את ההאשמות האמריקאיות. לטענת הסורים, ארה"ב מנסה באמצעות האשמותיה להסית את תשומת הלב מהמוני ההרוגים העיראקים. נשיא סוריה, בשאר אסד, התייחס באחרונה למתקפה האמריקאית כ"כיבוש ותוקפנות נגד חברה באו"ם".

תחנת הטלוויזיה "סקאי ניוז" דיווחה אמש כי חייל בריטי נהרג מאש ידידותית בקרבות בדרום עיראק. חמישה חיילים נפצעו בתקרית, שניים מהם באורח קשה. החיילים נפגעו לאחר שמטוס אמריקאי תקף שני נגמ"שים בריטים. בגלי צה"ל דווח, כי מוקדם יותר הלילה נהרג חייל אמריקאי וחמישה חיילים נפצעו לאחר שהטנק בו נסעו התהפך במרכז עיראק. ביום רביעי בלילה נהרג נחת אמריקאי ואחר נפצע בתאונה מבצעית, לאחר שנגמ"ש אמריקאי דרס אותם בטעות.

מרכז הפיקוד האמריקאי בקטאר מסר אתמול אחר הצהריים כי ארבעה נחתים אמריקאיים נעדרים ליד העיר נאסיריה שבדרום עיראק, בעקבות קרבות שנערכו באזור. משרד החוץ האיטלקי מסר כי שבעה עיתונאים איטלקים נעדרים מאז אתמול ליד העיר בצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully